BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1
MGF reparatie gevoelig? Wat is de kwaliteit van deze auto's?
  • J-Walker

    MGF reparatie gevoelig? Wat is de kwaliteit van deze auto's?

    door J-Walker » ma aug 28, 2006 12:05 am

    Hallo,

    Ik ben van plan om een MG F aan te schaffen. Bouwjaar 1999 of 2000.

    Alleen weet ik totaal niets van het merk MG of dit type auto af.

    Dus vandaar mijn vraag is deze auto (MGF 99/00) reparatie gevoelig? Er is vaak wat mis mee? Zijn er dingen die vaak vervangen moeten worden bij een bepaald aantal km?

    Hoe is dus de kwaliteit van deze auto's? Vooral omdat ik niet wil dat als ik er eentje koop uit zeg 1999 met 100.000 km dat ik nog een paar duizend euro aan reparaties moet uitgeven.

    Bij voorbaat dank voor de eventuele reacties.

    Groeten,

    J-Walker
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » ma aug 28, 2006 8:42 am

    Een helehoop vragen,

    Wat voor een MG zeer belangrijk is, is dat je er van overtuigd bent dat een MG met alle sterke, en dus ook minder sterke, kanten iets voor je is. Voordat je gaat nadenken over kwaliteit e.d. moet je er van overtuigd zijn dat een auto met maar twee deuren, EN STOELEN, past in hetgeen je van een auto verwacht, een feestje waar je 6 bakken bier voor wilt inkopen, betekend, 2 of 3 keer naar de super rijden. Een kerstboom kopen is eenvoudig, maar met open kap in de winter, is voor sommigen over de top!

    MG-F is geen slechtere auto dan andere auto's, zeker niet. ze zijn samengebouwd met componenten die in 100.000den andere auto's zijn gebruikt (motoren, versnellingsbakken, onderstel tot de schakelaars aan de stuurkolom toe) Proeven Technology.

    Kanttekening daarbij is dat de opbouw van de auto wel zeer afwijkend is, voor de motor heeft dit wel consequenties die bij het ontwerp niet echt voorzien waren. daar zijn inmiddels oplossingen voor gevonden.

    Wel is het zeer belangrijk dat niet de eerste de beste goedwillende sleutelaar aan de auto gaat prutsen. dan kan het wel eens op een klein drama uitlopen.

    Korte samenvatting: als je niet afgeschrikt bent, ga dan voor een goede, nette, auto waarbij de onderhoudshistorie bekend is en waarvan je weet dat je de verkoper kunt vertrouwen. die zal ook zeggen wanneer de nokkenasriem(en) vervangen is (zijn) e.d.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » ma aug 28, 2006 10:22 am

    Man man, Kasper, wat kan je dat toch mooi zeggen! :wink: ... en Sir Walker: ik kan het alleen maar onderschijven. De MG is prima auto om te hebben en te onderhouden, gelijk elke andere auto..... echter de rij ervaring is van een andere planeet! Eenmaal het gebrek aan een grote kofferbak en vier stoelen geaccepteerd, staat de poort open naar "the most fun with your pants on" Ik heb mijn TF sinds december 2005 en zou hem niet kwijt willen (ligt een beetje aan hoeveel je biedt natuurlijk :D, maar zonder te denken zou ik mijn volgende (T)F kopen! )
    Dus eenmaal in het bezit van een (T)F... altijd met een smile op je gezicht naar het werk en naar huis... en daar eenmaal aangekomen is er altijd nog dit forum om je ervaringen met ons te delen!

    dus wat Kasper allemaal zei, is erg belangrijk, maar wat we in dit forum ook meestal zeggen, als iemand met jou vraag komt, is "ga een testrit maken, dan voel je vanzelf of het goed is"... maar deze keer wil ik er iets aan toevoegen... Als je een keer wil (mee)rijden in een (T)F dan ben je vast en zeker welkom bij een van de forum leden die bij je in de buurt woont.... in ieder geval, mocht je bij mij in de buurt wonen, ben je van harte welkom...

    Ik zeg dat omdat het mijzelf wel aardig had geleken om met een onpartijdige figuur een testrit te maken ipv de partij die graag de auto wil verkopen.... je krijgt toch andere info, en kan wat rustiger de auto ervaren dan met een verkoper naast je...

    Kijk maar wat je ermee doen, en misschien verklaart de rest van het forum mij voor gek.... maar ik denk dat ze allemaal even bereid zijn als mij om het MG virus te verspreiden :wink:

    Groeten
    Pete
    Laatst bijgewerkt door 1 op Pete, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGTF 135 - Pearl black
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » ma aug 28, 2006 1:06 pm

    Ik wilde nu eens niet een blinde positieve kijk om de MG(T)F geven; Vandaar Pete.

    Over de FUN van een MG(T)F had ik het inderdaad nog niet gehad, Dan was mijn posting veel te lang geworden :wink:

    Maar, strikt genomen: als ik een andere moest kopen: WEER EEN MG(T)F.
    Zelfs zakelijk zou ik dit wel zien zitten, al zijn mijn eisen met meer dan 60k km per jaar niet echt passend bij een MG(T)F, vandaar dat ik blijf dromen van een TFGT met diesel (maar dan wel 170PK+)

    Dan weet ik dat ik iedere dag inderdaad met een grote smile op m'n gezicht weg ben :!:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • J-Walker

    door J-Walker » ma aug 28, 2006 2:32 pm

    Een MG F lijkt mij zeker een top auto.

    Ik ben dan vooral opzoek naar een 1.8 VVC met 145 pk. Of een Trophy met 160 pk.

    Is het niet mogelijk om een 1.8 VVC te kopen en die vervolgens te laten chiptuning naar 160 pk zodat die gelijk is aan een Trophy model?
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    GeregistreerdCOLON wo jun 22, 2005 3:27 pm
    WoonplaatsCOLON Graetheide
    CONTACTCOLON

    door Jean » ma aug 28, 2006 2:40 pm

    Het is al eens geprobeerd (Bruno) met een piggy-back (?). Het was in iedergeval een stuk electronic dat tussen de kabels wordt geplaats zodat de ECU iets andere gegevens krijgt en daardoor beter zou lopen.

    Dat was niet zo'n succes, wegens geen tot weinig resultaat.

    Een beter middel is om de gasklep van een Thropy (TTB) te plaatsen en een KN-luchtfilter met aanvoerbuizen onder de auto (of een gesloten systeem). Dit levert een verbeterde luchtstroom op waarbij een Thropy wordt benaderd en bij een open systeem een beter geluid (als je er van houd :wink: )
    MGF 1.8 VVC Volcano voor de deur voorzien van:

    TTB, K&N-filter + hitteschild, Magnecor bougiekabels, assortiment RVS boutjes en schroefjes, platinum bougies, Thropy koplampen, remservo steun, alu pookknop, alu + leer handremhendel. En nog een hoop wat er in of op moet.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » ma aug 28, 2006 3:19 pm

    m.a.w. een investering van nog geen € 500,- en 15 pk winst!
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    GeregistreerdCOLON wo jun 22, 2005 3:27 pm
    WoonplaatsCOLON Graetheide
    CONTACTCOLON

    door Jean » ma aug 28, 2006 3:32 pm

    Kasper schreefColonm.a.w. een investering van nog geen € 500,- en 15 pk winst!


    Dat zal nog eerder € 400,- zijn. :D

    TTB: € 200/210
    KN: € 195, compleet bij mg-sp.com
    MGF 1.8 VVC Volcano voor de deur voorzien van:

    TTB, K&N-filter + hitteschild, Magnecor bougiekabels, assortiment RVS boutjes en schroefjes, platinum bougies, Thropy koplampen, remservo steun, alu pookknop, alu + leer handremhendel. En nog een hoop wat er in of op moet.
  • Avatar gebruiker
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

    door lucas » ma aug 28, 2006 6:50 pm

    J-Walker schreefColonEen MG F lijkt mij zeker een top auto.

    Ik ben dan vooral opzoek naar een 1.8 VVC met 145 pk. Of een Trophy met 160 pk.

    Is het niet mogelijk om een 1.8 VVC te kopen en die vervolgens te laten chiptuning naar 160 pk zodat die gelijk is aan een Trophy model?


    Deze Trophy heb ik gespot op internet
    http://www.kapaza.be/detail/3222559/MG_Trophy_22_24.html
    Groetjes en veel succes in je zoektocht
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    GeregistreerdCOLON wo jun 22, 2005 3:27 pm
    WoonplaatsCOLON Graetheide
    CONTACTCOLON

    door Jean » ma aug 28, 2006 9:44 pm

    Alleen even opletten waar J-Walker vandaan komt. NL is natuurlijk weer een stuk duurder.
    MGF 1.8 VVC Volcano voor de deur voorzien van:

    TTB, K&N-filter + hitteschild, Magnecor bougiekabels, assortiment RVS boutjes en schroefjes, platinum bougies, Thropy koplampen, remservo steun, alu pookknop, alu + leer handremhendel. En nog een hoop wat er in of op moet.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma aug 28, 2006 10:25 pm

    Met een luchtfiltertje en een sportdemper zit een 145pk VVC ook op 160pk. Chippen is zinloos op een K-series blok.
    Building >200BHP K-series
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » di aug 29, 2006 2:47 pm

    Heer Walker,

    Neem de tijd om in een aantal (T)F-jes te rijden, dan ga je al snel verschil voelen en weet je meteen wat wel en wat niet goed aanvoelt...

    Als je in NL woont, zou je eens kunnen kijken naar de F van Equilibrium, een echte liefhebber en zeer goed onderhounden auto.
    Je vind meer details onder de "te koop" sectie van dit forum.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten