BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1
Alarm -
  • Olivier
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 2
    GeregistreerdCOLON zo mei 09, 2004 9:53 pm
    WoonplaatsCOLON Drongen

    Alarm -

    door Olivier » za jun 12, 2004 8:22 pm

    Ik heb een probleempje met mijn alarm. (MK1 99)
    Het volgende deed hem voor. Ik ben uitgehuurd door mijn werk aan een anderer firma. De parking is gelegen langs een autostrade. Iedere dag rond of na de middag gaat mijn alarm af. Ik dacht dat het van de warmte was. Nu ben ik naar de garage geweest om de gevoeligheid in te stellen. Nu wou ik eens testen als bewegingen in het voertuig nog gemeld werden. En dit is dus niet meer zo. Terug in de garage hebben we de gevoeligheid op maximum gezet. Maar nog steeds werkt het volumertrisch alarm niet. Wat kan hier de oorzaak van zijn?
    Kan een Bluetooth GPS aan de oorzaak liggen?(nu ligt die niet meer in mijn auto)
    Kan het alarmsysteem gereset worden? Hoe kan ik de volumertische sensor testen?
    Alvast bedankt.

    Groetjes
    Olivier
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo jun 13, 2004 2:15 am

    De volumetrische sensor reageert bij mij op zowel GSM en DECT.
    DECT zit afhankelijk van de versie dacht ik tussen de 10MHz en de 15MHz
    GSM doet het met 900/800/1800/1900Mhz

    Bluetooth heb ik nog niet geprobeerd maar dat ligt in de range van 2.402GHz tot 2.480GHz (maakt gebruik van "frequency hopping")


    Omdat 1800 (in NL meest gebruikt momenteel) zo dicht bij de bluetooth frequentie ligt (1,8GHz tegenover 2,4GHz) lijkt het me aannemelijk dat de volumetrische sensor ook daar op reageerd. Toch heb ik er mijn twijfels over dat het zendvermogen hoog genoeg is hiervoor.

    Kan het neit zo zijn dat er verkeer met zwaar geluid voorbij komt ? B.v. een vrachtwagen met een "sportuilaatje" ? Dan wil de mijne ook wel eens af gaan.

    Het vreemd dat het nu helemaal niet meer werkt. Vraag Paul (MGZR160) anders eens of er een trucje bestaat om zelf dit systeem te resetten.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » zo jun 13, 2004 12:56 pm

    Volgens wat Engelsen schijnt het alarm ook gevoelig te zijn voor bluetooth. Ik weet inmiddels uit ervaring dat het alarm afgaat op GSM in de auto.

    Wel vreemd dat het nu helemaal niet meer werkt :?:
    Johan
  • Avatar gebruiker
    mpmgf
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 211
    GeregistreerdCOLON wo mei 26, 2004 6:18 pm
    WoonplaatsCOLON Zuid-Holland

    Sorry vergeten in te loggen

    door mpmgf » wo jun 23, 2004 11:17 pm

    Van een engelse site geplukt weet niet of het werkt.... hoor het wel succes

    The alarm system can be tested by following the procedure described below:
    1. Ensure doors, bonnet and the boot lid are closed.
    2. Sit in the driver’s seat and close the door.
    NOTE: The next three actions must be carried out within 2 seconds.
    3. Depress the driver’s door sill button.
    4. Switch the ignition on, off and on again.
    5. Raise the driver’s doorsill button.
    If the test mode has been entered correctly, the horns will give a short beep and the engine immobilisation buzzer will sound.
    Opening either door, the bonnet or the boot lid, or operating the driver’s door sill button, will cause the alarm LED to illuminate for approximately one second. If the LED does not illuminate, there is a system fault.
    The volumetric sensor can also be tested while in test mode. To test the volumetric sensor, press the unlock button on the remote handset several times. The alarm LED will illuminate for approximately 1 second each time movement is detected in the vehicle.
    The test mode is cancelled by switching the ignition OFF.
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    door GhostRider » do jun 24, 2004 10:42 pm

    Net me nieuwe GSM met bluetooth binnen :mrgreen: .
    Ga effe testen.... Testingresults follow as soon as possible :roll: .
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » vr jun 25, 2004 12:00 am

    Leg die gsm maar eens op de "hoedenplank" en kijk maar eens wat er gebeurt 8)
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » vr jun 25, 2004 6:25 pm

    Hoeft niet per se op de hoedenplank, de buurt werd al wakker toen de GSM op de passagiersstoel lag.

    Johan
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » vr jun 25, 2004 9:14 pm

    'k Had het allemaal niet beter kunnen vertellen...... 'k Denk dat ik maar weer es op verlof vertrek :wink:

    Anyway.... hou er ook rekening mee dat de gevoeligheid van de volumetrische sensor nog enkele minuten na het activeren van het alarm (twee maal sluiten, remember) nog aanscherpt.

    Cheers,
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Johan V
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 429
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Den Haag

    door Johan V » di jun 29, 2004 11:47 am

    Mijn alarm ging vorige week ineens af, zonder reden.....

    Staat in een carport tussen ons huis en het huis van de buurman in....

    Ik ga dan gelijk van die dingen in mijn hoofd halen...dat ie straks ineens 's nachts afgaat ofzo....

    Maar goed, er lopen best veel katten rond bij ons in de straat.....dat zal het wel geweest zijn....hoop ik.....
    1997 MGF 1.8. VVC
    152 gemeten originele Pk's!
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    door GhostRider » di jun 29, 2004 11:50 pm

    Als de zon op je zwarte stoeltjes brandt en de lucht in je auto gaat door de warmte 'trillen', dan gaat je alarm soms ook af...
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » wo jun 30, 2004 12:49 am

    Dat is een nieuwe voor mij, maar goed, ik heb dan ook geen zwarte bekleding.

    Johan
  • Johan V
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 429
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Den Haag

    door Johan V » do jul 01, 2004 9:47 am

    Ik hoop alleen dat het niet vaak meer gebeurd...... :(
    1997 MGF 1.8. VVC
    152 gemeten originele Pk's!
BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten