BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1
schokbrekers achter? MG F bj 2000
  • Avatar gebruiker
    Diederik
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 75
    GeregistreerdCOLON ma feb 12, 2007 4:17 pm
    WoonplaatsCOLON De Bilt / Nederland

    schokbrekers achter? MG F bj 2000

    door Diederik » ma feb 19, 2007 1:55 pm

    Goedemiddag, hoeveel werk is het om zelf de schokbrekers achter te vervangen? Wat kost een setje? de rubbers van mijn schokbrekers zijn aan vervanging toe volgens mij en alleen de rubbers vervangen kan niet... of wel?

    ik hoor het graag
    MG F Bj 2000, Br racing green, leder etc etc..
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma feb 19, 2007 2:07 pm

    rubbers zijn los verkrijgbaar.

    Zou in dat geval gaan voor de polyurethaan versie.

    klik

    je hebt daarvoor de bussen schokbrekers rondom €83,- nodig.
  • Avatar gebruiker
    Diederik
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 75
    GeregistreerdCOLON ma feb 12, 2007 4:17 pm
    WoonplaatsCOLON De Bilt / Nederland

    schokbrekers

    door Diederik » ma feb 19, 2007 2:12 pm

    en kan ik dat zelf?, ben redelijk handig en beschikking over een brug.. als het een paar uur werk is dan bestel ik ze en doe ik het wel zelf...

    er werd gezegd dat ik de gehele schokbreker moest vervangen... en dan natuurlijk links en rechtsachter...
    MG F Bj 2000, Br racing green, leder etc etc..
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    Re: schokbrekers

    door Coen » ma feb 19, 2007 2:21 pm

    Diederik schreefColoner werd gezegd dat ik de gehele schokbreker moest vervangen... en dan natuurlijk links en rechtsachter...


    Ik denk dat er hier een klein misverstand is. Remieme praat over PU bushes en niet over schokbrekers.
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma feb 19, 2007 2:21 pm

    dat antwoord moet ik je schuldig blijven. maar er vertoeven hier wel wat forummers, die ze zelf vervangen hebben.

    Ff wachten tot ze vanavond weer online komen ...
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » ma feb 19, 2007 2:24 pm

    ik weet niet of je een pomp nodig hebt om hem daarna weer op hoogte te zetten?
    anders ff op de site van Dieter kijke?
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Avatar gebruiker
    Diederik
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 75
    GeregistreerdCOLON ma feb 12, 2007 4:17 pm
    WoonplaatsCOLON De Bilt / Nederland

    Re: schokbrekers

    door Diederik » ma feb 19, 2007 2:27 pm

    Coen schreefColon
    Diederik schreefColoner werd gezegd dat ik de gehele schokbreker moest vervangen... en dan natuurlijk links en rechtsachter...


    Ik denk dat er hier een klein misverstand is. Remieme praat over PU bushes en niet over schokbrekers.


    klopt wel hoor... gaat om de bushes van de schokbreker....
    MG F Bj 2000, Br racing green, leder etc etc..
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma feb 19, 2007 2:28 pm

    De rubberen bussen van de schokdempers zijn inderdaad niet los te krijgen IMO, alhoewel, ik kan me vergissen, anyway, als deze bussen echter versleten zijn, hebben de schokdempers over het algemeen hun tijd ook wel gehad.
    Je kan echter de bussen beschermen tegen slijtage; Langs elke kant van de bus een rondelletje ter grote van de bus zelf, doe wonderen. De standaard rondellen zijn dikwijls versleten en geoxideerd, en beschadigen deze bussen.
    De rondellen waarvan sprake moeten een diameter hebben van 27 mm met een gat van 15mm doormeter. Liefst uit RVS.

    Maar eerst dus nieuwe schokdempers lijkt me.
    De standaard exemplaren (OEM) gaan weg voor geen geld, maar je kan ook opteren voor :
    - Bilstein
    - Koni
    - Gaz
    - Spax
    - ...

