BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1
Bandenmaat
  • Cédric
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 122
    GeregistreerdCOLON zo apr 09, 2006 5:26 pm
    WoonplaatsCOLON Zedelgem [B]

    Bandenmaat

    door Cédric » zo dec 17, 2006 3:18 pm

    dit staat bij MGF Tech
    Bandenmaat vooraan 195, achteraan 205 of 215 naar eigen keuze. Plaats vooraan liever geen bredere banden dan 195 of je moet altijd al graag trambestuurder hebben willen worden.


    Ik vraag me af waarom de MGF Brooklands rondom 215 meekrijgt.
    Het is idd zo dat je op de snelweg op het eerste vak dikwijls heen en weer geslingerd wordt spoor in spoor uit.

    Waarom hebben ze die dan gemonteerd? Omdat het mooier oogt? Zijn er nog andere varianten die ook deze bandenmaat hebben?

    Bij de autokeuring zeggen ze zelfs dat het op het model Brooklands verplicht is rondom deze banden te monteren...
    MGF
    Brooklands
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo dec 17, 2006 4:13 pm

    Het waarom is mij ook een raadsel. Een F rijdt immers veel beter met smallere banden vooraan (cfr : Speedster-, lotus-way)

    Dat ze op de controle zeggen dat een Brooklands deze setup moet hebben, is wederom het bewijs dat ze gewoon het boekje volgen en er verder niks van snappen/weten.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Cédric
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 122
    GeregistreerdCOLON zo apr 09, 2006 5:26 pm
    WoonplaatsCOLON Zedelgem [B]

    door Cédric » zo dec 17, 2006 4:19 pm

    Ik ga de volgende keer denk ik toch 195 leggen dan. Het moet idd aan de maat liggen want er liggen Uniroyal Rainsport banden op en die hebben echt wel veel meer grip tov de vorige die ik al had.
    MGF
    Brooklands
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    Re: Bandenmaat

    door Coen » zo dec 17, 2006 4:22 pm

    Cédric schreefColonBij de autokeuring zeggen ze zelfs dat het op het model Brooklands verplicht is rondom deze banden te monteren...


    Verplicht? Dat is vreemd. Zelf heb ik ook voor/achter 215 Toyo's eronder liggen bij de Brooklands. Ik heb nergens last van. Maar ik zou ook niet weten wat het verschil is met als ik er 195 banden onder zou zetten.
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226
    GeregistreerdCOLON do aug 18, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen België

    door Ivan » zo dec 17, 2006 6:15 pm

    Ik heb zelfs "Fulda's :?: " 215 eronder liggen en heb ook nergens last van. (Tot nu toch niet)!
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » zo dec 17, 2006 6:35 pm

    Ivan (Vanio) schreefColonIk heb zelfs "Fulda's :?: " 215 eronder liggen en heb ook nergens last van. (Tot nu toch niet)!


    Fulda's heb ik op de zilveren F zitten. Zijn ook goede banden maar niet zo goed als de Toyo's.
  • Cédric
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 122
    GeregistreerdCOLON zo apr 09, 2006 5:26 pm
    WoonplaatsCOLON Zedelgem [B]

    door Cédric » zo dec 17, 2006 7:08 pm

    Je kan het niet echt last noemen maar als je in een spoor zit op de snelweg voel je toch wel tegenwerkende krachten op het moment dat je uit dat spoor probeerd te raken.

    Op een open parking rijden (om te spelen met F) en zeer bruusk naar links of rechts draaien bij lage snelheid resulteert in onderstuur... bij mij toch. Bij hogere snelheden heb ik dit allerminst maar dan draai je ook niet zo scherp

    niemand dezelfde bevindingen?
    MGF
    Brooklands
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    Re: Bandenmaat

    door Remieme » ma dec 18, 2006 12:36 am

    Cédric schreefColonZijn er nog andere varianten die ook deze bandenmaat hebben?


    Heb ook rondom GoodYear Eagle F1 GS-D3 215/40/16 liggen. Werden standaard geleverd op de Coupé Special Editions.

    Volgens mij hebben ook de 75th An. deze bandjes 215 standaard rondom geleverd gekregen.

    De garagist heeft me ooit verteld dat de wagen op deze maat ontwikkeld en uitgelijnd was en raadde het af een andere maat te kiezen. Nou heb ik de bewuste garagist niet hoog staan ...
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » ma dec 18, 2006 11:52 am

    Als je wil weten welke banden je mag gebruiken voor de technische controle, kan je best het PvG nummer (zi roze kaart) ingeven op de site van de overkoepelende organisatie GOCA

    http://www.goca.be/banden/pvg_n.asp

    Sommige PvG nummers geven geen resultaat: dan wordt in regel de invoerder/constructeur geraadpleegd... voor MG durft men terug te vallen op de gebruikshandleiding.
    Laatst bijgewerkt door 1 op ErikB, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    mgeeke
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 146
    GeregistreerdCOLON za okt 14, 2006 9:37 pm
    WoonplaatsCOLON ZINGEM (OUDENAARDE)

    door mgeeke » di dec 19, 2006 12:11 am

    Bij mijn 80LE zitten vooraan 195 en achter 215 goodyears als de standaardbanden.
    MG TF 80th Anniversary Starlight Silver, Burgundy Red kap, Grenadine alcantara/Black leder interieur, 16" darkchrome, EVC klep open, chrome thrunk inserts, chrome lights, alu brushed dash kit, chrome airvents, chrome lighter, chrome ashtray, chrome pedals, silver carbon gear knob, silver carbon door pod inserts, chrome door pod surrounds, chrome meter en clock rings, chrome belt guides en tidies
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » di dec 19, 2006 12:12 am

    mgeeke schreefColonBij mijn 80LE zitten vooraan 195 en achter 215 goodyears als de standaardbanden.


    Ze hebben het dus geleerd dat het niet zo moet en op de TF goed gedaan!
BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 16 en 0 gasten