De zwarte kap van de windingen halen en het water eruit laten. Als dat er dan al in zit. boor dan ook meteen een gat in de kap a/d onderkant.
Verder de contactpunten van de slepers vetvrij maken.
Dat zou al iets moeten verhelpen.
Je kan de motor apart bestellen bij de dealer. Ik heb reeds een 2e hands gekocht, maar die hield het ook maar 2 weken vol.
Laat je niet wijsmaken dat het hele mechanisme moet bestellen.
Dus mijn advies is een nieuw motortje te kopen als reparatie niet lukt.
Peace of mind, weet je.
Het is een Valeo motor, dus die zal wel op andere merken ook zitten, maar is nogal moeilijk uit te zoeken. Ik vermoed dat niemand hier kan zeggen op welke auto deze motor nog zit.
Het winding gedeelte zit ook op mijn alfa, maar er hangt nog een batterij relais aan voor al de wis tussenstanden en wat nog allemaal, dus niet uit te wisselen.
