Zelfcursus onderhouden?
    Miche
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 84
    GeregistreerdCOLON ma okt 23, 2006 1:06 am
    WoonplaatsCOLON Dilbeek (België)

Zelfcursus onderhouden?

door Miche » ma okt 23, 2006 12:47 pm

MGF is dus mijn eerste auto.. wat is aangeraden om te doen?

Zijn er bepaalde dingen die ik moet controleren? Bepaalde producten die ik moet gebruiken om te kuisen? Af en toe de wagen eens simoniseren?

Momenteel rij ik er gewoon mee en was ik hem om de 2 weken maar er zullen zeker meer dingen zijn waar ik op moet lette?
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

Re: Zelfcursus onderhouden?

door Pete » ma okt 23, 2006 2:24 pm

Miche schreefColonMGF is dus mijn eerste auto.. wat is aangeraden om te doen?

Zijn er bepaalde dingen die ik moet controleren? Bepaalde producten die ik moet gebruiken om te kuisen? Af en toe de wagen eens simoniseren?

Momenteel rij ik er gewoon mee en was ik hem om de 2 weken maar er zullen zeker meer dingen zijn waar ik op moet lette?

Regelmatig simoniseren. Niet vergeten kort daarna te garfunkelen.

Sorry, ik kon het niet laten :D :wink: Wat is, in Belgie en 's hemels naam, simoniseren? Jullie bedenken woorden puur en alleen om ons Nederlanders dom te laten lijken.... dat klopt heh? :P

Maar eh, Miche harstikke welkom op dit forum van MG gekken. Je zal hier veel info vinden en een boel gezelligheid. Kom anders zaterdag 11 nov naar Goes en het clubhuis, kunnen we kennis maken. Heb net je andere topic gelezen (ja, daar waar mijn naam tot werkwoord is verworden :D ) ... zoveel stemmen zoveel meningen, maar dat verhaal over die banden kan ik bevestigen (zal je snappen) en de K&N is echt een aanwinst.

Enfin, welkom

Pete :wink:
    MGTF 135 - Pearl black
  • zlaapkopz
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    GeregistreerdCOLON vr sep 08, 2006 10:40 am
    WoonplaatsCOLON Emmen (NL)
    CONTACTCOLON

door zlaapkopz » ma okt 23, 2006 3:04 pm

@ Pete: sjek mijn onderschrift :twisted: :lol:

@ TS:
    Standaard dingen die je in de gaten moet houden:
    Alle vloeistofpeilen (olie, ruitewisser, koeling etc. etc.)
    bandenspanning

Wat je echter bij de MGF verd*md goed in de gaten moet houden is de koeling!!
    Controleer echt regelmatig je koelvloeistofpeil en of er geen witte drap (zogenoemde mayo) in zit...
    Witte drap: is 9 uit de 10x een lekke koppaking
    Maar ook zijn de koelbuizen onder de auto een euvelpunt, deze willen nog weleens lek raken...

mocht je een keer een euvel meemaken, denk bv. aan lekkage oid. zoek eerst op het forum voordat je naar de garage gaat ;)
    vaak zijn het kleine dingetjes die je vrij simpel zelf kunt oplossen...
    ** mijn oude Flame Red MGF **

23-10-2006: the 1ste Pete move
    Rood is sneller....

Mods: Stuby Alu Antenna, White Blinkers, ... to be contiued
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » ma okt 23, 2006 3:20 pm

Pete schreefColonRegelmatig simoniseren. Niet vergeten kort daarna te garfunkelen.

:lol: :lol: :lol:

Pete schreefColonWat is, in Belgie en 's hemels naam, simoniseren?

Simoniseren is toch in de was zetten?
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » ma okt 23, 2006 3:25 pm

Nee kuizen is toch in de was zetten?

O en over het koelvloeistof gesproken, kijk eens naar MGF-z'n group buy..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » ma okt 23, 2006 3:31 pm

Bruce schreefColonO en over het koelvloeistof gesproken, kijk eens naar MGF-z'n group buy..

Deze dus: http://mgf.mobitronics.net/viewtopic.php?t=3302
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

door Luc » ma okt 23, 2006 8:32 pm

Miche schreefColonsimoniseren

vloms voor waxen ofte Meguiaren :wink:
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » ma okt 23, 2006 8:33 pm

Luc schreefColon
    Miche schreefColonsimoniseren

vloms voor waxen ofte Meguiaren :wink:

O.. karata kit... :wink:
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    Miche
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 84
    GeregistreerdCOLON ma okt 23, 2006 1:06 am
    WoonplaatsCOLON Dilbeek (België)

door Miche » ma okt 23, 2006 10:25 pm

Bedankt voor de replies, ik zal wel goed opt forum moeten kijken om al die dingen te vinden want zoals ik al zei ken ik dus (nog) niets over auto's maar ben ik wel bereid om het allemaal te leren :) bedankt!
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

door Pete » ma okt 23, 2006 10:30 pm

zlaapkopz schreefColon@ Pete: sjek mijn onderschrift :twisted: :lol:

Ja, het blijft een bijzondere ervaring om met de koplampen de verkeerde kant op te staan... vooral op de snelweg :roll:

Pete :wink:
    MGTF 135 - Pearl black
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » di okt 24, 2006 12:53 am

In een ander topic las ik dat je 67.000 kilometer op de teller hebt staan. Hoe oud is je F? Ofwel, is de distributieriem aan vervanging toe?

Bruce en ik onderandere zijn aan een distributieriem vervanging toe. Het leek mij nog wel leuk om hier een workshop van te gaan maken.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » di okt 24, 2006 7:15 am

mm Coen,

Ik heb 10.000 km geleden een nieuwe riem gehad, dus ik kan weer ff door.. maar een workshop vind ik altijd leuk..

Miche,
    Ik begon iets meer dan een jaar geleden ook als auto leek.. en ik weet nu al redelijk wat van de onderdelen te zitten :lol:
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » di okt 24, 2006 12:06 pm

Bruce schreefColonmm Coen,

Ik heb 10.000 km geleden een nieuwe riem gehad, dus ik kan weer ff door.. maar een workshop vind ik altijd leuk..

Miche,
    Ik begon iets meer dan een jaar geleden ook als auto leek.. en ik weet nu al redelijk wat van de onderdelen te zitten :lol:

Wie was het dan die een nieuwe distributieriem nodig had?
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » di okt 24, 2006 12:56 pm

mm, Erwin misschien? ik kan het topic niet meer vinden..
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226
    GeregistreerdCOLON do aug 18, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen België

door Ivan » di okt 24, 2006 5:08 pm

Coen schreefColon
    Bruce schreefColonmm Coen,

Miche,

Wie was het dan die een nieuwe distributieriem nodig had?

Ik denk dat ik me toen ook had gemeld voor een nieuwe distributieriem.