TF bodykit à la X-power (copy)
  • wat met deze body kit van £ 5000,-

    Poll eindigt op do jun 24, 2004 8:08 pm

    volledig goedgekeurd
    2
    25%
    goedgekeurd uitgezonderd de kofferspoiler
    1
    13%
    goedgekeurd uitgezonderd de spoiler en lichten
    4
    50%
    goedgekeurd uitgezonderd de voorbumper
    0
    Geen stemmen
    volledig Afgekeurd
    1
    13%
     
    Totaal aantal stemmenCOLON 8
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    TF bodykit à la X-power (copy)

    door Jupilerman » di mei 25, 2004 8:08 pm

    gepost op MG-Rover.org. ff gecopied om de discussie alvast op gang te brengen. Zoals gewoonlijk beginnen UK MGF regulars dit ding onmiddellijk af te zeiken. Soms steken die gasten mij wel tegen. ´t moet allemaal technische verantwoord zijn. pakken de luchtinlaten genoeg lucht? neen, dan is´t maar niks, etc. En dat wordt dan gezegd door gasten die door het dak gaan van hun alumunium luidspreker omrandingen en die als sig. een foto van hun *F* in 1026x827 formaat hebben (hoe zit het nu weer met die resolutie??)

    http://www.demon-elite.net/Images/MGTFModFront.jpg
    http://www.demon-elite.net/Images/MGTFModSide.jpg
    http://www.demon-elite.net/Images/MGTFModRear.jpg

    tja
    Ik vind het alvast zeer geslaagd op het kippengaas van de luchtinlaten na. En ja, zelfs de kofferspoiler past in het geheel. Afterburner lichten misschien ook OTT.
    Maar kom in alle geval véééél beter dan de *F* die MS onder handen heeft genomen (heb foto´s maar kan ze niet posten). Ik vermoed dat MS deze niet gedaan heeft. Hij heeft het te druk met een engine transplant (Honda)

    Jupke.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di mei 25, 2004 8:35 pm

    Ik vind het totaalbeeld o.k. Het is mooi maar wel voor een ander. Ik wil mijn F tot op zekere hoogte orgineel houden.

    Als ik hier wel voor had gekozen zou ik de "kieuwen" weglaten en de luchthappers in de motorkap groter maken (icm het interne schot bij de radiateur schuin omhoog zetten ipv schuin omlaag zodat de wagen minder lift heeft; ik hou niet van "nep onderdelen")

    Bovendien vind ik nog steeds die ferrari-style achterlichten niet mooi omdat je die naad van het oude licht rondom blijft houden. De naad plamuren (gerry hiorns was het toch?) is IMO een grote verbetering maar gaat op den duur echt wel scheuren IMO... De Lotus lichjes in deze achterlichten vind ik wel een goede vooruitgang op de niet symmetrisch (qua kleur) ingedeelde MS combinatie....

    Alle ander bodykit F-jes (o.a. Scarlet fever, Gerry Hiorns, Cheetah, enz) vind ik echt lelijk en zonde van de wagen.... Die van Andrew Gilhooley is (nu) weer een uitzondering; die is IMO wel mooi..... Was lelijk... werd mooi (laatste mods) en als hij niet oppast gaat hij over the top met de rest....


    Ik voel een discussie ontstaan :roll:
    Building >200BHP K-series
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » di mei 25, 2004 8:40 pm

    Ik vind het een beetje over de top voor mijn smaak, maar ja ik moet ook nog bij mijn klanten kunnen voorrijden he. :?

    Maar voor de rest vind ik het wel gaaf gedaan, ziet er erg netjes uit. :twisted:
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Johan V
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 429
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Den Haag

    door Johan V » di mei 25, 2004 9:50 pm

    Duidelijk: goedgekeurd uitgezonderd de spoiler en lichten

    Ik vind het er verder aardig lekker uitzien..... 8)
    Ik denk alleen een beetje prijzig.... :?
    1997 MGF 1.8. VVC
    152 gemeten originele Pk's!
  • Gast

    door Gast » di mei 25, 2004 9:52 pm

    'K HEB NIET KUNNEN STEMMEN :?

    'k Had efoto's al gezien, en heb dan ook in de originele thread m'n commentaar gegeven... of wat had je gedacht.

    Zo over tuning/styling heb ik m'n (misschien oudbollige) eigen mening. En dingen die opvallen en heel anders zijn, moeten voor mij persoonlijk functioneel zijn.

    De kiewen in de voorbumper, langs de zijkant zijn niet mis, maar 't had pas goed geweest hadden ze ook functioneel wat frisse lucht kunnen geven aan de remmen.
    De openingen bovenop vooraan zijn mooi, leuk detail is dat ze oorspronkelijk gebruikt werden als de TF-zij-inlaten. Fijn, maar 't had pas echt mijn ding geweest als ze de lucht die door de radiator ging, weer hadden buiten gelaten. Jupke kent hierover m'n fantasie (???): lucht langs de voorbumper naar en door de radiator, ferme gaten in de beschermende, metalen 'kap' over de radiator en dan een stel extreme gaten in de 'motorkap' (zonder motor) die de lucht erweer uitlaten. (uiteraard heeft dit niets met de liefde voor een Elise te maken :roll: )

    Anyway, de spoiler vind ik er echt niet bijpassen.... geef mij dan maar de Trophy spoiler in combinatie met het TF kofferdeksel: misschien voor dit model net iets te braaf, maar verhoog hem iets, en 't komt allemaal wel fijn.

    Voor de rest vind ik het knap werk, vooral omdat het de eerste is die de F Extreme kant opgaat zonder echt belachelijk uit de hoek te komen. Misschien dat het geheel nog net iets geslaagder had geweest als de kleur net iets minder zou opvallen.

    Cheers,
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » di mei 25, 2004 9:56 pm

    Ja lap.... nog altijd die probs met in te loggen hé.
    'k Had beter moeten opletten.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • John
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 404
    GeregistreerdCOLON vr maart 26, 2004 11:10 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.
    CONTACTCOLON

    door John » di mei 25, 2004 10:36 pm

    Tja, wat zal ik zeggen...
    Maar ok, de rest heeft eerlijk zijn mening gegeven dus doe ik het ook.

    Van de zijkant gezien vind ik het net een volkswagen kever geworden. Met name door de accentuering rond de wielkasten en de verbinding daartussen.
    En dan dat ENORME handvat op die kofferklep. Jongens, jongens, zo zwaar is dat ding toch niet :?:

    Ok, duidelijk dus: ik vind het niks, ietske teveel over de rand naar mijn smaak. Daarnaast: € 5.000,- vind ik zoiets niet waard.
    Maar ja, smaken verschillen (wisten we al) en een ieder doet het zijne met zijn/haar wagen.

    Just make sure you're having fun, I know I have :!: :wink:
    "Het is daarom ook dat mensen met talent voor duiken geen duiker mogen worden"
    AfbeeldingTF 135 Elegance / Midget
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di mei 25, 2004 11:25 pm

    John schreefColonDaarnaast: € 5.000,- vind ik zoiets niet waard.


    keer 1,5 want het zijn 5000 Pondjes (of wat ook momenteel de koers is)
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di mei 25, 2004 11:43 pm

    De bodykit vind ik wel iets hebben, maar liever zonder gaas in de voorbumper. De achtersteven vind ik lelijk qua achterlichtblokken. En de spoiler vind ik veruit het LELIJKSTE wat ik al ooit gezien heb op een F. Hij past gewoon niet in het geheel: veel te groot en te zwaar, alsof hij die nog had liggen van een vorige auto, of gekocht heeft in de auto 5 met als opschrift "past op elke wagen".
    Dit is echt wel ver over de top in fast en the furious stijl. De wagen heeft dus IMO enkele leuke details, maar de paar "don't do" dingen maken van het geheel een echte "jacky thouch" wagen.
    Sorry. (en toch stemde ik niet volledig negatief, maar eerder goed zonder spoiler en achterlichten)
    sorry Jup !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di mei 25, 2004 11:55 pm

    Hmmm... Die spoiler past IMO erg goed bij de rest van de wagen. check de lijn in de spoiler maar met de onderste rand in de achterbumper. Verder is de spoiler niet te breed, niet te hoog en staan de zijvlakjes netjes bij de bolling in de auto.... IMO hoort zo'n spoiler erbij...

    En vind verder niemand de "lotus-modificatie" op de MS lichten een vooruitgang ? Vond de combinatie van de oranje-wit-rood reflectoren nooit mooi:
    Afbeelding

    Mijn Peugeot 106 had ook 100% rode achterlichten lichten die toch oranje en wit konden branden.... waarom heeft MS daar nooit gebruik van gemaakt.... IMO gemiste kans.



    check deze topic:
    http://www.xpower-mg.com/forum/showthread.php?s=&threadid=15395
    Die spoiler en lampen zijn toch echt wel mooi 8)
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo mei 26, 2004 12:05 am

    Ik kan er niet aan doen, ik vind de spoiler meer thuis horen op een spaceship van een B-science fiction film uit de 70's, dan op een MGF. Waar is de klasse van deze wagen. T'is zoals Demor zegt, met die wagen durft hij niet meer bij klanten aankomen, en begrijpelijk. De spoiler is al bijna even afzichtelijk als dit model :
    http://www.mgtf.be/images/MO_EX_SO_PaulHindley_03.jpg :cry:
    Wat de achterlichten betreft, ik vind de exemplaren die je hierboven post (MS-quad lights) 100 X mooier dan de lichten op de wagen waar het hier om draait, en waarom ?
    Simpelweg omdat ik dit soort Lexus lichtjes echt BEU ben. Iedereen moet plots zulk een lichten in zijn wagen hebben. Je ziet deze modellen vooral in de goedkope "jacky touch"-scene met Golf en BMW 3 serie op kop. zilverkleurig lichtjes met zilveren ringetjes.... Waar is toch iedereen zijn originaliteit plots naar toe.....
    Sorry ! :cry: :oops: :evil:
    Laatst bijgewerkt door 2 op Bruno, in totaal 0 keer bewerkt.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » wo mei 26, 2004 12:26 am

    Zo zie je maar dat smaken verschillen :lol:

    Bruno schreefColonIk kan er niet aan doen, ik vind de spoiler meer thuis horen op een spaceship van een B-science fiction film uit de 70's, dan op een MGF. Waar is de klasse van deze wagen.


    IMO heeft de eigenaar (in tegenstelling to mij) het lak aan orginaliteit en klasse van de MG. Vanuit "Fast&Furious" oogpunt vind ik de spoiler niet lelijk of misstaan.

    Bruno schreefColonSimpelweg omdat ik dit soort Lexus lichtjes echt BEU ben. Iedereen moet plots zulk een lichten in zijn wagen hebben. Je ziet deze modellen vooral in de goedkope "jacky touch"-scene met Golf en BMW 3 serie op kop. zilverkleurig lichtjes met zilveren ringetjes.... Waar is toch iedereen zijn originaliteit plots naar toe.....
    Sorry ! :cry: :oops: :evil:


    Voor lexus lichjes moet je de goede kleur auto hebben. op B.v. een zilveren wagen staat het mooi en op een zwarte wagen lelijk. Deze zit er qua kleur een beetje tussenin. Maar ik vind die ledjes zo mooi 8) Wij Elektronicamannen zijn nu eenmaal Led-verslaafd. Zo is mijn PC voorzien van blauwe ledjes 8) (nuttig ? nee :twisted: )
    Building >200BHP K-series
  • John
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 404
    GeregistreerdCOLON vr maart 26, 2004 11:10 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.
    CONTACTCOLON

    door John » wo mei 26, 2004 8:02 am

    Bruno schreefColonSimpelweg omdat ik dit soort Lexus lichtjes echt BEU ben.

    Ik erger me al jaren aan die kopieer-drang onder auto-designers.
    Stijl? laat me niet lachen !
    Lexus is hiermee begonnen omdat het 'beter en veiliger' zou zijn (met LED's ipv lampen), dat is voor zover mij bekend de enige reden, dus niks 'stijl'.
    En dan dat gekopieer ervan: je kunt tegenwoordig aan de achterlichten niet meer ontdekken of je nu achter een jappenbak of een europese wagen zit ze hebben allemaal dezelfde ronde 'stijl'.
    Wat een gemiste kansen !!!

    Bruno schreefColonWaar is toch iedereen zijn originaliteit plots naar toe.....

    Zie bovenstaand commentaar, couldn't agree more...

    En daarnaast, zoals Demor: ik moet me er nog mee durven tonen (niet alleen bij mijn klanten, maar al gewoon op straat :wink: )

    Maar: smaken verschillen, dus laat niemand zich door mijn commentaar tegenhouden om zijn 'eigen' ding te doen (dat doen die auto-nabouwers tegenwoordig toch ook, dus... :wink: ).
    "Het is daarom ook dat mensen met talent voor duiken geen duiker mogen worden"
    AfbeeldingTF 135 Elegance / Midget
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » wo mei 26, 2004 8:24 am

    Klein vraagje: "jacky touch"-scene :?: :?: :?:
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » wo mei 26, 2004 8:36 am

    Jacky touch=Johny bak :lol:

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten