BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1
meerdere modellen/uitgaves van TF koplampen??
  • wlevels
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 161
    GeregistreerdCOLON do nov 03, 2005 1:20 pm
    WoonplaatsCOLON Heerlen (NL)
    CONTACTCOLON

    meerdere modellen/uitgaves van TF koplampen??

    door wlevels » vr jul 21, 2006 10:22 pm

    Ik heb nou thuis 4 TF koplampen liggen (3 rechter en 1 linker).

    1tje heeft geen sticker, maar de andere 3 hebben redelijk verwarrende stickers:

    de eerste is een linker koplamp, die heb ik samen met de tweede, een rechter koplamp, gekocht. Alleen hebben ze andere nummers (helemaal bovenaan, dat XBC nummer.

    Nou kan het zijn dat die andere nummers hebben omdat de ene links en de andere rechts is, maar nou heb ik die 3de er bij gehouden en daar staat weer een heel ander XBC nummer op. Weet iemand of dit een eerdere uitgave is of iets dergelijks?

    Ook heeft die 3de RHH als model staan, terwijl die andere LHE en RHE hebben. Ik neem aan dat de laatste karakter ook nog iets aangeeft dan??

    Wat het namelijk is, die eerste en die derde heb ik van verschillende personen gekocht, maar deze passen wel het beste bij elkaar, omdat die ringen om die lenzen van de koplamp wel eens verschillen, bij de ene koplamp blinken die ringen, bij de andere koplamp zijn ze zo mat (heb ik al eens ter sprake gebracht in een ander topic trouwens). Dus liefst wil ik die eerste en die derde gewoon inbouwen, alleen vraag ik me dus af hoe en wat of er meerdere versies zijn. Wat je wel rechtsonder op de stickers ziet is dat de eerste en de derde beiden uit 2002 zijn, en die tweede uit 2004, wat ook weer wazig is met dat XBC nummer, die eerste is dus ouder maar heeft wel een later XBC nummer dan die tweede.

    Heel verhaal, als iemand er wijs uit komt, hoor ik het graag :oops: :roll: 8) :lol:


    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Changes: 52 MM gasklep, MK2 console, TF conversie (koplampen en bumpers), K&N 57i Kit
  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

    door Emile » vr jul 21, 2006 10:59 pm

    staat er bij alle 3 LHD, de onderste kan ik niet zien.
    zou er een kunnen zijn van een RHD (Engels).
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » za jul 22, 2006 12:11 am

    Dat denk ik ook, het slaat op linker of rechter lamp. En vervolgens of het een links of rechts gestuurde auto is.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • wlevels
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 161
    GeregistreerdCOLON do nov 03, 2005 1:20 pm
    WoonplaatsCOLON Heerlen (NL)
    CONTACTCOLON

    door wlevels » za jul 22, 2006 1:24 pm

    Demor schreefColonDat denk ik ook, het slaat op linker of rechter lamp. En vervolgens of het een links of rechts gestuurde auto is.


    Ja maar deze koplampen zijn doormiddel van een hendeltje om te zetten van LHD naar RHD, dus dat is ook nogal wazig
    Changes: 52 MM gasklep, MK2 console, TF conversie (koplampen en bumpers), K&N 57i Kit
  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

    door Emile » za jul 22, 2006 2:09 pm

    waaro staat er dan op de koplamp LHD??? volgens mij is dat voor als je GB gaat bezoeken. Kan je de koplampen omzetten. Dat zal dan voor de RHD vise versa zijn.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » za jul 22, 2006 2:27 pm

    Ik denk dat je door het omzetten niet 100% perfect licht hebt zoals bij een echte LHD maar dat je er anderen niet meer wee hindert. Daarom zal er wel onderscheid zijn.
    Building >200BHP K-series
  • wlevels
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 161
    GeregistreerdCOLON do nov 03, 2005 1:20 pm
    WoonplaatsCOLON Heerlen (NL)
    CONTACTCOLON

    door wlevels » za jul 22, 2006 3:27 pm

    Sander schreefColonIk denk dat je door het omzetten niet 100% perfect licht hebt zoals bij een echte LHD maar dat je er anderen niet meer wee hindert. Daarom zal er wel onderscheid zijn.


    maar t zou toch stom zijn om verschillende koplampen te maken, al helemaal voor een bedrijf wat gevestigd is in een van de uitzonderingslanden waar iedereen aan de andere kant van de weg rijdt, en je je op de internationale markt concentreerd. Dus ik kan me niet voorstellen dat deze koplampen anders zijn, op mgf.ultimatemg.com staat het trouwens besproken, met die koplampen. Ik neem aan dat het gewoon voor de makkelijkheid is dat je niet al die koplampen na hoeft te kijken, maar ze gewoon doormiddel van die sticker af te lezen is of ze voor LHD of RHD zijn zoals ze dan zijn en van de band afrollen.
    Changes: 52 MM gasklep, MK2 console, TF conversie (koplampen en bumpers), K&N 57i Kit
  • Avatar gebruiker
    Powerman
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 786
    GeregistreerdCOLON do jan 27, 2005 1:57 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam

    door Powerman » zo jul 23, 2006 12:50 am

    Heb zelf 2 TF koplampen gekocht , en die zijn speciaal voor LHD gemaakt.

    Heb ze uit Engrland laten komen , en werden in de advertentie verkocht als europeese LHD koplampen en niet geschikt voor UK. :?:
    I am the God of Hell Fire, and I bring you .... FIRE . . . . . . .Afbeelding
  • wlevels
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 161
    GeregistreerdCOLON do nov 03, 2005 1:20 pm
    WoonplaatsCOLON Heerlen (NL)
    CONTACTCOLON

    door wlevels » zo jul 23, 2006 9:47 am

    Powerman schreefColonHeb zelf 2 TF koplampen gekocht , en die zijn speciaal voor LHD gemaakt.

    Heb ze uit Engrland laten komen , en werden in de advertentie verkocht als europeese LHD koplampen en niet geschikt voor UK. :?:


    http://mgf.ultimatemg.com/

    Ga je naar Technical, DIY & common problems

    Kies je Lightning

    Kies je het onderste artikel

    "MGTF: converting the dipped beam for Europe"

    (of je klikt gewoon hier 8) http://mgf.ultimatemg.com/group2/lighting/converters/TF_converter.htm
    Changes: 52 MM gasklep, MK2 console, TF conversie (koplampen en bumpers), K&N 57i Kit
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » ma jul 24, 2006 8:38 pm

    Het is natuurlijk wel zo dat voor MG de minderheid linksgestuurd is :wink:

    Op de laatste Kempenrit hebben een aantal mensen tevergeefs gezocht naar het handeltje om te kunnen schakelen tussen links en rechts rijden :?

    Uiteindelijk is het hefboompje gevonden en heeft de persoon Engeland bezocht met 1 lamp omgezet omdat de andere niet om te zetten was :cry:

    Lijkt mij dus niet zo vreemd dat er linkse en rechtse koplampen leverbaar zijn.

    Heb inmiddels bij M'n 75 gekeken (hetzelfde systeem; maar werken :?: )
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • wlevels
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 161
    GeregistreerdCOLON do nov 03, 2005 1:20 pm
    WoonplaatsCOLON Heerlen (NL)
    CONTACTCOLON

    door wlevels » ma jul 24, 2006 9:02 pm

    Kasper schreefColonHet is natuurlijk wel zo dat voor MG de minderheid linksgestuurd is :wink:

    Op de laatste Kempenrit hebben een aantal mensen tevergeefs gezocht naar het handeltje om te kunnen schakelen tussen links en rechts rijden :?

    Uiteindelijk is het hefboompje gevonden en heeft de persoon Engeland bezocht met 1 lamp omgezet omdat de andere niet om te zetten was :cry:

    Lijkt mij dus niet zo vreemd dat er linkse en rechtse koplampen leverbaar zijn.

    Heb inmiddels bij M'n 75 gekeken (hetzelfde systeem; maar werken :?: )


    Ik heb in ieder geval geen probleem met die 4 koplampen die ik hier nu heb, (in ieder geval kwa hendeltje etc, of ze ook echt de lichtrichting veranderen weet ik niet)
    Changes: 52 MM gasklep, MK2 console, TF conversie (koplampen en bumpers), K&N 57i Kit
BUTTON_POST_REPLY 11 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten