Verdorie HGF
  • Rene
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 160
    GeregistreerdCOLON ma okt 25, 2004 11:05 pm
    WoonplaatsCOLON Koningsbosch, Nederlands Limburg
    CONTACTCOLON

    Verdorie HGF

    door Rene » zo nov 26, 2006 2:01 pm

    aMiGo's

    daar gaat de koppaking van de mijne ook, weet ik vrij zeker. 45.000 km. en na een kort rustig ritje van 5 km slaat hij af. Water weg uit tankje en oliepeilstok geeft aan dat hij tjokvol zit (met water denk ik).
    Wat me wel opvalt is dat hij erg naar rotte eieren stinkt.

    Kan ik er nog 10 km mee rijden Bruno, Sander of moeten ze hem komen halen. Weet elke garage die bekend is met MG dat er beter een landrover pakking in zou moeten nu ?

    Wat zijn redelijke kosten voor deze ingreep zodat ik me niet op nog meer kosten laat jagen dan noodzakelijk

    Ik vind het wel jammer want ik heb de MG altijd netjes warm gereden om deze malaise te voorkomen, En het is een TF dus ik hoopte dat mij dit bespaart zou blijven

    vriendelijke groet

    Rene
    MG TF 135, Anthracite (zwart metalic), carbon-insite

    enne,.... standaard, ...... origineel.........oem !!!
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Verdorie HGF

    door ErikB » zo nov 26, 2006 2:54 pm

    Hey Rene,

    Rene schreefColonKan ik er nog 10 km mee rijden Bruno, Sander of moeten ze hem komen halen. Weet elke garage die bekend is met MG dat er beter een landrover pakking in zou moeten nu ?


    Alhoewel de vraag niet naar mij gericht is, toch al even antwoorden. Je ziet dan maar wat het waard is :wink:

    Absoluut niet mee rijden !! Het motorblok (en cillinderkop) kan nu niet meer gekoeld worden en gaat dan onmiddellijk overhitten en in allerlei bochten uitzetten. Daarbij komt dat de olie uiteraard moet opwarmen en dat het water daarin gaat stomen, met een grotere drukstijging tot gevolg. Giet je er nog eens water bij, dan weet je niet 100% waar het water allemaal naartoe gaat: deels in de olie (zoals je aangeeft), maar door overhitting en reeds een lekke koppakking kan het evengoed de cillinders indringen... en water is niet samendrukbaar.

    Zorg er dus voor dat er niet mee wordt gereden... ook niet even voor op de trailer te zetten, enz... Uit luiheid willen sommigen nog wel eens de motor starten om hem op en af de trailer te rijden en eventueel binnen in de garage te zetten. Voorkom dit beter.

    mijn mening,
    hth
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo nov 26, 2006 3:57 pm

    Erik zijn verhaal klopt helemaal . Wat de kosten betreft is HGF vanaf €1000,- voor een simpele swap en kan het heel duur worden als b.v. de cilinderkop zacht is geworden.

    De LR pakking kan alleen geplaatst worden als de liners binnen tolerantie staan en onderling niet teveel afwijken. Ik betwijfelen dat de gemiddelde dealer hier alles van weet. Het is overigens nooit bewezen dat de LR pakking de grote oplossing is.
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo nov 26, 2006 4:32 pm

    Ik kan hier weinig aan toe voegen buiten het feit, dat zolang een landrover pakking zijn deugdelijkheid niet heeft bewezen (en dat kan nog niet omdat ze nog niet lang genoeg bestaat) ik zelf opteer voor de vernieuwde OEM pakking.
    Ik zou in ieder geval het bovenblok wel laten vlakken.
    en heu, inderdaad, om geen enkele reden terug de motor laten draaien !

    Ik had nog niet veel TF'jes gezien met een kapotte koppakking, maar t'komt dus inderdaad nog steeds voor, alhoewel het wel minder is dan bij een F.

    T'is in ieder geval geen leuk nieuws. :cry: :cry:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Rene
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 160
    GeregistreerdCOLON ma okt 25, 2004 11:05 pm
    WoonplaatsCOLON Koningsbosch, Nederlands Limburg
    CONTACTCOLON

    Re: Verdorie HGF

    door Rene » zo nov 26, 2006 5:44 pm

    Bedankt mannen,

    wat zou de rotte eieren reuk kunnen zijn, water via uitlaat naar kat?
    MG TF 135, Anthracite (zwart metalic), carbon-insite

    enne,.... standaard, ...... origineel.........oem !!!
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo nov 26, 2006 7:02 pm

    Lastig zo te bepalen maar ik denk dat het wel opgestookte koelvloeistof zal zijn.
    Building >200BHP K-series
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    Re: Verdorie HGF

    door Brooklands » ma nov 27, 2006 12:44 am

    Rene schreefColonIk vind het wel jammer want ik heb de MG altijd netjes warm gereden om deze malaise te voorkomen, En het is een TF dus ik hoopte dat mij dit bespaart zou blijven


    Ik denk dat iedere TF maar ook F rijder hoopt dit niet mee te maken. Maar blijkbaar hoort dit bij de wagen. Uiteraard is het jammer want het is gewoon behoorlijk balen en kost ook nog het nodige. Het is absoluut een min punt van de MG(T)F.
    Je hebt je TF altijd netjes warm gereden lees ik. Volgens mij kwam je TF van over de grens. Ik ben wel benieuwd hoeveel km je zelf hebt gereden en hoeveel km de eerste eigenaar heeft gereden. Misschien heeft de eerste eigenaar de wagen bij een koude motor niet gepaard.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma nov 27, 2006 12:54 am

    Er is overigens een serie TF-en die super gevoelig is voor HGF ik dacht de laatste voordat de PRT toegepast werd.
    Building >200BHP K-series
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » ma nov 27, 2006 12:57 am

    Sander schreefColonEik dacht de laatste voordat de PRT toegepast werd.


    PRT :?:
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma nov 27, 2006 1:04 pm

    Pressure Release(?) Thermostat ;)
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » ma nov 27, 2006 2:31 pm

    Sander schreefColonPressure Release(?) Thermostat ;)

    Remote (?)
    MGTF 135 - Pearl black
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » ma nov 27, 2006 4:46 pm

    PRRT: Pessure Relief Remote Thermostat :D
    ISO 10014
    AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma nov 27, 2006 7:27 pm

    Jupilerman schreefColonPRRT: Pessure Relief Remote Thermostat :D


    Dat was het ja ;)
    Building >200BHP K-series
  • Rene
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 160
    GeregistreerdCOLON ma okt 25, 2004 11:05 pm
    WoonplaatsCOLON Koningsbosch, Nederlands Limburg
    CONTACTCOLON

    Re: Verdorie HGF

    door Rene » di nov 28, 2006 8:36 pm

    Brooklands schreefColon
    Rene schreefColonhoeveel km de eerste eigenaar heeft gereden. Misschien heeft de eerste eigenaar de wagen bij een koude motor niet gespaard.


    Zou natuurlijk kunnen, maar hij had pas 25.000 km gelopen en hij stond op naam van een vrouw. Het is dus goed mogelijk dat die hem niet heeft warm gereden maar had hij al eerder de geest moeten geven.
    Maar goed, ik laat meteen de distributieriem en de waterpomp vervangen en dit circus gaat me 1400 euro kosten.
    Als ik het niet zo een mooie auto vond ...........................


    :roll:

    Rene
    MG TF 135, Anthracite (zwart metalic), carbon-insite

    enne,.... standaard, ...... origineel.........oem !!!
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    Re: Verdorie HGF

    door Brooklands » di nov 28, 2006 8:56 pm

    Rene schreefColonAls ik het niet zo een mooie auto vond ...........................


    Ik zal de zin maar even afmaken: Als ik het niet zo een mooie auto vond liet ik hem ook gewoon maken voor 1400 euro.

    Wat moet je anders.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten