


Diederik schreefColoner werd gezegd dat ik de gehele schokbreker moest vervangen... en dan natuurlijk links en rechtsachter...


Coen schreefColonDiederik schreefColoner werd gezegd dat ik de gehele schokbreker moest vervangen... en dan natuurlijk links en rechtsachter...
Ik denk dat er hier een klein misverstand is. Remieme praat over PU bushes en niet over schokbrekers.


Bruno schreefColonDe rubberen bussen van de schokdempers zijn inderdaad niet los te krijgen. Als deze bussen echter versleten zijn, hebben de schokdempers over het algemeen hun tijd ook wel gehad.
Je kan echter de bussen beschermen tegen slijtage; Langs elke kant van de bus een rondelletje ter grote van de bus zelf, doe wonderen. De standaard rondellen zijn dikwijls versleten en geoxideerd, en beschadigen deze bussen.
De rondellen waarvan sprake moeten een diameter hebben van 27 mm met een gat van 15mm doormeter. Liefst uit RVS.


ErikB schreefColonZoals Remieme aangaf, moeten ze afzonderlijk te verkrijgen zijn, althans in PU vorm. Geen idee of de OEM los te verkrijgen zijn.
Schokdempers zelf vervangen is makkelijk te doen... 'k heb de mijne achteraan vervangen door gebruik te maken van wat eenvoudige tools en een krikje en assteuntjes (veiligheid !!). Dus als je al over een brug kan beschikken, zit je zeker goed wat de uitrusting betreft.
De F heeft geen veren, dus die komen hier geen roet in het eten gooien.
hth,

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.