BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1
Alarm LED « Thread started: Sep 1st, 2003, 10:16 am »
  • Geert

    Alarm LED « Thread started: Sep 1st, 2003, 10:16 am »

    door Geert » ma maart 22, 2004 11:05 pm

    Hello everyone,

    Ik heb al een paar keer (waaronder deze morgen) het volgende opgemerkt in verband met de LED van het alarm van mijn 1999 MGF VVc (MKI dus).

    Normaal als de deur enkele seconden dicht is of je sluit de wagen, begint de LED van het alarm te knipperen (ongeveer 1 keer per seconde), als teken dat de immobiliser actief is en, indien je de auto effectief vergrendeld hebt, het volumetrisch alarm aanstaat. Als je dan op de ontgrendelknop van de blipper drukt, dooft de LED en kan je de auto starten.

    Bij mij gebeurt het soms dat als ik op de blipperknop druk de LED rap begint te knipperen, zo'n 3 a 4 keer per seconde. Als ik de wagen dan start, stopt het geknipper. Hij doet het niet altijd en na een verloop van tijd werkt de LED terug normaal.

    Iemand enig idee wat dit betekent ? Het alarm van mijn wagen is, bij mijn weten, niet afgegaan en werkt nog perfekt, een tijdje geleden nog effectief bewezen om 3 uur 's morgens door onze kat die blijkbaar graag slaapt binnen in de MG.

    Met vriendelijke groeten,
    Geert en Katy
    ------------------ Reply MGZR160 ---------------

    hey geert

    ik denk dat er bij een mgf van het bouwjaar zoals de uwe een chip ingebouwd zit in de afstandbediening die als je het contact opzet herkend word door de ecu vandaar dat het geknipper van de led ophouwd zodra je het contact opzet .
    want normaal als de led snel knippert nadat je het alarm opzet dan is systeem aan het stabiliseren , als de led dan traag gaat knipperen is het alarm geactiveerd .
    hopende u hiermee van dienst geweest te zijn .

    groetjes

    paul garage t'sonnehuys

    ------------------ Reply Geert---------------

    Hallo,

    Voor zover ik weet, is die chip enkel ingebouwd vanaf de MkII (begin 2000). Als ik binnen de 60(?)seconden de wagen niet start, wordt de startonderbreking terug actief onafhankelijk of ik de afstandsbediening dicht bij de ECU hou of niet.

    Op de engelse BBS stelde ik dezelfde vraag en ik kreeg als antwoord dat de batterij van de afstandsbediening bijna leeg is.
    Volgens die persoon herkent de ecu in de wagen dat het signaal van de blipper zwak wordt en laat hij dit weten door het extra geknipper van de LED na het uitschakelen van het alarm/startonderbreking !

    Als test heb ik gisteren eens het batterijtje verwisseld met die van de reservesleutel en inderdaad geen geknipper meer nadat het alarm is uitgeschakeld.

    Mvg,
    Geert en Katy
BUTTON_POST_REPLY 1 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten