´k heb het gehad...
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    ´k heb het gehad...

    door Jupilerman » do mei 25, 2006 6:18 pm

    Enfin, ik zit met deze jongen die mij reeds lange tijd danig parten speelt:
    (niet opbouwende kritiek zich onthouden aub)

    Afbeelding

    ´k heb al vanalles geprobeerd. De locatie maakt de keuze van werktuigen beperkt. Geloof me. Ik heb nu doorgeboord met ik dacht 4mm. Draad tappen, tige of gaujon er in, twee bouten op elkaar en zo eruit proberen halen? Iemand andere suggesties. Zoals je ziet is hij met de dremel al bewerkt in de hoop het kelereding met een knoert van een rechte schroevendraaier los te krijgen, to no avail, blast.

    verder nog een vraag ivbm de servo bracket. Die schuurt bij mij gezellig tegen mijn ABS leidingen:

    Afbeelding

    Bij jullie ook?
    En euh, als ik door het bulkhead boor, waar kom ik dan uit.
    Want bij mij zit daar ergens de airco. Ik heb het voorgevoel dat dat kl*teding er uit moet.

    Niet op mijn woorden letten, ik heb gewoon een kl*te dag en heb genoeg van die kl*re dingen. Ne mens heeft nu even tijd en dan loopt het nog fout :twisted:

    Maar goed ik mag niet klagen want Luc en ik hebben straks de langste vakantie van ons allemaal (op de doppers na natuurlijk - no pun intenden)

    alvast bedankt voor de suggesties,
    david
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » do mei 25, 2006 7:16 pm

    Ik weet begod niet waar ik het euvel moet situeren, als je mobiel bent ermee, kom er dan gerust eens mee langs, ik ben morgen thuis maar zit met mijn dochter en die kan momenteel nog niet mee in de F wegens airbag nog niet ontkoppeld en geen gordelverlenging voor de maxicosi. Ben wel van plan om wat aan de F te sleutelen morgen.
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » do mei 25, 2006 7:53 pm

    Hoi Thomas.

    Dochter, dochter? ´k heb hier weer wat gemist :roll: . Bij deze alsnog gefeliciteerd.

    Ik ben ook niet mobiel toch niet met de F, althans tot m´n distributie en airco riem er terug opzitten en ik een verzekering afsluit. ´t is me wat geweest de laatste tijd. :?

    Op zich is het geen echt probleem, gewoon irritatie van een inbusbout die niet loskomt ter hoogte van de sluitingen van de kap. Ik geloof dat er zo drie zijn. Die zijn van zeer zacht materiaal gemaakt en heb ze met de inbus sleutel niet los gekregen. WD40, gans het santemekraam, niets hielp en dankzij het door MGR hoogstaand kwalitatief materiaal was het zeskant profiel er snel uit :roll: Toen maar een gleuf gezaagd met een ijzerzaag en de schroevendraaier erin. Noppes, vervolgens een andere sleuf gemaakt met de dremel, voor een bredere schroevendraaier. Niet los te krijgen dat ding.

    Maar goed. Morgenochtend moeten echt de riemen er op. ´k was verdorie de goei maat van dopsleutel bij mijn moeder vergeten (´t kan niet op de laatste tijd :wink: ).

    Wat ben jij van plan te doen? Later op de dag (als mijn plannen niet gedwarsboomd worden) wil ik graag langskomen.

    groetjes,
    david
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » do mei 25, 2006 8:02 pm

    Kom maar langs, zit met een kromme remschijf vanachter, de tweede keer al op die plaats. Ik haal morgen dus het hele remsysteem overhoop.
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » do mei 25, 2006 8:08 pm

    Da´s een probleem van een hele ander aard :shock:

    Misschien een probleem met de offset van de klauw tot de schijf.
    Dat zijn vaste maten. Ik denk niet dat ik die heb.

    Heb je een geprinte workhop manual? Ik heb er hier twee liggen denk ik.
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » do mei 25, 2006 8:19 pm

    breng maar mee, de mijne staat op pc en 't is misschien wat moeilijk met vuile vingers op het keyboard. Ga als eens beginnen. Tot morgen.
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » do mei 25, 2006 8:23 pm

    ben je van plan om er morgenochtend mee van start te gaan, anders kom ik eerst langs alvorens ik begin te prutsen?
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » do mei 25, 2006 8:25 pm

    vanaf een uur of tien. Het eerste werk is echter alles proberen uit te meten om de fout te vinden.
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » do mei 25, 2006 8:34 pm

    Ok, ik duik even in mijne kelder, op zoek naar mijn copie,
    tot morgen.

    (dat was toch a/d interbeton afslaan hé en dan 1e rechts)
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » do mei 25, 2006 8:37 pm

    jep, als de straatnaam verandert naar houtbriel, dan zoek je naar 48. In de bocht. Tot morgen.
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » do mei 25, 2006 11:35 pm

    Jup schreefColon...op de doppers na.....

    :?: :?: :?: Wat zijn dat? :|
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » vr mei 26, 2006 6:01 am

    Doppers = werklozen met een uitkering. Soms gelijk aan dopers, in de zin van veel dope gebruiken dan, niet de religieuze zin.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » vr mei 26, 2006 9:15 am

    Wat de remservo bracket betreft, bij sommige installaties houden we de bracket even tegen de slijpmolen, zetten er een nieuw laagje zwarte lak op en installeren dan pas.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » vr mei 26, 2006 9:19 am

    ErikB schreefColonWat de remservo bracket betreft, bij sommige installaties houden we de bracket even tegen de slijpmolen, zetten er een nieuw laagje zwarte lak op en installeren dan pas.


    Was ook mijn gedacht. thanks

    Enig idee als je door de bulkhead boort waar je ergens uitkomt in de "cockpit". Kan ik iets beschadigen?
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » vr mei 26, 2006 9:27 am

    'k Heb geen idee of we dit werkje al op een airco MG hebben uitgevoerd.
    Waar je uitkomt: vrij hoog, langs de passagierskant, maar behoorlijk naar het midden toe. IIRC niet ver van waar de isolatie stopt, want je hoeft niet veel te strippen (isolatie). Ik heb er geen zicht op hoe die airco spullen gemonteerd zijn.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten