BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1
Op poolexpeditie met een MGF !!!!!
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

Op poolexpeditie met een MGF !!!!!

door Bruno » do jun 22, 2006 11:07 pm

Op de volgende website van onze Alfa-spider collega's ( http://www.alfaspider.com/Pool2006/poolindex.htm ) vond ik het volgende :

Spider Pool-Expeditie 2006

In het voorjaar van 2005 plaatste Ton Roks, hoofdredacteur van Autovisie, in zijn column een oproep. Hij liep al een hele tijd met het idee rond, iets unieks en geks te organiseren. Een eerder idee had het niet verder gebracht dan zijn hoofd omdat een ander (Engels) blad had hetzelfde idee had gekregen en zij het ook daadwerkelijk uitgevoerd hadden. Dat zou hem geen tweede keer gebeuren. Het idee wat hij nu had moest en zou ook daadwerkelijk een wereldprimeur worden. Het idee is om met open auto's in de winter een trip naar de Poolcirkel te maken! Iedereen die gek genoeg was, kon zich aanmelden.

En nu is het dan zover. Maar liefst 3 Spiders hebben zich voor de Expeditie aangemeld. Één Type 4 Spider, één Aerodynamica en één Coda Tronca. En dan ook nog in de kleuren groen, wit en rood!! De complete Italiaanse vlag in Alfa's! Hiermee is het Italiaanse merk dan ook meteen hofleverancier voor dit avontuur.

Naast de Italianen bestaat het veld uit:

- 1 Porsche Boxter
    - 1 MG F
    - 1 VW Beetle Cabrio
    - 1 Opel Speedster (Up-Date 19-2, Opel Afgehaakt!!)
    - 1 Burton (Kitcar op basis van een Eend, de Citroën 2CV (Up-Date 18-2, Burton afgehaakt!!)
    - 1 Chevrolet SSR, een pick-up in Cabriolet-uitvoering (Up-Date 19-2, Chevvy afgehaakt!!)

De mensen van Autovisie rijden zelf ook mee in een Saab Cabriolet en een Saab 9-7X, een zogenaamde P.C.Hooft cruiser welke zal fungeren als bezemwagen annex materiaalwagen.

Eindpunt van de rit wordt het pitoreske "Mo I Rana", werp een blik in het centrum van de Metropool via de webcam van de krant Rana Blad

M.a.w. Men heeft met een MG-F naar de Noordpool gereden, waarom weten wij daar niks van en moeten we dat lezen op een site van de Alfa spider club :shock:
    Sterker nog, men deed heel de trip cabrio, bij vertrek werden alle softtops onklaar gemaakt, zodat men de wagen onmogelijk nog dicht kon gooien. Waarschijnlijk hebben ze elke morgen toch eerst 20 kruiwagens sneeuw uit hun interieur moeten scheppen.
    :shock:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » do jun 22, 2006 11:30 pm

Dat zal behoorlijk fris zijn geweest! :shock:
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

Re: Op poolexpeditie met een MGF !!!!!

door Brooklands » vr jun 23, 2006 12:00 am

Bruno schreefColonM.a.w. Men heeft met een MG-F naar de Noordpool gereden, waarom weten wij daar niks van en moeten we dat lezen op een site van de Alfa spider club :shock:

Het is inderdaad schokkend dat ons dat niet is opgevallen. :shock:
  • bakel
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 502
    GeregistreerdCOLON za feb 11, 2006 2:34 pm
    WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

door bakel » vr jun 23, 2006 12:14 am

Hier de MGF die in de sneeuw aan het spelen is :roll:

Afbeelding

Van de site;

"Die MG jongens hebben het vandaag wel lastig want het is een listig karretje en de winterbanden (niet van Vredestein) onder deze wagen zijn niet geweldig. Wel goed voor mooie foto’s en de schep kon gebruikt worden."
    MGF VVC Nightfire

Mods: Witte knipperlichten, Black TF160 wheels with Toyo Tires, Lowering pins, Trophy spoiler, Black Inserts, AP's!
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    GeregistreerdCOLON wo jun 22, 2005 3:27 pm
    WoonplaatsCOLON Graetheide
    CONTACTCOLON

door Jean » vr jun 23, 2006 8:51 am

Ik heb het stuk ook gelezen in de autovisie en wat ik mij ervan kan herinneren was dat de Saab een beveiliging op de kap heeft zodat deze onder een bepaalde temperatuur niet meer (electrisch) bedient kan worden. Dit om het materiaal van de kap te beschermen. Voor de rest was bij niemand de kap onklaar gemaakt. De bestuurders in de oude Alfa's hadden het meeste teverduren aangezien de verwarming daar zo goed als niet werkt.

Ze reden op winterbanden met spikes voor betere grip in de sneeuw.
    MGF 1.8 VVC Volcano voor de deur voorzien van:

TTB, K&N-filter + hitteschild, Magnecor bougiekabels, assortiment RVS boutjes en schroefjes, platinum bougies, Thropy koplampen, remservo steun, alu pookknop, alu + leer handremhendel. En nog een hoop wat er in of op moet.
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » vr jun 23, 2006 2:37 pm

Een mooie zwarte trophy zo te zien. :)
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • bakel
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 502

door bakel » vr jun 23, 2006 8:19 pm

MGF schreefColonEen mooie zwarte trophy zo te zien. :)

En zo precies dezelfde zag ik ereen op de auto slaaptrein...exact hetzelfde hehe ( in Den Bosch)
    MGF VVC Nightfire

Mods: Witte knipperlichten, Black TF160 wheels with Toyo Tires, Lowering pins, Trophy spoiler, Black Inserts, AP's!
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » vr jun 23, 2006 11:39 pm

bakel schreefColon

En zo precies dezelfde zag ik ereen op de auto slaaptrein...exact hetzelfde hehe ( in Den Bosch)

Volgens mij heb ik die nooit in het gespot topic voorbij zien komen ;)
  • bakel
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 502

door bakel » za jun 24, 2006 12:16 am

Coen schreefColon
    bakel schreefColon

Volgens mij heb ik die nooit in het gespot topic voorbij zien komen ;)

Kon geen kenteken lezen omdat die trein stilstond en ik in een andere trein zat :)
    MGF VVC Nightfire

Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » za jun 24, 2006 12:17 am

bakel schreefColonKon geen kenteken lezen omdat die trein stilstond en ik in een andere trein zat :)

Oke, dan gaat het wat lastig en vergeef ik het je ;)
BUTTON_POST_REPLY 10 berichten Pagina 1 van 1