BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1
Bumper steunen
  • Bart-Jan
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 63
    GeregistreerdCOLON zo aug 14, 2005 12:14 pm
    WoonplaatsCOLON Hoogezand

    Bumper steunen

    door Bart-Jan » do sep 21, 2006 10:08 am

    Ik ben eindelijk begonnen met het in kleur spuiten van de koplamp inserts. Zoals waarschijnlijk bekend is, moet daarvoor de complete bumper verwijderd worden. Achter de bumper bevindt zich een stalen balk, die waarschijnlijk de klap bij een frontale aanrijding moet opvangen. Die balk zit vast met 2 lompe, gek gevormde beugels. Nou zijn die beugels bij mij verfrommeld geweest en weer getracht terug te buigen, zodat ze een nog gekkere vorm hebben. Het lijkt mij dat de stijfheid van deze beugels daardoor acheruit is gegaan. Sterker nog, het lijkt alsof er ooit 3 verbindings'poten' waren, maar bij elk is er 1 verdwenen...

    Mijn vraag is: kunnen die beugels hergebruikt worden, of is het verstandig om ze te vervangen? Kunnen in dat geval in plaats van de popnagels waarmee ze aan de balk zitten vervangen worden door boutjes, of wordt de hele balk dan ook meteen vervangen? En heeft iemand enig idee wat ze kosten? Of heeft iemand heel toevallig nog een setje goede liggen?
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » do sep 21, 2006 11:24 am

    Je hebt het waarschijnlijk over de kreukelzone van je wagen. Als je even op Dieter's site (www.mgfcar.de) in de epc gaan kijken, dan zie je dat je daar effectief 3 plaatjes per steun zitten en dat die enkel samen met de balk te koop zijn (DPE100430 - Armature assembly-front bumper). Met dit nummer kan je alvast prijs vragen bij de locale agent. Indien ze beschadigd zijn zou ik een nieuwe steken, het is tenslotte je eigen veiligheid.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do sep 21, 2006 11:51 am

    Niets aan toe te voegen
    Wel akkoord mee: 't gaat om de veiligheid.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do sep 21, 2006 12:37 pm

    en onder dat moto krijg ik thuis alles gekocht :wink:

    Anyway, ik zou ze zeker ook vervangen. T'gaat tenslotte over een wagen die de meeste nooit meer wegdoen, en in de beste conditie willen zetten/bewaren + komt er in dit geval inderdaad de factor veiligheid bij kijken. T'kan ervoor zorgen dat je bij een ongeval net daardoor er heelhuids uitkomt. Ik zou niet twijfelen.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Bart-Jan
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 63
    GeregistreerdCOLON zo aug 14, 2005 12:14 pm
    WoonplaatsCOLON Hoogezand

    door Bart-Jan » ma sep 25, 2006 10:23 am

    Ik ben naar de Rover dealer gegaan omdat ik daar nog wielbouten en een logo in bestelling had. Ik heb meteen ffe gevraagd wat zo'n balk met kreukelzone dingen kost: 174 euro excl. BTW!!! GLOEK! :?

    Mijn reactie was dat ik dan eerst wel op zoek ging naar een goede 2e-handse (niet alle F-jes worden van voren in elkaar gereden, lijkt mij zo...). De man achter de balie vroeg mij even te wachten, waarna hij vol trots met een nieuwe balk met kreukelzone dingesen aan kwam wandelen. "Hier," zei hij, "mag je hebben voor 100 euro; hij was ooit besteld voor een schade F, maar is nooit afgehaald; we hebben hem over!" Meteen doen, dacht ik!!! Dat scheelt een slok op een borrel! Wie weet was hij wel ooit besteld voor mijn F door de vorige eigenaar :wink:
  • Avatar gebruiker
    sjolmers
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 167
    GeregistreerdCOLON zo sep 10, 2006 9:32 am
    WoonplaatsCOLON Groningen, Nederland
    CONTACTCOLON

    door sjolmers » ma sep 25, 2006 11:02 am

    Had jij ff mazzel! Lijkt me een mooie deal!
    MGF met heldere knipperlichten, homebrew koplamp blakers, Koperen remleidingen, Trophy inserts....
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » ma sep 25, 2006 1:20 pm

    mijn achter bumper steunen waren afgebroken bij het loshalen van mijn bumper om mijn Phoenix eronder te zetten.. nieuwe gehaald bij de dealer, 35 euro per stuk.. die dingen zijn gewoon van heel zacht staal.. en vervormen zo..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » ma sep 25, 2006 11:45 pm

    Bart-Jan schreefColonDe man achter de balie vroeg mij even te wachten, waarna hij vol trots met een nieuwe balk met kreukelzone dingesen aan kwam wandelen. "Hier," zei hij, "mag je hebben voor 100 euro; hij was ooit besteld voor een schade F, maar is nooit afgehaald; we hebben hem over!"


    Volgens mij mag je hier wel even reclame maken voor de naam van deze (ex) dealer. :)
  • Avatar gebruiker
    sjolmers
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 167
    GeregistreerdCOLON zo sep 10, 2006 9:32 am
    WoonplaatsCOLON Groningen, Nederland
    CONTACTCOLON

    door sjolmers » di sep 26, 2006 8:55 am

    Brooklands schreefColon
    Bart-Jan schreefColonDe man achter de balie vroeg mij even te wachten, waarna hij vol trots met een nieuwe balk met kreukelzone dingesen aan kwam wandelen. "Hier," zei hij, "mag je hebben voor 100 euro; hij was ooit besteld voor een schade F, maar is nooit afgehaald; we hebben hem over!"


    Volgens mij mag je hier wel even reclame maken voor de naam van deze (ex) dealer. :)


    Ja dat had ik ook al gedacht. Is heel wat anders de (ex-)dealer waar ik laatst was voor een onderdeel. (ik hoe niet van negatieve reclame maken dus zal het ook niet doen).
    MGF met heldere knipperlichten, homebrew koplamp blakers, Koperen remleidingen, Trophy inserts....
  • Bart-Jan
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 63
    GeregistreerdCOLON zo aug 14, 2005 12:14 pm
    WoonplaatsCOLON Hoogezand

    door Bart-Jan » di sep 26, 2006 10:22 am

    Natuurlijk wil ik reclame maken; alleen moet niet iedereen verwachten dan ook zo'n balk voor 100 eu te kunnen kopen daar, uiteraard :wink:

    Daar staat tegenover dat ik ook een iets mindere ervaring heb: 3 van mijn wielbouten waren zo verroest dat er geen 19 mm dop meer op paste. Ik wilde er nieuwe voor kopen, maar ze waren bijna 10 euro per stuk. Dat vond ik toen onzin, dus ik zocht naar een andere oplossing. Toen ik na een paar maanden nog niets had bedacht (ook weinig tijd aan besteedt), wilde ik toch nieuwe bestellen; toen waren ze ineens 1,35 euro per stuk!!! Een geluk dat ik ze de eerste keer niet gekocht had!!!

    Het zou best wel eens dezelfde dealer kunnen zijn als die van jou, Sjolmers: die in Groningen, Joel British Automobile Centre.
  • Avatar gebruiker
    sjolmers
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 167
    GeregistreerdCOLON zo sep 10, 2006 9:32 am
    WoonplaatsCOLON Groningen, Nederland
    CONTACTCOLON

    door sjolmers » di sep 26, 2006 11:31 am

    Das inderdaad dezelfde. Ik heb inderdaad een slechte ervaring met die lui.
    Ik ga tegenwoordig naar Lasaulec, die hebben veel op voorraad of binnen 24 uur vanuit het centraal magazijn. (niet die kleine bij de Ikea, maar de grote(re) op de Rouaanstraat.
    (als je geen KVK inschrijving hebt schijnt lief vragen daar overigens ook te helpen).
    MGF met heldere knipperlichten, homebrew koplamp blakers, Koperen remleidingen, Trophy inserts....
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » di sep 26, 2006 12:45 pm

    Ik ga gewoon niet naar een nederlandse dealer.
BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten