Hardtop
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    Hardtop

    door Brooklands » di aug 29, 2006 11:59 pm

    Ik kan een hardtop kopen voor mijn MGTF. Het is niet in de buurt maar volgens de verkoper is de hardtop in nieuwstaat en zit deze op een MGTF Brooklands uitvoering, bouwjaar 2004 (kleur BRG).

    Is aan de hardtop te zien of het een originele hardtop is? (Of zijn alle hardtops origineel). Is ergens aan een hardtop te zien wat het "bouwjaar" van de hardtop is?
  • PatrickT
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 667
    GeregistreerdCOLON wo okt 20, 2004 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

    door PatrickT » wo aug 30, 2006 12:09 am

    Zolang de hardtop maar in het BRG is en nog goed in de lak. wat maakt de rest dan uit?

    ook al komt hij van een F uit '96...

    of je kan zien wanneer hij geproduceerd is, dat weet ik niet. meestal kan je wel zien wanneer een raam gemaakt is.. staat ergens in een hoekje geloof ik :roll:
    Platinum F, 75th Anniversary Limited Edition
    K&N 57i, Cat-Bypass, 52mm TTB, Water lever sensor kit, Witte knipperlichten, Lowering pins
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » wo aug 30, 2006 12:15 am

    PatrickT schreefColonZolang de hardtop maar in het BRG is en nog goed in de lak. wat maakt de rest dan uit?


    BRG is volgens mij niet altijd BRG in die tien jaar F en TF. Maar de hardtop zit in kleur BRG op een TF van bouwjaar 2004. Dat is wel hetzelfde bouwjaar als mijn TF. Ik zoek ook niet echt een hardtop, maar als de prijs goed is en de kleur gelijk dan denk ik erover om deze te kopen. Ik heb wel ergens gelezen over een hardtop met regengootjes. Zijn er dan twee types? of is dit het verschil tussen origineel en imitatie?
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » wo aug 30, 2006 12:23 am

    volgens mij zijn er 2 hardtops in omloop:

    onderstaande top heeft aan de buitenzijde een soort baan lopen.
    Afbeelding

    En volgens mij het latere type (MKII?) zonder deze rand:
    Afbeelding
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » wo aug 30, 2006 8:09 am

    Bij mij (in 2001 gekochte hardtop) zat zo'n fabricagestikkertje wat toevallig aangaf dat de auto uit '96 kwam)

    Mijn Hardtop (Mk1) heeft in indergeval geen banen lopen, ik dacht dat ze (technisch) allemaal hetzelfde zijn, alleen is bij de latere modellen de mogelijkheid gekomen om ze in kleur te spuiten. Er zijn wel een aantal aftermarket bedrijven geweest die ze konden leveren. Deze waren van afwijkend model: Het sport model zoals op de UK cupwagens) met meer ruimte met name aan de achterkant voor de roll bar.
    en ik denk ook het model met de "banen"
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

    door Emile » wo aug 30, 2006 1:53 pm

    een orginele heeft een MG logo in het raam staan.
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » wo aug 30, 2006 10:36 pm

    Emile schreefColoneen orginele heeft een MG logo in het raam staan.


    Ik heb even de ruiten van m'n TF bekeken en daar staat inderdaad ook het MG logo op met de naam Pilkington. Dit is volgens mij de naam van de glasfabrikant.

    Ik ben er nog niet uit of ik een hardtop moet kopen. Ben hem niet echt nodig, maar de aangeboden hardtop is aantoonbaar van 2004, origineel MG-Rover en in exact de kleur van mijn auto. De prijs lijkt mij goed.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » do aug 31, 2006 7:21 am

    Persoonlijk heb ik bij de aanschaf van mijn F ook gedacht aan het aanschaffen van een hardtop, voor in de winter. Maar nadat ik afgelopen winter zonder heb gereden vind ik het niet echt meer nodig. Ik vind het windgeraas wel prettig, de F wordt snelgenoeg warm, de kap kan er goed tegen...
    Maar ik heb natuurlijk wel stoelverwarming, als ik 3 ramen heb schoongemaakt van ijs, zit ik al in een warme zetel.

    Maar ieder heeft zo zijn voorkeur natuurlijk..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226
    GeregistreerdCOLON do aug 18, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen België

    door Ivan » do aug 31, 2006 7:37 am

    Ik heb een hardtop gekocht om de 'beige' softtop te beschermen tegen het vuil in de winter. Anders had ik er ook geen gekocht want ik heb er trouwens ooit eentje verkocht. Vanaf nu zal ik daarentegen ook met de f in de winter moeten rijden, vandaar terug een hardtop gekocht. Anderzijds is dit wel een niet alledaagse aanbieding denk ik.
    Net gaan kijken, er staat bij mij ook het mg-logo op het raam van de hardtop.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » do aug 31, 2006 8:45 am

    Brooklands schreefColon
    Emile schreefColonHeb hem niet echt nodig, maar de aangeboden hardtop is aantoonbaar van 2004, origineel MG-Rover en in exact de kleur van mijn auto. De prijs lijkt mij goed.


    Voor mij precies de reden geweest om een HT te kopen. was geen koopje de muursteunen en de hoes waren ook niet goedkoop, maar ik heb nu toch een mooie hardtop in de garage hangen nietwaar :wink:

    Mijn F wordt eigenlijk alleen open gereden, toch zou ik geen afstand van de HT willen doen.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

    door Emile » do aug 31, 2006 9:16 am

    ik rij het hele jaar met de MG en heb vanwege het slechte weer de hardtop er al op zitten. Ook omdat ik het gewoon mooi vind staan op mijn auto. Ik heb nu een two-tone coupe. (zwart/rood)
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » do aug 31, 2006 9:21 am

    Ik heb hem er nog niet op zitten, maar ik vind hem ook heel mooi. Inderdaad het two-tone effect vind ik zeer geslaagd, zelf vind ik dat mooier dan een kap in carrosseriekleur. Daarom heb ik nooit zo begrepen waarom de raamomlijsting ineens in kleur moest.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

    door Emile » do aug 31, 2006 11:08 am

    Demor schreefColonIk heb hem er nog niet op zitten, maar ik vind hem ook heel mooi. Inderdaad het two-tone effect vind ik zeer geslaagd, zelf vind ik dat mooier dan een kap in carrosseriekleur. Daarom heb ik nooit zo begrepen waarom de raamomlijsting ineens in kleur moest.


    helemaal mee eens.
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » do aug 31, 2006 4:50 pm

    Bij mij is de HT origineel in kleur meegeleverd. Was deel van de special edition en volgens mij de eerste keer, dat een HT origineel in kleur werd aangeboden.

    Je hebt in de winter een Coupé in in de zomer een Cabrio. Perfecte combi vind ik. :wink:

    En voor diegene die van windgeraas houden. Die hardtop houdt niet zoveel geluid buiten hoor. Vindt zelfs dat de HT luider klinkt. Komt waarschijnlijk, doordat de achterzijde niet 100% aansluit op de carroserie
  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

    door Emile » do aug 31, 2006 9:28 pm

    Remieme schreefColonBij mij is de HT origineel in kleur meegeleverd. Was deel van de special edition en volgens mij de eerste keer, dat een HT origineel in kleur werd aangeboden.

    Je hebt in de winter een Coupé in in de zomer een Cabrio. Perfecte combi vind ik. :wink:

    En voor diegene die van windgeraas houden. Die hardtop houdt niet zoveel geluid buiten hoor. Vindt zelfs dat de HT luider klinkt. Komt waarschijnlijk, doordat de achterzijde niet 100% aansluit op de carroserie


    bij mij maakt de auto beduidend minder geluid met de hardtop op de auto.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten