BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1
water binnen
  • Rudy
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 17
    GeregistreerdCOLON zo maart 05, 2006 4:15 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

water binnen

door Rudy » ma dec 04, 2006 7:59 am

Een tijd geleden is er hier dacht ik een topic geweest over iemand die water binnenkreeg in de voetenruimte van zijn TF langs de zijde van de passagier. Ik zit sinds een paar dagen met hetzelfde probleem (loopt blijkbaar van de airco console). Voor ik mij suf begin te zoeken van waar het komt had ik graag de ervaring van jullie geweten.
    Als het zo doorgaat heb ik binnen de kortste keren een exclusieve TF met als optie een ingebouwd aquarium .

Groeten,
    Rudy (fervente TF rijder)
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » ma dec 04, 2006 8:54 am

Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma dec 04, 2006 12:31 pm

Bij mij was het infiltratie van buiten (regen) naar binnen. Bij Rudy is het denkelijk de airco-box, waar het slangetje af is.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » ma dec 04, 2006 5:29 pm

Denk ik ook daar het probleem van Bruno echt iets voor de ervaren MGF is. Voor de TF is deze klacht bij mij onbekend. Nu nog even een plaatje van het slangetje aan de airo box zoeken.... moet ik nog ergens hebben....

(is overigens ook stukken makkelijker te maken :wink: )
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Rudy
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 17
    GeregistreerdCOLON zo maart 05, 2006 4:15 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

door Rudy » ma dec 04, 2006 6:24 pm

het is wel degelijk water en lijkt met geen koelvloeistof van de airco
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

door Pete » ma dec 04, 2006 6:41 pm

Klopt, is geen koelvloeistof.... koelvloeistof zou wel heel ernstig zijn (en ook erg duur :( ) Los van het feit dat je het niet ZOU zien omdat het vervliegd (denk ik)
    Het is gewoon water dat in het koelgedeelte van je airco condenseert en via een slangetje naar de onderkant van je auto afgevoerd wordt. Als dit slangetje los zit stroom dit condens-water gewoon je auto in (.... waar het weer verdampt.... in de airco condenseert.... in je auto lekt.... weer verdampt.... condenseert.... lekt.... verdampt... cndnsrt... lkt.... vrdmpt.... cnds.... lkt.... vdp ..... c.... l.... v.... etcetc)

Pete :wink:
    MGTF 135 - Pearl black
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017

door Kasper » ma dec 04, 2006 10:31 pm

Pete schreefColonKlopt, is geen koelvloeistof.... koelvloeistof zou wel heel ernstig zijn (en ook erg duur :( ) Los van het feit dat je het niet ZOU zien omdat het vervliegd (denk ik)
    Het is gewoon water dat in het koelgedeelte van je airco condenseert en via een slangetje naar de onderkant van je auto afgevoerd wordt. Als dit slangetje los zit stroom dit condens-water gewoon je auto in (.... waar het weer verdampt.... in de airco condenseert.... in je auto lekt.... weer verdampt.... condenseert.... lekt.... verdampt... cndnsrt... lkt.... vrdmpt.... cnds.... lkt.... vdp ..... c.... l.... v.... etcetc)

Pete :wink:

Zo iets ja. Het koelmiddel van de Airo (een freon) zal zeker bij atmosferische druk verdampen.. Kon geen plaat je vinden maar:

Ik de passagiers voetruimte zit een zwarte bak. kijk daaronder, er zit een nippeltje (slangtule), daar hoort een zwart rubber slangetje over geschoven te zitten. dit slangetje kun je beter eens doorblazen, als dat lukt, 10 tegen 1 dat als het slangetje weer op de tule zit, je van de lekkage af bent. (of bij 3 graden omgevingstemperatuur, want dan doet de airco het niet :wink:
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma dec 04, 2006 11:09 pm

aub :

Afbeelding

Trouwens t'is geen Freon (meer) die een airco gebruikt om te koelen maar R134a. Freon is verboden. Maar dat doet hier weinig terzake natuurlijk. :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017

door Kasper » ma dec 04, 2006 11:18 pm

Dat is precies het plaatje wat ik bedoelde, bedankt Bruno!

R134 R505 R 505A..... zo ken ik er nog wel een stelletje (laten) verzinnen. Allemaal 1 pot nat (oeps :wink: )

vaktechnisch praten wij altijd over verdampende media Ammoniak of Freonen. ongeacht het typenummer.
    Als ik eerlijk ben, het is allemaal eigenlijk wel rotzooi waar je beter van weg kunt blijven.. We kunnen alleen niet meer zonder
BUTTON_POST_REPLY 9 berichten Pagina 1 van 1