Weet er iemand of het achterraampje van de softtop los te krijg is , en wat het kost ? Velen kennen de truk van de handdoek bij het openen van de kap nog maar enkele maanden waardoor het kwaad dus al lang geschied is : krassen over heel de raam.
En nee, ik ben niet van plan een hele nieuwe kap te kopen, laat staan die met de glazen achterruit van MS. Ik hoop dat ze los te krijg is , en betaalbaar.
Alhoewel.... de rits waarmee het raampje aan de softtop is bevestigd, lijkt bij mij serieus vast te zitten, iemand een idee , of iemand hetzelfde probleem ?
-----------------------Reply Christophe ---------------------
Voor de rits heb ik het zelfde probleem, eens goed insmeren kan helpen.
Voor de achterruit is dit wel interessant en nog prijselijk, zie eens op
http://www.mgfnl.nl/ bij gebruikte onderdelen, als je daar je oude achteruit inlevert krijg je een andere voor 150 EUR.
-----------------------Reply Bruno ---------------------
Heb jij daar één gekocht Christophe, en heb jij je raampje los gekregen ?
-----------------------Reply Christophe ---------------------
Nee kheb er nog geen gekocht maar ik ga mij er wel in de maand juli een TF bumper en lichten bestellen.
Daar zal ik allicht persoonlijk achter rijden naar Nederland. Als je wil kan ik jouw ruit ook wel meenemen voor een andere.
Ik zeg maar iets he, dan heb je totaal geen vrzndkosten meer ook he en zie ik direct of het goed materiaal is.
Ik denk wel dat het raampje los is dat je krijgt.
-----------------------Reply ErikB ---------------------
Vooraleer je daar aan begint, zou ik eens een toevlucht zoeken in Greygate polish. De referentie en echt wel goed (maar geen Kent stuff).
Als je bij Renovo hun Softtop reviver bestelt, "krijg" je ook een plastic polish erbij... deze heb ik echter nog wel niet geprobeerd
-----------------------Reply ErikB ---------------------
Mike en B&G (
http://www.ukmgparts.com/cgi-bin/gen5?runprog=bg&mode=detail&cat=&cov=Y&o=105637574813102&code=BGF2005&head2=MGF&filen=mgf6)verkopen Graygate
Moss (
http://www.moss-mgf.co.uk/ShowDetails.asp?id=334)en%20Renovo%20(http://www.renovouk.com/products/p_wpolish.php) verkopen het Renovo spul.
-----------------------Reply Bruno ---------------------
Is bij deze besteld !
Voor 10€ kan een mens niet sukkelen. Ik koos echter voor graygate daar ik gewoon ben bij B&G te bestellen, en je niet weet hoe goed/slecht Renovo is, het is in ieder geval goedkoper. Toch maar het zekere voor het onzekere, alhoewel ik niet echt geloof dat een produkt krassen uit zo'n raampje kan halen.
Enfin, afwachten
-----------------------Reply Weazle ---------------------
Hallo, ik heb het achterraampje een jaar geleden laten vervangen door de dealer (nl). Tijdens de wintermaanden deed ik in de garage de kap omlaag waarna met een pats een stuk uit de ruit sprong. Daarna schrok ik nog een keer, maar dan van de prijs: 973,21 euro! (gelukkig was het verzekeringskwestie). De kap moet eraf omdat de ruit onderin moet worden vastgestikt. Succes!
-----------------------Reply Bruno ---------------------
Het mag gezegd...
Graygate is straf spul. Het raamje is niet nieuw, maar kan terug enkele jaren mee.
Bedankt voor de tips.