BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1
afstand remblokje - schijf
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    afstand remblokje - schijf

    door Jupilerman » di aug 15, 2006 2:20 pm

    Weet iemand hier een antwoord op? Iemand die een OEM klauw liggen heeft (hint hint de mannen met AP conversie) kan mss eens meten wat de afstand is tss de twee remblokjes. Indien mogelijk met schuifmaat te meten. Die maat zou me zéér vooruit helpen
    Alvast bedankt, jupi

    EDIT: aangezien de kans dat de blokjes reeds serieus versleten zijn, graag gewoon de binnenbreedte van de OEM klauw. Of de resterende dikte van de blokjes. beter de binnenbreedte
    ISO 10014
    AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
  • Avatar gebruiker
    Thomas
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 639
    GeregistreerdCOLON zo maart 28, 2004 12:35 pm
    WoonplaatsCOLON Maassluis Nederland

    door Thomas » di aug 15, 2006 2:46 pm

    volgens mij is de dikte van de schijf 28mm (AP)

    wat is een OEM klauw :oops:
    Laatst bijgewerkt door 1 op Thomas, in totaal 0 keer bewerkt.
    Snel....Sneller.....Snelst
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    GeregistreerdCOLON wo jun 22, 2005 3:27 pm
    WoonplaatsCOLON Graetheide
    CONTACTCOLON

    door Jean » di aug 15, 2006 2:50 pm

    OEM => af fabriek gemonteerd/origineel.
    Ik weet even niet wat de afkorting betekend.

    Edit:
    OEM = Original Equipment Manufacturer
    MGF 1.8 VVC Volcano voor de deur voorzien van:

    TTB, K&N-filter + hitteschild, Magnecor bougiekabels, assortiment RVS boutjes en schroefjes, platinum bougies, Thropy koplampen, remservo steun, alu pookknop, alu + leer handremhendel. En nog een hoop wat er in of op moet.
  • Avatar gebruiker
    Thomas
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 639
    GeregistreerdCOLON zo maart 28, 2004 12:35 pm
    WoonplaatsCOLON Maassluis Nederland

    door Thomas » di aug 15, 2006 3:19 pm

    Jupke

    Kunt u aangeven op de foto welke afstand u wilt weten?

    Afbeelding

    Afbeelding
    Snel....Sneller.....Snelst
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » di aug 15, 2006 3:36 pm

    Afbeelding

    Als je het -ietwat afgesleten- bloke er uit neemt, meet je deze afstand.
    Dus eigenlijk de afstand tss de achterkanten van de blokjes, ofte de binnenbreedte van de klauw.

    Ik weet niet hoe de dikte van een blokje wordt uitgedrukt. Maar een blokje bestaat uit dragerlaag, dat is een staalsoort denk ik met daarop een dikke laag koolstofhoudend materiaal dat dan tegen de schijf aandrukt (?, ben geen specialist hoor). Als ik nu weet wat hoe de dikte van zo´n nieuw remblokje wordt gemeten (met of zonder dragerlaag) dan kan ik de afstand schijf-blokje berekenen aangezien de glijdende klauw helemaal dicht moet.
    jullie hebben ook nog verlof zeker? Zo met ganse dagen posten :lol: :lol:


    EDIT: er zit blijkbaar nog een afstand tss het remblokje en de piston? Dat had ik niet gezien. Deze afstand zou ook nuttig zijn. Als´t niet gaat is dat ook geen probleem hoor. Het gaat mij over de totale afstand dat de remklauw aflegt opdat de blokjes de schijf volledig omsluiten. Dit type klauw is een zwevende klauw. ttz, de piston drukt eerst het ééne blokje tegen de schijf. Eenmaal dat er tegen zit, moet de het ander er natuurlijk ook nog tegen. Dus duwt de piston verder, waardoor het buitenste gedeelte van de klauw met blokje ook tegen de schijf wordt "getrokken".
    Het is er mij om te doen te weten te komen hoeveel vloeistof nodig is om dit te bewerkstelligen. Dus als ik die tss afstanden heb dan kan ik uitrekenen hoeveel de piston uit zijn kot moet komen en bijgevolg hoeveel remolie er de ruimte achter de piston vult. Dit alles om te controleren of er voldoende vloeistof in het bakkie aanwezig is om andere remmen met
    grotere pistons te bedienen. Lang, maar eenvoudig verhaal.

    Afbeelding
    ISO 10014
    AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
  • Avatar gebruiker
    Thomas
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 639
    GeregistreerdCOLON zo maart 28, 2004 12:35 pm
    WoonplaatsCOLON Maassluis Nederland

    door Thomas » di aug 15, 2006 4:03 pm

    De afstand tussen zuiger (welke geheel naar binnen staat) naar de
    achterzijde van het nog geplaatste remblok is ca 58mm

    een nieuw remblok is 17mm dik

    wat de dikte van een OEM :lol: schijf is weet ik niet maar dat zou
    dan 23 of 24 mm moeten zijn.

    Heb je hier wat aan?
    Snel....Sneller.....Snelst
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » di aug 15, 2006 4:05 pm

    OEM schijf non trophy voor: 22mm.

    en min dikte voor het blokje is 3mm :shock:

    als dat dan de totale dikte is, dan zit er werkelijk niets meer op en rem je zowat op het dragermateriaal. Zouden ze dan toch enkel het koolstof spul meten?

    kan je het blokje er af krijgen of met de achterkant van de schuifmaat meten hoeveel er nog op zit?
    ISO 10014
    AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
  • Avatar gebruiker
    Thomas
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 639
    GeregistreerdCOLON zo maart 28, 2004 12:35 pm
    WoonplaatsCOLON Maassluis Nederland

    door Thomas » di aug 15, 2006 4:08 pm

    2 x 17 = 34 mm

    58 - 34 = 24 - 22 = 1mm per kant tussen het blok en de schijf ruimte
    Snel....Sneller.....Snelst
  • Avatar gebruiker
    Thomas
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 639
    GeregistreerdCOLON zo maart 28, 2004 12:35 pm
    WoonplaatsCOLON Maassluis Nederland

    door Thomas » di aug 15, 2006 4:10 pm

    de voeringdikte van een nieuw blok is 11 mm
    Snel....Sneller.....Snelst
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » di aug 15, 2006 4:22 pm

    Thomas schreefColonachterzijde


    ´k had weer niet goed gelezen. Ik denk dat dat een mannenziekte is samen met dingen niet vinden en niet goed luisteren :lol:

    Maar inderdaad, ik heb daar zeker wat aan. Dankjewel, het gaat naar mijn archieven/rekenbladen
    ISO 10014
    AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » di aug 15, 2006 4:25 pm

    Thomas schreefColonde voeringdikte van een nieuw blok is 11 mm


    dus de 17mm is inclusief de voering neem ik aan? En met voering bedoel je het (staal/keramisch)materiaal waarop de remmaterie is bevestigd?

    voor alle duidelijheid.

    Ze moeten mij altijd de dingen met handen en voeten uitleggen.
    ´k had het altijd al kunnen weten dat er een docent in mij schuilde
    ISO 10014
    AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
  • Avatar gebruiker
    Thomas
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 639
    GeregistreerdCOLON zo maart 28, 2004 12:35 pm
    WoonplaatsCOLON Maassluis Nederland

    door Thomas » di aug 15, 2006 4:30 pm

    Jupilerman schreefColon
    Thomas schreefColonde voeringdikte van een nieuw blok is 11 mm


    dus de 17mm is inclusief de voering neem ik aan? En met voering bedoel je het (staal/keramisch)materiaal waarop de remmaterie is bevestigd?

    voor alle duidelijheid.

    Ze moeten mij altijd de dingen met handen en voeten uitleggen.
    ´k had het altijd al kunnen weten dat er een docent in mij schuilde


    :lol:
    Uuhh nee met de voering boedoel ik het remmateriaal (11mm)
    de plaat waar dit op zit is dan 6 mm :wink:
    Snel....Sneller.....Snelst
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » di aug 15, 2006 4:31 pm

    klaar als pompwater. Hardstikke :!:
    ISO 10014
    AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » di aug 15, 2006 4:47 pm

    Dus als de remblokjes theoretisch versleten zijn (er zit nog 3mm op -> limiet volgens werkplaatshandboek) komt de verplaatsing van de piston op

    2 x (6+3) = 18 mm

    58 - 18 -22 = 18mm

    of 9mm tussenruimte per kant v.d schijf.

    Lijkt mij veel. Zo ver laat je het IMO best niet komen.
    ISO 10014
    AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » wo aug 16, 2006 9:46 am

    mijn frank was wat laat gevallen, maar nu pas zie ik dat het twee dezelfe klauwen zijn, maar de eene zonder en de ander mét schuifmechanisme :oops:

    Moesten ik nu dergelijke maten voor de achterklauw kunnen bemachtigen, dat ware leuk.

    EDIT: Tomas, met welk aparatuur heb je de afstanden gemeten? Volgens mijn berekeningen zou je het rempedaal 5.3cm moeten indrukken, alleen al om het blokje op de schijf te krijgen. Indien dezelfde speling geldt voor de achterste remmen, kom je al snel op een totaal van 8cm pedaalslag. En dan heb je nog geen drukopbouw en het verlies door uitzetting van leidingen nog niet ingerkend. DIt verlies treedt immers pas op als de druk op de leiding komt. 8cm lijkt me veel. Deze avond ga ik eens beginnen meten :lol:
    ISO 10014
    AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten