BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1
waar staat het motortype vvc voor
  • Maxso
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 27
    GeregistreerdCOLON wo dec 06, 2006 12:25 am
    WoonplaatsCOLON Heerlen

waar staat het motortype vvc voor

door Maxso » di dec 12, 2006 10:25 pm

ik ben nieuwsgierig waar vvc voor staat, ik ben zelf in het bezit van een mg tf 160 van 2004.

grts,
    max :roll:
    mgeeke
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 146
    GeregistreerdCOLON za okt 14, 2006 9:37 pm
    WoonplaatsCOLON ZINGEM (OUDENAARDE)

door mgeeke » di dec 12, 2006 10:36 pm

Variable Valve Control. De kleppen passen hun timing aan naar gelang het aantal toeren van de motor om zo een optimaal vermogen op te kunnen wekken.
    GRTZ Mgeeke
    MG TF 80th Anniversary Starlight Silver, Burgundy Red kap, Grenadine alcantara/Black leder interieur, 16" darkchrome, EVC klep open, chrome thrunk inserts, chrome lights, alu brushed dash kit, chrome airvents, chrome lighter, chrome ashtray, chrome pedals, silver carbon gear knob, silver carbon door pod inserts, chrome door pod surrounds, chrome meter en clock rings, chrome belt guides en tidies
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

door Striker » di dec 12, 2006 10:41 pm

Very Very Complicated :lol:.
    Afbeelding
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » di dec 12, 2006 10:52 pm

MAXSO: Even nog wat achtergrondinfo:

Dit systeem is belangrijk afwijkend tov de systemen die zoveel aandacht in de pers hebben gekregen: Die van Honda en Toyota. Gek genoeg zou je denken dat deze bedrijven met een grote reputatie op motorengebied (vooral Honda dan) een superieur systeem zouden hebben, dat is echter niet het geval.

De Japanners hebben in basis een systeem wat wisselt tussen twee profielen van de nokkenas. Je merkt hier een omschakelpunt bij het klimmen van de toeren: De auto wil in een keer echt versnellen.
    MG-Rover heeft een systeem ontwikkeld wat, bewezen, degelijk is maar wat het nadeel van de plotselinge vermogensexplosie geen last heeft, het vermogen wordt geleidelijk opgebouwd aan de hand van het toerental en van de stand van het gaspedaal.
    Bijkomend voordeel van de variabele kleptiming is dat de moter in staat is hogere toerentallen te draaien, voor je TF160 tot 7200 RPM!
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Maxso
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 27
    GeregistreerdCOLON wo dec 06, 2006 12:25 am
    WoonplaatsCOLON Heerlen

VVc uitleg

door Maxso » di dec 12, 2006 10:59 pm

Bedankt voor de uitleg, ongelofelijk jullie know how ben blij deze site gevonden te hebben. In het begin kreeg ik wat minder prettige antwoorden en was dus op deze site gestopt. Maar door nieuwsgierigheid heb ik me weer aangemeld en ben blij toe. THANKS
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

Re: waar staat het motortype vvc voor

door Brooklands » di dec 12, 2006 11:01 pm

Maxso schreefColonik ben zelf in het bezit van een mg tf 160 van 2004.

Een Nederlandse TF 160 of geimporteerd?
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

Re: VVc uitleg

door Kasper » di dec 12, 2006 11:17 pm

Maxso schreefColonBedankt voor de uitleg, ongelofelijk jullie know how ben blij deze site gevonden te hebben. In het begin kreeg ik wat minder prettige antwoorden en was dus op deze site gestopt. Maar door nieuwsgierigheid heb ik me weer aangemeld en ben blij toe. THANKS

Gelukkig dat je weer terug bent, het is, zeker voor de vaste mensen op dit forum goed om weer eens te zien dat mensen die nog niet zo lang meelopen soms andere vragen stellen. vragen die we zelf ook hadden toen we onze trots pas aangeschaft hadden. Je opmerking is dus iets voor ieder om eens bij stil te staan.

Laat even een berichtje achter voor Brooklands en bezoek ook eens zijn site. Ad heeft de nobele taak op zich genomen om alle TF's in Nederland in kaart te brengen, een enorme klus, die best support van de TF rijder kan gebruiken.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » wo dec 13, 2006 8:07 am

Ik had als beginnend F rijden ook geen idee waar alle afkortingen voor stonden.. allemaal hier geleerd.. veel van ons denk ik.

Kijk ook eens in het topic waar je je kan voorstellen.. en misschien heb je ook een paar foto's? daar zijn we dol op..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1