    Hou er wel rekening mee dat je, indien je kiest voor harde schokdempers, je de carrosserie moet verstevigen op de plaatsen waar de schokdemper is bevestigd. uitscheuren van de carrosserie op dat punt is immers een veel voorkomend probleem.
    Je hebt hiervoor dit nodig :
    Afbeelding
    Ik weet niet of ze nog beschikbaar zijn, maar Mike Satur verdeelde deze.
    T'is wel en serieuze job om dit te plaatsen, want er moet voor gelast worden, en eigenlijk moet zelfs de motor ervoor uit :?
    Dit is de reden dat ik nog steeds op de OEM schokdempers rij.
    Laatst bijgewerkt door 2 op Bruno, in totaal 0 keer bewerkt.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Diederik
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 75
    GeregistreerdCOLON ma feb 12, 2007 4:17 pm
    WoonplaatsCOLON De Bilt / Nederland

    door Diederik » ma feb 19, 2007 2:32 pm

    Bruno schreefColonDe rubberen bussen van de schokdempers zijn inderdaad niet los te krijgen. Als deze bussen echter versleten zijn, hebben de schokdempers over het algemeen hun tijd ook wel gehad.
    Je kan echter de bussen beschermen tegen slijtage; Langs elke kant van de bus een rondelletje ter grote van de bus zelf, doe wonderen. De standaard rondellen zijn dikwijls versleten en geoxideerd, en beschadigen deze bussen.
    De rondellen waarvan sprake moeten een diameter hebben van 27 mm met een gat van 15mm doormeter. Liefst uit RVS.


    dat is idd een prima beveiliging tegen slijtage... en wat kosten 2 schokbrekers achter denk je? en monteren... is dat zelf te doen of laten doen?
    MG F Bj 2000, Br racing green, leder etc etc..
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma feb 19, 2007 2:33 pm

    :shock: waarvoor dienen de pu-bushes voor de schokbrekers rondom dan voor ?? ??
  • Avatar gebruiker
    Diederik
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 75
    GeregistreerdCOLON ma feb 12, 2007 4:17 pm
    WoonplaatsCOLON De Bilt / Nederland

    door Diederik » ma feb 19, 2007 2:42 pm

    Remieme schreefColon:shock: waarvoor dienen de pu-bushes voor de schokbrekers rondom dan voor ?? ??


    op zich een goeie vraag... al bestaan er natuurlijk geen slechte vragen,....
    MG F Bj 2000, Br racing green, leder etc etc..
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » ma feb 19, 2007 3:46 pm

    Zoals Remieme aangaf, moeten ze afzonderlijk te verkrijgen zijn, althans in PU vorm. Geen idee of de OEM los te verkrijgen zijn.

    Schokdempers zelf vervangen is makkelijk te doen... 'k heb de mijne achteraan vervangen door gebruik te maken van wat eenvoudige tools en een krikje en assteuntjes (veiligheid !!). Dus als je al over een brug kan beschikken, zit je zeker goed wat de uitrusting betreft.

    De F heeft geen veren, dus die komen hier geen roet in het eten gooien.

    hth,
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Diederik
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 75
    GeregistreerdCOLON ma feb 12, 2007 4:17 pm
    WoonplaatsCOLON De Bilt / Nederland

    door Diederik » ma feb 19, 2007 3:51 pm

    ErikB schreefColonZoals Remieme aangaf, moeten ze afzonderlijk te verkrijgen zijn, althans in PU vorm. Geen idee of de OEM los te verkrijgen zijn.

    Schokdempers zelf vervangen is makkelijk te doen... 'k heb de mijne achteraan vervangen door gebruik te maken van wat eenvoudige tools en een krikje en assteuntjes (veiligheid !!). Dus als je al over een brug kan beschikken, zit je zeker goed wat de uitrusting betreft.

    De F heeft geen veren, dus die komen hier geen roet in het eten gooien.

    hth,


    bij de dealer ben ik geloof ik € 200 kwijt voor de 2 schokbrekers en dan nog wat arbeidsloon. Als ik op een vrije dag toch aan het knutselen sla kan ik zelf die schokbrekers wel vervangen lijkt me.

    Iemand Enig idee of ik ze ergens goedkoper kan krijgen misschien?
    MG F Bj 2000, Br racing green, leder etc etc..
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » ma feb 19, 2007 6:08 pm

    Kijk voor je prijsvergelijk ook naar andere merken dan origineel.
    OK Koni zal niet de prijsbreker zijn maar er zijn wat andere alternatieven die je een verbeterd weggedrag kunnen opleveren gecombineerd met een interessante prijs
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Diederik
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 75
    GeregistreerdCOLON ma feb 12, 2007 4:17 pm
    WoonplaatsCOLON De Bilt / Nederland

    schokbrekers

    door Diederik » di feb 20, 2007 12:48 pm

    ik zal is gaan orienteren dan.... :D
    MG F Bj 2000, Br racing green, leder etc etc..
BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten