door Bruno V » ma maart 22, 2004 11:17 pm
Ben ik eigenlijk de enige hier die vind dat de peilstok van de mgf maar "knudde" is ? Het oliepeil is steeds zeer moeilijk af te lezen, vooral als de motor warm is, hangt de peilstok van boven tot onder altijd vol olie.
Ik zit al lang met deze opmerking, maar aangezien het op een kerkof drukker is dan op dit forum de laatste tijd ....
Iemand een trukje misschien ?
------------------ Reply Paul---------------
HEY BRUNO
Ik weet mischien de oplossing , aan de zijkant van de peilstok staan 2 rubberen topjes als je die induwt terwijl je de peilstok eruittrekt zou deze olievrij moeten zijn .
groetjes paul
------------------ Reply Geert---------------
Wees blij dat de olie overal op de peilstok hangt ! Dat betekent dat er tenminste nog olie inzit en die goed rondgeslingerd wordt in uw karter. Beter zo dan anders !
Die rubberen dopjes blijken bij mij niet erg goed te werken.
Ik heb een oude vod zitten bij de krik die ik gebruik om de peilstok te reiningen en dan het oliepeil pas af te lezen. In geval van nood werkt het ook met een propere zakdoek maar dan heeft mijn wederhelft opmerkingen
Over het oliepeil maak ik mij eigenlijk niet zoveel zorgen, de wagen verliest geen olie en er is geen blauwe rook wat wijst op olieverbruik.Ik controleer dat eens per maand of zo tijdens een wasbeurt, ik check wel regelmatig of er geen witte neerslag op de peilstok zit wat zou kunnen wijzen op een HGF.
------------------ Reply Bruno ---------------
'k Moet Geert volledig gelijk geven. En olie check ik voordat de motor draait (of heeft gedraait). De indicties op de peilstok zijn hiervoor voorzien.
------------------ Reply Luc---------------
Ik gebruik net zoals Geert ook de truk met de vod.
Als ik de het oliepeil controleer is dat steeds bij thuiskomst na een rit. Een tip die ik ooit gelezen heb op het forum van een Duits sportwagenmerk. Sindsdien doe ik dat ook met mijn F, maar dan niet na elke rit.
PS wat is het gevolg van teveel olie in de motor?
Groeten,
Luc