BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1
SRS waarschuwingslampje
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    SRS waarschuwingslampje

    door Brooklands » wo feb 07, 2007 11:40 pm

    Het waarschuwingslampje in m'n TF heeft van de gereden 20.000 km ongeveer 19.000 km gebrand. De dealer regelmatig wat morrelen onder de bijrijdersstoel.
    Ik zit nu bij een andere dealer en het probleem was daar bekend. De stekkerverbinding. Het beste was om de verbinding te solderen i.p.v. de stekkerverbinding. Dit is alleen even lastig bij het verwijderen van de stoel. Prima idee want dat brandende lampje gaat ook een keer vervelen.
    Op de factuur: SRS Stekkerverbinding hersteld € 25,20 excl. BTW. Ik heb niet gecontroleerd of het daadwerkelijk gesoldeerd is.
    Wat schets mijn verbazing tijdes de proefrit met de Daytona! Het lampje gaat weer branden. :?
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » wo feb 07, 2007 11:47 pm

    stekkertje onder de bestuurdersstoel ook maar solderen?
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo feb 07, 2007 11:49 pm

    Om de een of andere redenen een terugkerend euvel bij Longbridge auto's. Bij mijn twee Rover 45's verlichtte dit lampje ook regelmatig m'n dash....

    de Garage zei eenvoudig, ach daar willen we best naar kijken maar het is een hoop werk, en dan kan het best weer terugkeren, het is de sensorconstructie van de passagiersstoel. En inderdaad na een paar keer starten (een paar 100 km dus) was het over, om na 2 weken weer verwarring te zaaien.

    Ik heb me hier nooit druk om gemaakt, nooit zo'n plofzak per ongelijk opgeblazen, nooit nodig gehad (gelukkig)

    (een van de weinige lampjes in m'n 75 die ik nog niet onnodig heb zien branden :wink: maar het branden van lampjes in die auto komt gewoon door waardeloos onderhoud (leasebak)
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » do feb 08, 2007 12:51 am

    Kasper schreefColonOm de een of andere redenen een terugkerend euvel bij Longbridge auto's.


    Op de factuur: SRS Stekkerverbinding hersteld € 25,20 excl. BTW. Gewoon vragen of ze dit bedrag willen retourneren. :|
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » do feb 08, 2007 1:38 am

    zat er garantie op de herstelling? :roll:
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » do feb 08, 2007 8:50 am

    Lijkt me duidelijk. Je betaalt om iets te laten maken, en dat moet natuurlijk wel een hele tijd duren. Ik denk dat mijn garage daarom er liever niet aan begon.
    Ik heb dit evel altijd gezien als: wat vanzelf komt, gaat ook weer vanzelf weg, en dat was ook eigenlijk altijd het geval, na een dag of zo had ik er weer een paar maanden geen last van..

    Dit was overigens het enige terugkerende euvel bij beide R45's 250.000 km met zo nu en dan het SRS lampje en een kappotte luchtdebietmeter. zeker top kwaliteit auto.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do feb 08, 2007 1:14 pm

    Het hoeft niet in de gordelspanners te zitten. Het kan ook één van de airbags zijn. Bij een F is het zo dat als het de gordelspanners zijn en je de verbinding hersteld het lampje uit zichzelf meer uitgaat. Als het het airbag lampje is moet deze met de T4 gereset worden.
    Building >200BHP K-series
BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten