








Bruce schreefColonff voor de leek(ik rem namelijk bijna nooit)
Maakt het nu echt uit die grotere schijven?
mijn theorie
Als je ABS hebt begint die te werken als je bant begint te blokkeren. De remkracht of beter gezegd de remweg is afhankelijk van het oppervlak van de band op de weg, die zorgt voor de vertraging.
Als je nu grotere schijven gebruikt, kan je harder remmen, maar de band gaat toch nog steeds op hetzelfde moment blokkeren?
Hoe kan je nou harder remmen, of een kortere remweg hebben als je afhankelijk bent van het contact van de band met de weg?


Remieme schreefColonOm optimaal te remmen is de rijhoogte dus erg belangrijk, daar ik anders teveel op de wangen van de band rijdt?
Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.