Past de uitlaat van een Lotus Elise onder een MGF '98?
    sjolmers
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 167
    GeregistreerdCOLON zo sep 10, 2006 9:32 am
    WoonplaatsCOLON Groningen, Nederland
    CONTACTCOLON

Past de uitlaat van een Lotus Elise onder een MGF '98?

door sjolmers » di sep 12, 2006 11:51 am

Hoi,
    NIeuw hier en nieuw met de MGF.

Heb sindskort een MGF in de kleur oranje /roestbruin (wat is de officiele benaming hiervoor? kenteken zegt oranje)

Omdat mijn uitlaatdemper niet de beste meer is, ben ik opzoek gegaan naar een andere, een rvs.
    Ik kwam de volgende uitlaat tegen
    Afbeelding
    Afbeelding
    Maar deze is eigenlijk voor een elise met een K-serie motor. Mijn vraag is, past deze ook op een MGF?
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » di sep 12, 2006 11:56 am

Sjolmers,

Allereerst welkom op het forum.

Je hebt dezelfde kleur auto als Bruno en Jean, die weten de naam vast wel, het is mij ff ontschoten. (heb je je auto toevallig gekocht in Raalte of in Alphen a\d Rijn?)

ik geloof niet dat die uitlaat zonder aanzienlijke aanpassingen gaat passen.
    Maar niet getreurd, er zijn redelijk wat aftermarket uitlaten beschikbaar voor een F, kijk en luister maar eens in het Forum gedeelte van deze site.. onder darkside workshop flimpjes..
    http://www.mobitronics.net/mgf/viewtopic.php?t=2437

O en misschien vind je het leuk om je hier ff voor te stellen,
    http://www.mobitronics.net/mgf/viewtopic.php?t=3070
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » di sep 12, 2006 12:01 pm

Hoi Sjolmers,

Heb je foto's van je wagen, want t'zou me verbazen als we die niet kennen, tenzij je hem zelf invoerde.
    De kleur is Volcano, en de Elise einddemper past jammer genoeg niet.

Welkom hier trouwens.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » di sep 12, 2006 12:04 pm

Volcano,

Had ik moeten weten :oops:
    Een niet veel voorkomende kleur vandaar mijn vraag waar je hem vandaan hebt..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • PatrickT
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 667
    GeregistreerdCOLON wo okt 20, 2004 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

door PatrickT » di sep 12, 2006 12:08 pm

roestbruin :lol: mooie benaming! (binnepret)
    Bruno, niet persoonlijk opvatten.. :D

Maar welkom op het forum sjolmers! zoals eerder al gezegd werd is er nog voldoende keus in aftermarkt uitlaten voor de F. Kies echter niet voor de phoenix (spaart je veel moeite), aangezien die niet tot moeilijk te krijgen is.

Verder maak je ons blij met wat foto's

Suc6 met de keuze van je uitlaat!
    Platinum F, 75th Anniversary Limited Edition
    K&N 57i, Cat-Bypass, 52mm TTB, Water lever sensor kit, Witte knipperlichten, Lowering pins
    sjolmers
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 167
    CONTACTCOLON

door sjolmers » di sep 12, 2006 12:10 pm

Erg jammer dat deze uilaat waarschijnlijk niet gaat passen, ik vond de uitlaat zelf + verzendkosten waren 'slechts' 252 pound sterling.

Wat betreft roestbruin no flame intended!

Foto's komen, even het juiste topic vinden ;)
    Laatst bijgewerkt door 1 op sjolmers, in totaal 0 keer bewerkt.
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » di sep 12, 2006 12:10 pm

Leuk, weer een Volcano !!

Een -niet al te update- lijst van uitlaten vind je ook hier:
    http://www.mgtf.be/MO_TU_EX_systems.html

Wat belangrijk is voor de aanschaf van een MGF uitlaat is dat je weet welke type je hebt
    - een MGF met een enkele lambdasensor: de sensor zit in het uitlaatspruitstuk. Na de catalysator heb je geen lambdasensor meer. De catalysator is recht, de uitlaat heeft dan een bocht en gaat zo verder naar de box.
    - een MGF met 2de lambdasensor: bij deze zit er nog wel een lambdasensor na de catalysator en deze is er dan ook zo voor gebouwd. De eerste bocht na de cat. is een deel van de cat. en de uitlaat heeft dan een bocht minder nodig.

OF

De uitlaat van de tweede generatie (MkII zeg maar) past mits een extra bochtje wel op een MkI, maar een uitlaat van een MkI past niet op die van een MkII.

Het uitlaatsysteem van een MGTF is wat betreft bouw en aansluitingen gelijk aan die van een MGF MkII.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    GeregistreerdCOLON wo jun 22, 2005 3:27 pm
    WoonplaatsCOLON Graetheide
    CONTACTCOLON

door Jean » di sep 12, 2006 12:17 pm

Ik heb er op markplaats nog 2 Volcano's gevonden. Waarvan al 1 uit Duitsland komt. Toen ik voor mijn F aan het kijken was, ben ik ook redelijk wat import FF tegen gekomen. Dus of we alle Volcano's kennen in Belgie en Nederland?

Ik ben er hier wel een tijdje geleden een F tegen gekomen die had de sierstukken in het midden. Aan elke kant van de 'steun' een pijp. Ik weet niet of dat een Elise model is. Persoonlijk vond ik dat toch niet zo mooi.
    MGF 1.8 VVC Volcano voor de deur voorzien van:

TTB, K&N-filter + hitteschild, Magnecor bougiekabels, assortiment RVS boutjes en schroefjes, platinum bougies, Thropy koplampen, remservo steun, alu pookknop, alu + leer handremhendel. En nog een hoop wat er in of op moet.
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » di sep 12, 2006 2:02 pm

Jean schreefColonIk heb er op markplaats nog 2 Volcano's gevonden. Waarvan al 1 uit Duitsland komt. Toen ik voor mijn F aan het kijken was, ben ik ook redelijk wat import FF tegen gekomen. Dus of we alle Volcano's kennen in Belgie en Nederland?

Ik ben er hier wel een tijdje geleden een F tegen gekomen die had de sierstukken in het midden. Aan elke kant van de 'steun' een pijp. Ik weet niet of dat een Elise model is. Persoonlijk vond ik dat toch niet zo mooi.

Helemaal onderaan m'n lijst, de SP Super Tourismo (Milltek), heeft de 2 pijpjes in het midden. Wel mooi, maar wat doe je met die 'verzakkingen' aan de zijkant, daar waar de uitlaatpijpjes origineel hangen ?
    'k Heb nog een aantal betere foto's van die uitlaat, maar niet online vrees ik.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » di sep 12, 2006 3:04 pm

Volcano´s zeldzaam? Op dit forum in ieder geval niet. :wink:

Welkom! :D
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
    sjolmers
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 167
    CONTACTCOLON

door sjolmers » di sep 12, 2006 3:07 pm

Jean schreefColonIk heb er op markplaats nog 2 Volcano's gevonden. Waarvan al 1 uit Duitsland komt. Toen ik voor mijn F aan het kijken was, ben ik ook redelijk wat import FF tegen gekomen. Dus of we alle Volcano's kennen in Belgie en Nederland?

Een van die 2 is waarschijnlijk de mijne, ik zal 'em verwijderen. Ik had het idee om hem eventueel direct door te verkopen daar ik nog een mooie MGF had gespot. Daar ik ondertussen al ben wezen slutelen (onderstedraagarm LV vervangen en de remleidingen enz. En ook de BPM en het kenteken heb ik klaar inmiddels.
    zal hem deze week apk laten keuren en dan toch maar gaan rijden in het apparaat (lol).
    Al die internet fora, clubs en onderdelen hebben me ZEER enthousiast gemaakt! en ook het vrouwtje vindt de kleur mooi, wat wil ik nog meer :D
    MGF met heldere knipperlichten, homebrew koplamp blakers, Koperen remleidingen, Trophy inserts....
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » di sep 12, 2006 3:12 pm

sjolmers schreefColon wat wil ik nog meer :D

Nog meer, begin maar met je uitlaat, dan een K&N en een 52 mm TTB.. andere velgjes, een 4-2-1.. Er is meer.. veel meer

welkom aan de dark side.. :twisted:
    sjolmers
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 167
    CONTACTCOLON

door sjolmers » di sep 12, 2006 3:18 pm

De 57i heb ik net besteld, witte knipperlichten zijn ook onderweg.

eerst catvervanger (kan de cat langer mee ;)),reflectoren verven van de koplampen, dan RVS uitlaat, RVS downpipe, ach de rest komt en bovendien er moet natuurlijk wat te wensen overblijven
    MGF met heldere knipperlichten, homebrew koplamp blakers, Koperen remleidingen, Trophy inserts....
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » di sep 12, 2006 3:21 pm

Juist... zo zien we het graag.. genoeg te doen dus.. :lol:
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    GeregistreerdCOLON wo jun 22, 2005 3:27 pm
    WoonplaatsCOLON Graetheide
    CONTACTCOLON

door Jean » di sep 12, 2006 3:22 pm

Ja die van jou stond er ook bij. Een Duitse is het toch.
    Was de advertentie van jou? Dus om deze weer door te verkopen. Zonde. Gelukkig ben je optijd bekeerd. :wink:
    Ik zal mijn broer zeggen dat hij moet opletten. Hij werkt/woont in Groningen, maar komt gewoon elk weekend naar Limburg. :roll: Hij kan het niet laten.

In ieder geval veel plezier.
    MGF 1.8 VVC Volcano voor de deur voorzien van:

TTB, K&N-filter + hitteschild, Magnecor bougiekabels, assortiment RVS boutjes en schroefjes, platinum bougies, Thropy koplampen, remservo steun, alu pookknop, alu + leer handremhendel. En nog een hoop wat er in of op moet.