BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1
koelvloeistof probleem!
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    koelvloeistof probleem!

    door Nem58 » vr sep 29, 2006 11:37 am

    Vanochtend had ik plotseling geen koelvloeistof meer... terwijl ik dit nog eergister gecontroleerd heb! Vond gisteravond wel dat hij wat warm werd, maar verder niet meer bij nagedacht omdat ik een behoorlijk stuk heb gereden ... en het was toen al te laat om nog iets te controleren aan de auto.

    Heb er vanochtend 1.5 liter koelvloeistof bijgegooid. Dit omdat ik midden in nijmegen stond en nog 20km naar huis moest rijden. Na 2km gestopt om te kijken, en ja hoor... reservoir weer bijna helemaal leeg... en alles druppelde er aan de onderkant uit.

    Ben vervolgens door de ADAC afgesleept naar de garage. Waarschijnlijk heb ik nu of een kapotte slang/stang waardoor koelvloeistof weg lekt en anders is mijn koppakking kapot. ik hoop op het eerste want anders wordt het nog een duur geintje!

    Maar ik krijg maandag te horen van de garage wat het is! Maar misschien hebben jullie een idee wat het kan zijn, dan hoor ik dat graag!

    Ga nu eerst een weekendje naar zuid-duitsland van de wijnfeesten genieten. En maandag kijken wat er met de auto gebeurt... wie weet ruil ik hem wel in voor een hele jonge TF!

    mvg,

    nem58
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » vr sep 29, 2006 11:47 am

    Ongeveer hetzelfde had ik ook maar toen was de radiator kapot. Kostenplaatje: €399,89
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » vr sep 29, 2006 1:08 pm

    Kan vanalles zijn. een kapotte slang is inderdaad de minst kostbare oorzaak. als het probleem zich bij de motor bevindt (dus niet aan de voorzijde, of halverwege in de koelleidingen) dan zou het ook de waterpomp kunnen zijn.
    Heb je de oliepeilstok gecontroleerd op "majo"? Een wit-geel-grijze emulsie duidt op water in de olie.

    Daarnaast kan de koppakking ook naar buiten lekken.

    Succes ermee :!:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » za sep 30, 2006 11:34 am

    Laten we hopen dat het een slang is.. is inderdaad een stuk goedkoper dan de koppakking.

    Ik heb het probleem ook ongeveer een maandje geleden gepost.. maar lijk nu zo goed als geen vloeistof meer te verliezen...
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » ma okt 02, 2006 5:56 pm

    Heb idd de olie bekeken, maar daar was gelukkig niks mee aan de hand. De garage was er nog niet aan toegekomen maar morgen krijg ik te horen wat het is...
BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten