MGF met drempelvrees, na installatie K&N (**UPDATE FOTO'
  • ID
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 58
    GeregistreerdCOLON wo jun 14, 2006 7:56 pm
    WoonplaatsCOLON (NL) Limburg; Kerkrade

MGF met drempelvrees, na installatie K&N (**UPDATE FOTO'

door ID » di okt 24, 2006 6:48 pm

hey clubgenoten,

Ik heb laatst de K&N gemonteerd met de 2 buizen die voor de luchttoevoer vanonder de auto zorgen. Sindsdien moet ik inderdaad erg uitkijken bij de drempels, Vandaag bleef ik zelfs zo erg hangen dat een van de 2 buizen helemaal scheef is gaan zitten. Ik heb de bracket nog niet omdat deze niet op voorraad was. Nu zit alles vast met de tyraps. Ik heb ze absoluut niet lager gehangen dan is voorgeschreven de bovenkant van buis zit tegen de onderkant van de auto.

Hebben jullie hier ook last van, of hebben jullie ze minder laag gehangen onder de auto en hoe dan? En gezien dit feit, hoe zal het in de winter gaan als er een dik pak sneeuw op de weg ligt?

Greetz Ivo
    Laatst bijgewerkt door 1 op ID, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGF 1.8 MPi, Platinum Silver
    Mods: --K&N 57i kit --Heat Shield (Removed) --Rode remklauwen --MOMO pook --?
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » di okt 24, 2006 6:51 pm

Mijn buizen hangen in het bracket... maar ze hebben voor zover ik weet nog nooit iets geraakt.. staat je F misschien een beetje laag? heb je foto's?
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » di okt 24, 2006 7:00 pm

:shock: Met de bracket komen de buizen zeker niet hoger te hangen, maar gewoon vaster gepositioneerd naar voor. Als je met de buizen de weg raakt, ligt je wagen echt wel veel te laag, alhoewel ik dat nog nooit meegemaakt heb. Ze hangen immers ter hoogte van de achteras, tussen de wielen, dus als je over een verkeersdrempel of zo komt, kan je niet raken , daar je achterwielen dan ook op de drempel zitten. Tenslotte is het zo, dat het laagste punt van je F, onmogelijk de buizen kunnen zijn, want lager hangt in ieder geval de metalen plaat die voor de voortrein hangt. Rij je over een bolle weg, dan raak je dus eerst deze plaat, ofwel de metalen beschermingsplaat die in het midden onder de wagen hangt, maar de K&N buizen, zie ik dus echt niet zitten. Heb je foto's ? Waarschijnlijk hebben de buizen niet geraakt, maar zaten ze gewoon te los, en zijn ze los gekomen.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • ID
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 58

door ID » di okt 24, 2006 7:08 pm

De buizen hangen iets voor de achteras zoals staat voorgeschreven. hehe, nee ze hangen zeker niet aan de grond. De bovenkant van de buis komt met de voorkant tegen de balk aan. Dus ik heb ze niet anders gehangen of te laag. Hebben ze in limburg dan zo een stijle drempels bij de opritten?
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » di okt 24, 2006 7:16 pm

Zit ie bij jouw ook ongeveer zo:

Afbeelding

Dat steekt echt bijna niets uit..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • ID
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 58

door ID » di okt 24, 2006 7:40 pm

ja zo zitten de mijne ook. Ik ga nu even onder/ naast de auto hangen en kijken of ik ze weer goed kan plaatsen
  • ID
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 58

door ID » di okt 24, 2006 8:32 pm

:shock: Ben ik even geschrokken, dit trof ik net dus aan onder de MG:

(Foto's gemaakt met me telefoon en een **** zaklampje, ging niet zo lekker)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik weet niet wat ik geraakt heb, maar inderdaad alles hing een beetje ana de losse kant :| Zelfs was een van de twee slangen in de bocht in elkaar gedeukt. Meteen aan de slag gegaan net, en alles nog eens goed over gedaan en geplaatst, heb het nu allemala mooi en zeker stevig op zijn plaats zitten:

Afbeelding

De MG staat overigens op deze hoogte, lijkt mij in orde te zijn:

Afbeelding

Bedankt voor jullie snelle reacties! Weer een aanwijzing dat ik bij de goeie club zit 8)

Greetz Ivo!
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

door Pete » di okt 24, 2006 8:38 pm

Dat ziet er weer een stuk beter uit, Ivo. Maar eh... heb je ze wel vast gezet met ty-wrap ofzo? (zowel de eerste keer als nu) Want als je ze niet vast zet kan ik me goed voorstellen dat bij 100kmh de buizen naar achteren buigen en zo blijven staan, als je dan vervolgens een drempel raakt .... bingo...

Pete
    MGTF 135 - Pearl black
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » di okt 24, 2006 8:39 pm

Dat ziet er niet zo best uit. Is de slang nog wel heel of is die kapot?
  • ID
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 58

door ID » di okt 24, 2006 8:50 pm

Ja de slangen waren nog heel, zag erger uit dan het was. Ik heb ze zeker vast gezet met tyraps, de eerste keer al. Hehe, zo gek ben ik nog niet. Op een of andere manier waren de buzien helemaal verschoten, denk dat ze zijn blijven hangen achter een drempel en toen naar achteren of voren gedrukt. Blijft een raadsel

Nu zit het inderdaad veel beter, en de tyrap kon ik ene groot stuk strakker zetten.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » di okt 24, 2006 9:32 pm

hoogte van je F lijkt me in orde... ik snap er niets van.. hoe je drempels kan raken..
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » di okt 24, 2006 10:07 pm

Heb ik ook al een paar keer gehad, sommige drempels zijn te kort waardoor je met je voorwiel al beneden bent voor je achterwiel boven is. Als je dan nog iets te hard rijd dan pakt hij de buizen mee. In Ammerzonen liggen een stel van die dingen die zijn bijna zo stijl als een trottoirband, 14 cm hoog en erg kort daar ben ik nog nooit heelhuids overheen gekomen, en ik heb niet de laagste auto, is het wel? :wink:
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » di okt 24, 2006 10:10 pm

O heeft het dan misschien zin om ze onder een hoek te nemen.. zodat er maar een voorwiel tegelijk vanaf rijd? Ziet er misschien wel raar uit maar als het werkt...
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » di okt 24, 2006 10:12 pm

Daar zijn ze te smal voor, de kle%$#%$#!!&( ontwerper moet een knieschot krijgen. Sjesus die kerel heeft echt het IQ van een poffertje.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

door Brooklands » di okt 24, 2006 10:16 pm

Demor schreefColonIn Ammerzonen liggen een stel van die dingen die zijn bijna zo stijl als een trottoirband, 14 cm hoog en erg kort daar ben ik nog nooit heelhuids overheen gekomen, en ik heb niet de laagste auto, is het wel? :wink:

Dit zijn van die absurde drempels waar bij mijn TF de sleepogen hun littekens achterlaten. 14cm is een belachelijke hoogte.