Spider Pool-Expeditie 2006
In het voorjaar van 2005 plaatste Ton Roks, hoofdredacteur van Autovisie, in zijn column een oproep. Hij liep al een hele tijd met het idee rond, iets unieks en geks te organiseren. Een eerder idee had het niet verder gebracht dan zijn hoofd omdat een ander (Engels) blad had hetzelfde idee had gekregen en zij het ook daadwerkelijk uitgevoerd hadden. Dat zou hem geen tweede keer gebeuren. Het idee wat hij nu had moest en zou ook daadwerkelijk een wereldprimeur worden. Het idee is om met open auto's in de winter een trip naar de Poolcirkel te maken! Iedereen die gek genoeg was, kon zich aanmelden.
En nu is het dan zover. Maar liefst 3 Spiders hebben zich voor de Expeditie aangemeld. Één Type 4 Spider, één Aerodynamica en één Coda Tronca. En dan ook nog in de kleuren groen, wit en rood!! De complete Italiaanse vlag in Alfa's! Hiermee is het Italiaanse merk dan ook meteen hofleverancier voor dit avontuur.
Naast de Italianen bestaat het veld uit:
- 1 Porsche Boxter
- 1 MG F
- 1 VW Beetle Cabrio
- 1 Opel Speedster (Up-Date 19-2, Opel Afgehaakt!!)
- 1 Burton (Kitcar op basis van een Eend, de Citroën 2CV (Up-Date 18-2, Burton afgehaakt!!)
- 1 Chevrolet SSR, een pick-up in Cabriolet-uitvoering (Up-Date 19-2, Chevvy afgehaakt!!)
De mensen van Autovisie rijden zelf ook mee in een Saab Cabriolet en een Saab 9-7X, een zogenaamde P.C.Hooft cruiser welke zal fungeren als bezemwagen annex materiaalwagen.
Eindpunt van de rit wordt het pitoreske "Mo I Rana", werp een blik in het centrum van de Metropool via de webcam van de krant Rana Blad
M.a.w. Men heeft met een MG-F naar de Noordpool gereden, waarom weten wij daar niks van en moeten we dat lezen op een site van de Alfa spider club
Sterker nog, men deed heel de trip cabrio, bij vertrek werden alle softtops onklaar gemaakt, zodat men de wagen onmogelijk nog dicht kon gooien. Waarschijnlijk hebben ze elke morgen toch eerst 20 kruiwagens sneeuw uit hun interieur moeten scheppen.



