door ErikB » ma jan 29, 2007 11:26 pm
Je hebt daar inderdaad wel een punt Ralph... bij een hogere omgevingstemperatuur gaat de auto hoger liggen. De opgegeven fabriekhoogte (368mm, +/- 10mm) is dan ook bij 17°C. Nu zijn we het er allemaal over eens dan die hoogte veel te hoog is, maar behoorlijk wat druk in het systeem doet meer goed dan kwaad. Te laag rijden is behoorlijk schadelijk voor de levensduur van de hydragasunits.
Komt je auto bij warmer weer te hoog te staan (en daarbij de uitlijning way out), dan is het als particulier makkelijker om er zelf een beetje vloeistof uit te laten, dan dat je er in de winter bij in stopt.
MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)