BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1
autokeuring Sep 12th, 2003
  • Geert

    autokeuring Sep 12th, 2003

    door Geert » ma maart 22, 2004 11:16 pm

    Hallo iedereen,

    't Is hier precies wat stillekes. Tijd om nog eens een vraag te lanceren.

    Er is gisteren een uitnodiging voor de autokeuring in de bus gevallen. Onze MGF wordt 4 jaar dus mag hij voor de eerste keer naar de schouwing.

    Voor de schouwing zal ik nog eens eerst de rijhoogte en uitlijng laten kontroleren (was toch nodig na het monteren van de nieuwe poly shock bushes) alsook de afstelling van de koplampen.

    Zijn er hier personen die al naar de keuring zijn geweest met hun MGF en eventueel afgekeurd zijn geweest ?
    Kwestie van te weten waar ik moet op letten om niet voor een futuliteit te moeten terugkeren.

    Met vriendelijk groeten,
    Geert en Katy
    -----------------------Reply van Christophe-----------------------------
    Ik ben vorige week geweest:
    enige tips:

    Laat zeker je lichten afstellen, das hetgene waar men de meeste laten op terugkomen.

    Weet je ook je chassisnummer staatn van je mg? Indien niet, het staat vanvoor rechts. Onder die plastiek waar het ruitenwisser mechanisme zit.

    En voor de rest zijn ze nog zo streng niet. Als je auto iethingy in degelijk staat is geraak je daar zonder problemen door.

    Groeten

    Christophe
    -----------------------Reply van Bruno V--------------------------------
    Ik laat altijd mijn vrouw gaan. Dat helpt ook, dan zijn ze niet zo streng en willen ze een goede indruk maken.
    Inderdaad, lichten en plaats chassis nr. is een goede tip.
    Ook even Co en Hc waarden laten meten, vooral als je een kat-bypass hebt zitten. Als die waarden ok zijn zeggen ze niets van de bypass. Een benzine spoeling doet wonderen.

    -----------------------Reply van Jupilerman-----------------------------
    voor alle duidelijkheid, vooraan rechts, vanuit de chauffeurszetel bekeken. Als je d´er voor staat is het links. Maak het dopschroefje van de plastiek afscherming los en duw het weg. Waarschijnlijk zul je het chassis met een vodje moeten proper wrijven om het n° te zien,
    david

    -----------------------Reply van Erik B-----------------------------------
    2 x geen probleem, de eerste maal wel de melding: "schade/corrosie voorste koestwerk panelen".... bleek dat één van de schroeven van m'n splitter losjes zat... tsss.
    Bij het eventueel opnieuw afstellen van de lichten (na het regelen van de rijhoogte) kan je misschien ook de kenners in de garage in de gaten houden (d'er zijn er die het systeem niet kennen en desnoods heel je koplamp aan flarden trekken).

    Voor de rest: stuur Katy....

    -----------------------Reply van Geert-----------------------------------

    Ik zal eens zien of ik mijn vrouw op een of andere manier kan warmmaken om naar de keuring te gaan

    Nog een vraag wat de uitlijning betreft :
    Wat zijn de beste waarden voor de toe in/out van de voor- en achterwielen ?
    Ik meen ooit eens gelezen te hebben dat de standaardwaarden van MG niet de beste waren.

    Mvg,
    Geert & Katy
    -----------------------Reply van Erik B-----------------------------------
    standaard
    - Vooraan: te-out 0°10' (+/- 6')
    - Achteraan: Toe-in 0°10' (+/- 6')

    recommended
    - Vooraan: toe-in, from +0° 05' tot 0° 10' toe-in(+0°08'..+0°02').
    - Achteraan: toe-out, from +0° 05' to 0° 10' toe-in (+0°04'..+0°08').

    Voor alle zekerheid heb ik het ook even opgezocht... en net voor het einde van de pagina (net voor Summary) heb je nog eens een opsomming
    http://www.mgf.ultimatemg.com/tracking.htm

    -----------------------Reply van Weazle----------------------------------
    Hallo MGF-vrienden,
    Nog een aardige annekdote vwb autokeuring en de afstelling van de koplampen. Ik ben eerste eigenaar van een MGF 1996 die ik in Duitsland heb gekocht omdat ik daar vijf jaar woonachtig was. Enfin. Moest de wagen dus invoeren in Nederland (1997) en geen probleem, alleen wist niemand (toen) het serienummer te vinden. Twee jaar later voor de eerste maal naar de APK bij de dealer: keuring geen enkel probleem! Maar nu komt het. Het jaar weer daarop, linker koplamp niet af te stellen. Na wat gepruts en gekijk en iedereen van MG erbij, bleek dat de linkerkoplamp een ENGELSE was! Voor linksrijden dus. Vier jaar dus gereden met een verkeerde koplamp. Reclameren bij de garage in Duitsland (ik ben eerste eigenaar!) hielp niet, maar kreeg wel korting op een goede. Nu verbaast het mij ook niet meer waarom men al die jaren (4x) in Engeland en Schotland niet met de lichten knipperde. Mijn lampen stonden immers daar 'perfect' afgesteld. Moet volgende maand weer naar APK, maar het zal ook nu wel weer loslopen. Ik heb er inmiddels 60000 km opzitten en in die zeven jaar nog geen enkele storing gehad, ook niet op 3000 meter hoogte (nou ja, 2300 dan) in de Dolomieten. Perfecte car, maar ik rij in princiepe geen autobanen en kom dus zelden boven de 140!
    Gegroet
BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten