Uitlaatpijpen afgeschroefd en gestolen -_-
  • hawke
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 5
    GeregistreerdCOLON ma okt 02, 2006 7:05 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    Uitlaatpijpen afgeschroefd en gestolen -_-

    door hawke » ma okt 02, 2006 7:12 pm

    Tegenwoordig is ook niks meer veilig

    Ik heb een anthracite-kleurige MGF bouwjaar 2002.
    Vandaag kom ik aan mijn wagen en zie ik plots dat mijn 2 chrome uitlaatpijpen er zijn afgeschroefd !

    WTF ! Ik dacht dat die daarop vastgelast waren -_- en wie had nu gedacht dat ik Leuven centrum zulke dingen zouden gebeuren :/
    Naïeveling dat ik ben -_-

    Nu:

    1) Kan het kwaad dat ik nu zonder die toeters rijd?

    2) Hoeveel schatten jullie dat mij 2 nieuwe uitlaatpijpen zullen kosten (chroom version)

    3) Is er een mogelijkheid van ze vast te lassen

    4) Is er een type model uitlaatpijpen dat jullie mij aanbevelen (nu ik er toch nieuwe moet kopen)

    5) Waar kan ik ze het beste bestellen ?



    Alvast bedankt !!
  • Dutch Caribbean
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 52
    GeregistreerdCOLON vr sep 08, 2006 10:05 am
    WoonplaatsCOLON Hengelo

    door Dutch Caribbean » ma okt 02, 2006 7:27 pm

    Wat bezield mensen om met hun poten aan andermans spullen te komen?

    Het is maar goed voor de persoon in kwestie dat je hem niet gezien hebt :wink:

    2) denk dat ze idd wel vastgelast kunnen worden. maar daar ik geen MG rijd durf ik dat niet 100% te bevestigen
    Een 118VVC is net een neus...................................je moet eruit halen wat erin zit:-)
    Afbeelding
  • PatrickT
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 667
    GeregistreerdCOLON wo okt 20, 2004 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

    door PatrickT » ma okt 02, 2006 7:41 pm

    Dat is wel lullig ja.

    Een tijdje terug kwam ik een setje tegen op Ebay, heb ze hier in de "Te koop" sectie gepost. Misschien dat je er wat aan hebt.

    Suc6
    Platinum F, 75th Anniversary Limited Edition
    K&N 57i, Cat-Bypass, 52mm TTB, Water lever sensor kit, Witte knipperlichten, Lowering pins
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » ma okt 02, 2006 7:53 pm

    Voor een goed begin, hoewel dit een vervelende reden is om hier te komen informeren, wil ik je zeker van harte welkom heten.

    Ik denk dat het best moegelijk moet zijn om aan een setje gebruikte "toeters" te komen. Zo hebben Bruce en Jarno (MGF) beide net een sportuitlaat geplaatst waardoor ze in principe een setje orginele toeters "over hebben" (LET WEL: ik heb geen idee of ze er vanaf willen.)
    Wat het lassen betreft denk ik dat het voldoende is om na de montage de moer even vast te tiggen op de bout...

    Grt,
    Pete

    PS, stel jezelf en je auto even voor in het daarvoor bestemde forum... je zal zien dat er nog veel meer info je kant op zal komen dan wat je nu wil weten :wink:
    MGTF 135 - Pearl black
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma okt 02, 2006 8:59 pm

    eigenaardig trouwens, want origineel zijn ze inderdaad gelast. Hebben ze verwijderd met een slijpschijf, of had je al geen originele uitlaat ?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » ma okt 02, 2006 10:10 pm

    Welkom op het forum,

    Ik neem aan dat het inderdaad om een aftermarket uitlaat gaat, want de sierstukken van de originele uitlaat moeten los geslepen... en zonder de bumper weg te halen kom je daar met een slijptol\slijpsschijf heel moeilijk bij..

    Kun je eens een foto maken van de uitlaat, aan de vorm kunnen de echte kenners op dit forum het merk herkennen en dan weten we wat voor andere sierstukken zouden passen...
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • zlaapkopz
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    GeregistreerdCOLON vr sep 08, 2006 10:40 am
    WoonplaatsCOLON Emmen (NL)
    CONTACTCOLON

    door zlaapkopz » di okt 03, 2006 8:42 am

    nah ja zeg...
    laat ze met de p*ten van andermans spullen afblijven...

    :shock:
    ** mijn oude Flame Red MGF **

    23-10-2006: the 1ste Pete move
    Rood is sneller....

    Mods: Stuby Alu Antenna, White Blinkers, ... to be contiued
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » di okt 03, 2006 9:52 am

    Ongelooflijk :shock:

    Bij een originele uitlaat roesten die dingen eraf, maar 't zou wel heeeeel tioevallig zijn mochten beiden loszitten op hetzelfde moment.

    Meet even de diameter van de pijpjes en bij zo wat elke Autoshop zal je al een setje 'toeters' moeten vinden.

    Gewoon zonder rondrijden zal geen kwaad kunnen, maar 't is echt geen zicht hé.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » wo okt 04, 2006 1:02 am

    nee, 't is echt geen zicht ;)

    Voor jouw info, bij mij is de linker toeter er ook af. Maar dan als het gevolg van doorroesten :(

    Voor mij een uitgesproken reden om een aftermarket sportuitlaat te gaan monteren. :twisted:

    De topic waar PatrickT het over heeft heet Remieme. Helpt je mogelijk met zoeken naar de juiste topic ;)
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » do okt 05, 2006 7:11 am

    Die toeter ligt er toch al zeker twee maanden af?

    Met andere woorden hoe staat het met de aftermarket zoektocht?
    Of is dat een verrassing? :lol:
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • hawke
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 5
    GeregistreerdCOLON ma okt 02, 2006 7:05 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door hawke » vr okt 06, 2006 5:58 pm

    Hartelijk bedankt voor de ontzettend warme ontvangst op dit forum,
    mijn excuses dat het zolang geduurd heeft vooraleer ik heb kunnen reposten, maar ik zat volop in de examens van maandag tot woensdag...

    Gisteren heb ik de kans gehad om wat rond te rijden, wat garages te bezoeken en wat prijzen en opinies te vragen.

    Yup, ik had een originele uitlaat...
    Blijkbaar waren de meesten het erover eens dat de uitlaatpijpen er gewoonweg afgewrikt waren:

    Afbeelding

    Afbeelding

    De MG-garage wist me vooreerst te vertellen dat ze nog nooit zoiets hadden meegemaakt en waren eveneens vol onbegrip waarom iemand zoiets zou doen. Na wat te hebben gegrasduind in hun computer, zijn deze stukken blijkbaar inderdaad apart te verkrijgen voor MGF voor een prijskaartje van 193 euro/stuk, indien je een hele nieuwe pot met uitlaten wilt bestellen kost je dat al snel 1000 euro.
    Het grappige is dat deze uitlaatpijpen niet apart te verkrijgen zijn voor MG TF en dat je alleen daar een nieuwe pot voor kunt kopen,
    die trouwens maar slechts 664 euro bedraagt.
    Ze hebben mij ook een MG TF pot laten zien, die uitlaten zijn daar gewoon (in tegenstelling tot bij de F) één solide geheel met de pot,
    no way dat je die er ooit van je leven afgewrikt krijgt.

    De garage zei daarom ook dat diegene die het zo nodig vond mijn uitlaatpijpen eraf te trekken, hiervan waarschijnlijk goed op de hoogte was en waarschijnlijk zelf dergelijke stukken nodig had voor zijn eigen MGF. :roll: :cry:

    Geen flauw idee wat ik nu moet doen,
    1000 euro voor een nieuwe uitlaatpot met pijpkes lijkt me echt wel wat overdreven en 2 x 193 euro voor 2 uitlaatpijpen die er weer afgetrokken kunnen worden, zie ik ook niet echt goed zitten...

    Ik overweeg eventueel wel een nieuwe uitlaatpot van een MG TF erop te zetten, aangezien ik dan zeker ben dat de uitlaatpijpen er nooit nog afgetrokken zullen worden.
    MAAR, ik heb geen flauw idee of een MG TF uitlaatpot op een MG F past ?!? De garage had er zelf ook nog nooit één moeten bestellen dus :/

    Weet iemand daar het fijne van? Ik zag dat er op die TF pot ook een vacuüm-klep zit, waarvoor bij mij zeker en vast geen aansluiting zit.

    Weet echt niet wat ik moet doen, had graag mijn dierbare MG in haar originele staat terug gezien, misschien kennen jullie een adresje waar ik goedkoop aan iets kan geraken?

    :cry: :cry: :cry:
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » vr okt 06, 2006 6:36 pm

    Heb je al eens een aftermarket overwogen? voor hezelfde geld of misschien zelfs wel goedkoper dan een originele uitlaat heb je hele mooie en goeie alternatieven..

    Maar het is natuurlijk wat je nastreeft, wil je origineel blijven.. mag de uitlaat wat luider, wat donkerder of juist iets blikkiger.. het kan alleemaal..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » vr okt 06, 2006 6:46 pm

    Of gewoon naar de uitlaten speciaalzaak. Die lassen er zo 2 eindstukjes naar keus op voor ongeveer €100,-
    Building >200BHP K-series
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » vr okt 06, 2006 7:23 pm

    Zoiets?? 34 euro...

    Afbeelding
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » vr okt 06, 2006 9:16 pm

    Bijvoorbeeld!
    Building >200BHP K-series

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten