BUTTON_POST_REPLY 14 berichten Pagina 1 van 1
Nieuwe banden: TOYO T1-R
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    Nieuwe banden: TOYO T1-R

    door Pete » vr feb 16, 2007 5:32 pm

    Het heeft even op zich laten wachten, maar het is er dan toch van gekomen. Sinds eergisteren rondom nieuwe TOYO T1-R!

    Ik heb al in een aantal topics mijn beklag gedaan over mijn Continental banden (en dat zal hier ook niet anders zijn :wink: ) maar was nog steeds niet toegekomen aan het plaatsen van andere banden. Nu dus wel. Een van de redenen waarom ik niet wilde wisselen was omdat ik het ook wel leuk vond dat de auto wat makelijk gleed... en het vooruitzicht dat mocht ik op korte termijn nog eens op een circuit terecht komen dat ik dan eerst de oude banden kon verslijten.... hoe Hollands... en hoe fout ook! Let me explain.
    Daar waar de Conti's makelijk in overstuur gingen, ging dat ook met een schok en was er geen houden meer aan. De TOYO geven een compleet andere rij ervaring. Het is werkelijk een opluchting (en ja... ik had dit veel eerder moeten doen :oops: ) De auto voelt veeeel scherper aan, het sturen is een stuk directer en sneller. Als ik nu een bocht inga (rotonde) kan ik 'em met het gas in onderstuur "duwen" of door eerst wat scherper te sturen 'em in overstuur krijgen. Vooral dit overstuur gaat heel beheerst en zonder het dodelijke knikpunt zoals de conti's die hadden. Op die manier kan ik heel beheerst de auto iets opzij laten glijden om daar zonder probleem uit te sturen en een beetje de andere kant op te glijden bij het verlaten van de rotonde. Met de nieuwe banden voelt de auto veeeeeel betrouwbaarder aan en kan ik iets minder voorzichtig met het gas zijn in de bochten.

    Wat algemeenheden:
    Voor: 185R15 op 1.9 bar
    Achter: 205R15 op 2.5 bar


    Grt
    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » vr feb 16, 2007 5:37 pm

    Wacht op warmere temperaturen, dan worden ze nog een stuk stickier.

    Voor: 185R15 op 1.9 bar
    Achter: 205R15 op 2.5 bar

    Opmerkelijk verschil in druk tss. V en A.... Wat ik wel mis is de hoogte verhouding, want daar was ik eigenlijk benieuwd naar.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » vr feb 16, 2007 6:33 pm

    als we hier maar lang genoeg doorzeuren, krijgen we iedereen over de streep en wordt ook Pete verstandig :P

    Wel fijn te horen/lezen dat we ook nog eens gelijk hebben ;)
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » vr feb 16, 2007 6:43 pm

    Toch wel ff oppassen hoor Pete, ook de Toyo's kunnen en zullen je op een gegeven moment overvallen. Zeker als je te zeker van de banden bent.

    Verder is de Goodyear vergelijkbaar, ietsje minder grip maar deze slijt ook ietsje minder hard als je het mij vraagt ;)
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » vr feb 16, 2007 6:54 pm

    ErikB schreefColon...
    Opmerkelijk verschil in druk tss. V en A.... Wat ik wel mis is de hoogte verhouding, want daar was ik eigenlijk benieuwd naar.


    UPDATE:
    De voorbanden zijn 185/55/R15 en achter 205/50/R15. De banden spanning komt uit het instructie boekje (dat heb ik daar terplekke opgezocht, omdat ik ook niet meer uit mijn hoofd wist, wat erin moest)
    BTW... wat zegt deze hoogte informatie je?

    De totaalprijs voor de vier banden (incl. montage en balanceren etc) was 382 euro (inclusief 4 bouten om de slotbouten te vervangen!)

    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » vr feb 16, 2007 8:42 pm

    Pete schreefColonDe totaalprijs voor de vier banden (incl. montage en balanceren etc) was 382 euro (inclusief 4 bouten om de slotbouten te vervangen!)


    Hoe duur zijnn die bouten dan wel niet ? Ik betaalde €280,- voor de T1-S rondom in 15" en €350,- voor de T1R in 16" rondom !
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    door lucas » vr feb 16, 2007 9:54 pm

    Toyo's ?
    Heb op de achterbanden Toyo's en heb vastgesteld dat na 13.000 Km deze reeds aan vervanging toe zijn :cry:
    100% te vreden als het om wegligging (zowel bij nat als droog weer) maar de levensduurte ervan ... ik heb zo mijn twijfels.
  • Herbie
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 536
    GeregistreerdCOLON di aug 22, 2006 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Bremen (D)

    door Herbie » vr feb 16, 2007 10:05 pm

    Ik heb het ook nu installeerde, 15" standard grotte T1-R, en ik betaalde € 288,-
    Ik ben tevreden tot dusver :)
    MGF 1.8i / 1998 MK1 / Nightfire Red
    Daytona - 52mm TB - TF Steering Rack - Compliance Washers - Clear Indicators - Assorted Bling
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » za feb 17, 2007 12:25 am

    Ik heb ze laten installeren door Profile tyrecentre en ze waren de goedkoopste hier in de buurt... :?
    Waar hebben jullie die banden vandaan voor die spotprijs? Zelfs op het internet is de band al duurder... en dan moet je 'em zelf nog monteren... :shock:

    Grt
    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » za feb 17, 2007 1:17 am

    Lokale bandeboer :lol: :lol:
    Building >200BHP K-series
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » za feb 17, 2007 8:13 am

    Ik heb geloof ik ongeveer hetzelfde betaald als Sander, iets minder zelfs.
    Heb mijn banden online gekocht.. rij dan nu wel op Duitse Toyo's,,

    Hier: http://www.autobandenmarkt.nl/start.html
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226
    GeregistreerdCOLON do aug 18, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen België

    door Ivan » za feb 17, 2007 8:16 am

    Bruce schreefColonIk heb geloof ik ongeveer hetzelfde betaald als Sander, iets minder zelfs.
    Heb mijn banden online gekocht.. rij dan nu wel op Duitse Toyo's,,

    Hier: http://www.autobandenmarkt.nl/start.html


    Staan daar andere tekens op of zo :wink:
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » za feb 17, 2007 8:19 am

    Er staan andere keurmerken op dan biij de NL banden...

    De bandenboer die ze er onder had gezet wist niet of ze wel door de APK keuring zouden komen... haha...
    (Hij was gewoon zuur omdat hij niet aan die prijs kon komen)
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    door lucas » vr feb 23, 2007 5:26 pm

    lucas schreefColonToyo's ?
    Heb op de achterbanden Toyo's en heb vastgesteld dat na 13.000 Km deze reeds aan vervanging toe zijn :cry:
    100% te vreden als het om wegligging (zowel bij nat als droog weer) maar de levensduurte ervan ... ik heb zo mijn twijfels.


    Heb zonet een contact gehad met de sales manager Belgie van Toyo.
    Hij vindt mijn bandenslijtage toch wel erg snel en is bereid om een commerciële tussenkomst van 15% te geven bij aankoop nieuwe Toyo's.
    15% op 143 euro/band ...
    Ik ga nog overwegen maar ik heb niet veel zin om terug Toyo's te laten plaatsen.
BUTTON_POST_REPLY 14 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten