



em-gee-efke schreefColonHeb gisteren even m'n banden van de F wat bijgepompt want ze waren aan de platte kant. Sinds gisteren begint m'n stuur te strillen vanaf 90km/u. Laten uitlijnen??? Of iets dat iets anders?


em-gee-efke schreefColonHahahaha!!! Nee, dat is het niet!![]()
Kan dat kwaad als ik zo nog rij? Kan pas dinsdag gaan laten uitlijnene en balanceren.


Sander schreefColonVoor liever iets minder dan achter. of het nu 1,8 1,9 2,0 is maakt niet veel uit, als voor maar iets zachter staat. Heb je de F nog op hoogte laten zetten ?

em-gee-efke schreefColonHahahaha!!! Nee, dat is het niet!![]()
Kan dat kwaad als ik zo nog rij? Kan pas dinsdag gaan laten uitlijnene en balanceren.

ErikB schreefColonem-gee-efke schreefColonHahahaha!!! Nee, dat is het niet!![]()
Kan dat kwaad als ik zo nog rij? Kan pas dinsdag gaan laten uitlijnene en balanceren.
Ja dat zou heel erg veel kwaad kunnen doen...
Door een verkeerde uitlijning ten gevolge van een verlaagde ophanging, kunnen de banden verkeerd afslijten. Dit doen ze tot de druk over het hele oppervlak gelijk is.... de band slijt dus schuin af en heeft zo een 'perfect' raakoppervlak.
Het hydragassysteem wordt opgepompt en de uitlijning verandert opnieuw.... waardoor de 'ideaal' afgesleten banden de weg weer anders gaan raken en dus niet volledig of overal niet even veel druk zal zijn... dit voel je bij een noodstop en zeker op een natte weg.
WEES DUS GEWAARSCHUWD
Het is interessant de hoogte bij een uitlijning te noteren voor latere referentie.... als de auto terug op die hoogte staat, zou de uitlijning in orde moeten zijn.


Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.