BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1
Aanlopende rem
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

Aanlopende rem

door Pete » do jun 22, 2006 12:43 am

Vorige week vrijdag de TF naar de garage gehad. Onderandere de remvloeistof gewisseld en de remmen gereinigd... leek me wel een goed idee.... :roll:

Zondag avond voor het eerst een stuk met de wagen gereden en wat ontdek ik tot mijn schrik terwijl ik voor een stoplicht stil sta? De geur van verbrande remblokken! Ik uit de auto en de rechterachterrem is bloedheet en staat te roken als een schoorsteen!
    ik heb em laten afkoelen en ben voorzichtig naar huis gereden (nog maar een klein stukje) Daar aangekomen was de temperatuur alweer aardig op gelopen.
    Op maandag is de TF met een auto ambulance opgehaald en bij de garage afgeleverd. Aan het eind van de middagkreeg ik een telefoontje van de garage dat ze niets mis hadden kunnen vinden aan het remsysteem... en ook geen bewijs voor oververhitting! Het kwam er dus op neer dat ik het me had verbeeld en dat de garage niets mis had gedaan tijdens het reinigen en wisselen. :shock: Alsof ik voor mijn lol die auto laat ophalen!

Een dag later krijg ik een telefoontje van de hoofdmonteur (eerste dag niet aanwezig) met de vraag of ik toch nog even terug wil komen omdat het ook een probleem kan zijn in de hoofdremcylinder door het warmlopen.... :? Hoezo? Gaan dan niet alle (op z'n minst twee) remmen aanlopen? Komt de warmte van de schijven tot aan de hoofd cylinder?

Hebben jullie een idee over de logica achter dit verhaal? Ik ben overigens nog niet terug geweest met de auto en ik heb nu absoluut geen problemen meer (Gisteren nog in Wierden geweest 300km, geen probleem. Coen, heb je me niet gespot? :wink: )

Grt
    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

Re: Aanlopende rem

door Coen » do jun 22, 2006 9:40 am

Pete schreefColon(Gisteren nog in Wierden geweest 300km, geen probleem. Coen, heb je me niet gespot? :wink: )
    Grt
    Pete

Hè jammer, ik heb je niet gespot. Wel 2 andere. Was je op weg naar Oldenzaal? En waar reed je door Wierden?
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » do jun 22, 2006 10:20 am

De hoofremcillinder kan een deel van de hitte te verwerken krijgen doordat de remvloeistof gaat koken.... Wat er juist mis kan zijn, weet ik niet.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » do jun 22, 2006 10:42 am

Maar het is toch geen stromend systeem, denk je dat kokende remvloeistof tot aan voor kan komen? Lijkt me sterk.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » do jun 22, 2006 10:45 am

Zou dit misschien iets met de handrem te maken kunnen hebben?
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
BUTTON_POST_REPLY 5 berichten Pagina 1 van 1