door ErikB » ma jul 26, 2004 12:58 pm
Ik heb dit probleem zelf ervaren en menig mgf site zegt dat je de zekering 15 A moet vervangen voor een 20 A, gelukkig heb ik dit niet gedaan want als je onder je auto kijkt bij je ventilatoren en je volgt de draad heb je grootte kans dat je draad is doorgesneden door het chasis van je auto..
Airco ventilator ?
De 20A zekering is aan te raden voor de voorste radiator ventilator. Aangezien die maar zelden moet werken, kan het wel zijn dat ie de eerste second(en) niet echt wil draaien..... daarbij trekt ie net iets meer dan 15A. Persoonlijk heb ik liever dat de fan uiteindelijk toch aanschiet en m'n zekering het volhoudt dan dat de 15A zekering knapt en de ventilator roerloos blijft staan.
Ik neem aan dat de 20A zekering nog steeds de zwakkere schakel is in dit elektrisch schemaatje.
MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)