BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1
Raam mechanisme
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    Raam mechanisme

    door Pete » za sep 16, 2006 8:54 am

    Hoi F'ers,

    Het valt me al een tijd op dat het linker raam veel zwaarder omhoog gaat dan het rechter raam. Bij het linker hoor je de motor veel meer en het raam gaat langzamer. Echter gisteren werd het een stap erger... het raam kwam tot stilstand! en ik moest het met de hand verder helpen.

    Een aantal maanden terug heb ik eens een topic geplaatst over het voorval dat er moeren en ringetjes los in mijn deur lagen, waardoor de geleiding van het raam helemaal los zat. Ik heb dat naar beste weten allemaal weer terug gezet, maar dat kan nogsteeds harstikke fout zijn, natuurlijk. :(
    Heeft iemand een overzicht hoe dat geleidingsmechanisme in elkaar zit? Het viel me ook op dat de linker geleiding veel minder vet heeft dan de rechter... moet ik daar lithium/calsium/plutonium of zonnebloem olie voor gebruiken?

    Alvast bedankt,
    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » di sep 19, 2006 9:02 pm

    Nou, zelfs zonder jullie hulp heeft het probleem zich ontwikkeld tot een volledig disfunctioneel raam :( :wink:
    Het blijft op willekeurige plaatsen steken en maakt akelige "knarsende tandwiel" geluiden. Ook sluit het raam niet meer volledig (als je de deur dicht doet, valt het raam zo'n 2cm naar beneden. Voor morgen heb ik een bezoek aan de dealer staan... dat zal dus wel een dure grap worden om het mechaniek te vervangen :(

    Grt
    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di sep 19, 2006 9:23 pm

    T"zal wel liggen aan één van de bevestigingspunten, en/of misschien een afbebroken stoppertje, alhoewel de versie die gebruikt wordt in de TF onverwoestbaar zou moeten zijn.
    Kan je gewoon niet zelf eens kijken wat er achter je deurpaneel zich afspeelt. Een werkje van 2X niks.
    een echte diagnose stellen is natuurlijk altijd moeilijk, op afstand.
    Wat het vet betreft, zou ik gaan voor een calcium vet. Ik gebruik blauwvet, en dat is echt super voor deze job !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » di sep 19, 2006 11:28 pm

    Ik heb gisteravond het paneel eraf gehad en zelfs het folie doorgesneden. Alle schroeven lijken gewoon vast te zitten en ook de schaar voelt stevig aan... echter lukt het me niet om goed zicht te krijgen op de motor en de tandwielen, die zitten volledig achter het staal van de deur... en om nu willekeurige schroeven los te gaan draaien, lijkt me niet zo'n geweldig plan. :?
    We zullen morgen wel zien wat er aan de hand is.

    Grts
    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Avatar gebruiker
    sjolmers
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 167
    GeregistreerdCOLON zo sep 10, 2006 9:32 am
    WoonplaatsCOLON Groningen, Nederland
    CONTACTCOLON

    door sjolmers » wo sep 20, 2006 8:29 am

    Het is misschien te laat, maar hier heb ik een paar links voor je over het raammechanisme:
    http://www.mgfcar.de/window/window_lift.htm

    http://www.mgfcar.de/window/window_rattle.htm
    MGF met heldere knipperlichten, homebrew koplamp blakers, Koperen remleidingen, Trophy inserts....
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » wo sep 20, 2006 1:56 pm

    Brrrr... ben net gebeld door de dealer. De diagnose is dat de eindstop IN de motor gebroken is en dat dus het hele mechanisme vervangen moet worden.... een klus van 400 euro :shock:
    MGTF 135 - Pearl black
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » wo sep 20, 2006 2:02 pm

    400 euro? Dan ging ik als ik jouw was opzoek naar een sloop F/TF waaruit je het mechanisme kunt halen.
BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten