Probleem 2
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    Probleem 2

    door Nem58 » za okt 14, 2006 11:29 am

    Zoals al eerder vermeld heb ik een probleem aan mijn F.
    Vanochtend ben ik naar de garage geweest en daar werd ons het volgende verteld:

    Na het uitwisselen van een slang waardoor ik koelvloeistof heb verloren blijft mijn F druk opbouwen in het systeem en binnen een paar tellen raakt de motor overhit. Dit kan komen door dat de koppakking lek is. Een oplossing zou hiervoor kunnen zijn deze weer af te dichten. Maar volgens mijn garage ben ik er dan nog niet. Het schijnt dat de bussen die in het blok zitten bij de eerste F een paar millimeter te kort waren. Ergens rond 1999 is hiervoor een grote terugroep actie geweestv en zijn bij de meeste F´s de bussen vervangen.

    Wanneer ik alleen de koppakking afdicht zou hetzelfde probleem weer binnen 20.000 km opduiken, en schiet ik er dus niks mee op.

    Een oplossing zou zijn de bussen te vervangen, deze schijnen echter niet los vekrijgbaar te zijn en dus zou ik een heel nieuw blok moeten kopen.... resultaat volgens mijn garage 5000 euro schade.

    Wie heeft ooit van deze terugroep actie gehoord en kan mij vertellen of dit verhaal klopt?
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » za okt 14, 2006 1:19 pm

    Nog nooit van gehoord, wat er wel kan gebeuren is dat bij een (zwaardere) overhitting het aluminium zijn stevigheid verliest en de bussen een stukje in de cilinderkop of het onderblok kunnen zakken doordat daar het aluminum zachter is geworden.

    Dan is je blok of je kop scrap. Je kan gewoon de cilinderkop er vanaf pakken en meten hoe ver de liners er bovenuit steken. De opmerking van de garage is een beetje doemdenken IMHO.
    Building >200BHP K-series
  • Jaded
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 680
    GeregistreerdCOLON zo apr 16, 2006 11:44 pm
    WoonplaatsCOLON NOYB te NOYB

    door Jaded » za okt 14, 2006 1:20 pm

    Sander schreefColondoemdenken

    Misschien eerder poendenken?
    MG F mkII
    Cream/Walnut leather, wood & chrome pack
    +
    Brown & Gammons water level sensor kit
    280mm schijven ~ RVS nuts & bolts
    K&N 57i ~ 52mm TB ~ TF rear lights
  • zlaapkopz
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    GeregistreerdCOLON vr sep 08, 2006 10:40 am
    WoonplaatsCOLON Emmen (NL)
    CONTACTCOLON

    door zlaapkopz » za okt 14, 2006 1:21 pm

    kan je niet vertellen of die terugroep aktie er geweest is...
    en ook niet of die bussen te kort zijn...

    kan je wel vertellen dat je garagehouder uit zijn nek lult wat betreft die 5000 euri...

    Ook al zijn die bussen niet meer te krijgen/los te krijgen is er altijd wel een sloop F waar ze dan wel in zitten...
    Al haal je hier alleen het blok uit...

    een nieuw blok voor een F kost echt geen 5000 euri... ook niet met inbouwuren...
    Kijk hier anders maar ff:
    http://www.mgocaccessories.co.uk/acatalog/MGF_ENGINE_FUEL.html

    op het midden van de pagina vind btw ook je de koppakkingsets...

    :D


    Hopelijk is je probleem snel opgelost...
    ** mijn oude Flame Red MGF **

    23-10-2006: the 1ste Pete move
    Rood is sneller....

    Mods: Stuby Alu Antenna, White Blinkers, ... to be contiued
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » zo okt 15, 2006 5:20 pm

    Zover ik weet zijn er zeker geen terugroep acties geweest op dit onderwerp. Ik kan alleen het verhaal van de ingezakte cylinderbussen van Sander onderschrijven, al is dit ook meer een uitzondering dan regel.

    Mlocht het uberhaupt zo zijn: die bussen zijn zeker nog wel verkrijgbaar. De moter wordt immers nog steeds nieuw geleverd (Freelander 1.8)

    Zoals gezegd: Let op voor Poendenken!

    succes!
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    sjolmers
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 167
    GeregistreerdCOLON zo sep 10, 2006 9:32 am
    WoonplaatsCOLON Groningen, Nederland
    CONTACTCOLON

    door sjolmers » ma okt 16, 2006 12:34 pm

    Waar uik nieuwsgirig naar ben is of je bij een officiele MG/Rover dealer hebt geinformeerd of bij een 'merkloos' garage bedrijf...
    MGF met heldere knipperlichten, homebrew koplamp blakers, Koperen remleidingen, Trophy inserts....
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » ma okt 16, 2006 1:39 pm

    ik heb mijn auto tijdelijk bij een nissan / citroen garage in behandeling. dit omdat er geen goede specialist in de buurt zit. maar dinsdag of woensdag gaat hij op transport naar een mg specialist in nederland.

    maar ik ga dus ook maar even langs bij landrover voor de ingezakte bussen. allemaal bedankt voor de reacties en ik houd jullie op de hoogte.

    mvg

    nem58
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » ma okt 16, 2006 2:17 pm

    Pijnlijk om te zien dat een klant weer bestookt wordt met verkeerde informatie.

    Het is me niet echt duidelijk wat men met bussen bedoeld. Normaal gezien (en daar gaan m'n collega's hierboven ook vanuit) slaagt de term bussen op de mantels waarin de zuigers op en neer bewegen. Kan je je een terugroep actie voorstellen waarbij deze bussen (Eng. liners) preventief vervangen worden ?

    wat er wel gebeurd is, dat is dat de zgn. locating dowels (een soort kleine busjes) niet meer in plastiek geleverd werden, maar vanaf begin 2000 uit metaal zijn vervaardigd. Dit zorgt er mee voor dat de cillinderkop net iets minder kan bewegen ten opzichte van het motorblok. Bij een nieuwe head gasket, zitten deze dowels erbij.

    hth,
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » ma okt 16, 2006 2:21 pm

    ja maar die dowels zitten niet op de liners. Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat ze van elke ooit verkochte F de motor open zullen halen om nieuwe liners te steken. Hoewel, misschien hebben ze dat gedaan met het faillissement als gevolg....
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » ma okt 16, 2006 10:53 pm

    MGF_TV schreefColonja maar die dowels zitten niet op de liners.

    Euhm... 'tuurlijk niet, die zitten er een eindje af.... 'k weet niet waar je dat vandaan haalt. :? 'j Kees het niet in de openingspost en niet in mijn post.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Thomas
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 639
    GeregistreerdCOLON zo maart 28, 2004 12:35 pm
    WoonplaatsCOLON Maassluis Nederland

    door Thomas » di okt 17, 2006 9:32 am

    Lees hier het verhaal van de zakkende cylinderbussen.

    http://www.mobitronics.net/mgf/viewtopi ... c&start=30


    Thomas
    Snel....Sneller.....Snelst
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    GeregistreerdCOLON wo jun 22, 2005 3:27 pm
    WoonplaatsCOLON Graetheide
    CONTACTCOLON

    door Jean » di okt 17, 2006 9:53 am

    Ik was gisteravond nog aan het rond surfen en heb de bussen volgens mij bij AngloParts in de catalogus zien staan.

    One liner: € 83,07

    AngloParts

    Naar onder scrollen en dan heb je de catalogus (pagina 13, onderdeel 13=> onderdeelnummer: 014.544) en prijslijst apart staan.
    MGF 1.8 VVC Volcano voor de deur voorzien van:

    TTB, K&N-filter + hitteschild, Magnecor bougiekabels, assortiment RVS boutjes en schroefjes, platinum bougies, Thropy koplampen, remservo steun, alu pookknop, alu + leer handremhendel. En nog een hoop wat er in of op moet.
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » di okt 17, 2006 7:06 pm

    bedankt voor alle reacties, ik heb er zeker wat aan.
    Ga zo door met alle tips and tricks.

    Heb net de auto weer op de oprit staan en ga nu zelf op onderzoek uit!
    Ik houdt jullie op de hoogte.

    Groetjes Nem
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » di okt 24, 2006 6:36 pm

    zozo, de F rijdt weer.

    Na alle verhalen van mijn garage hebben mijn vader en ik besloten om de auto naar huis te slepen en zelf na te kijken. En gelukkig dat we dat gedaan hebben!

    Tijdens onze check bleek dat één van de twee koelstofbuizen/slangen onder de auto kapot was en koelvloeistof lekte, de ander was ook niet helemaal lekker. De ene slang hebben we vervangen de ander is besteld.

    Tweede euvel en waardoor de auto bij de garage de motor bijna op heeft geblazen is het feit dat er totaal geen koelvloeistof meer in het systeem en dus ook radiotor voorhanden was. Dit bij gevuld na de reparatie, en het systeem vervolgens ontlucht te hebben.... bleek de F weer mooi te lopen!

    In heb begin braakte hij nog een hoop witte rook uit, maar dit kan doordat hij te lang heeft stilgestaan denk ik! maar inmiddels 30km gereden te hebben is hij hier ook mee gestopt.

    Maar nu rijdt de F weer helemaal en binnenkort krijgt ie een lekker beurtje -- ander luchtfilter, olie etc etc. (een mooie poetsbeurt heeft ie al gehad ;))

    Zo dat was weer ff de update...oh ja wat de garage betreft daar ga ik binnenkort even langs want ze hebben tenslotte bijna mijn blok opgeblazen... en bovendien staat er nog een F voor de deur die staat te wachter op hulp!

    mvg

    Nem58
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » di okt 24, 2006 6:42 pm

    Gelukkig, dat valt dus nog mee..

    Btw, sta je al op de lijst van de group buy voor het LLW kitje?
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten