BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1
Water level sensor kit.
  • PatrickT
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 667
    GeregistreerdCOLON wo okt 20, 2004 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

    Water level sensor kit.

    door PatrickT » wo mei 17, 2006 5:03 pm

    Hallo,

    ben vandaag evenlangs de MG-Rover dealer geweest om een fles koelvloeistof te halen, Ze gebruiken daar zelf altijd "Texaco halvoline" en moet 1:1 gemixt worden. Aannemend dat dat gewoon goed is heb ik een fles meegenomen ( 6 euro nog wat )

    Maar toch vroeg hij nog even vlug waarom ik het nodig had. Dus ik vertel dat de tank binnekort vervangen gaat worden. Natuurlijk vraagt hij direct waarom die tank vervangen moet worden. Dus ik leg simpel en vlug uit wat de bedoeling is "Er komt een laag-water sensor op"

    Reactie:

    Maar ow, ga je dat echt zelf doen? je weet wel dat er absoluut geen lucht in de leiding mag komen? als dat wel het geval is dan rij je je koppakking gegarandeert kapot! heb je daar wel een over nagedacht? als je dan toch het tankje vervang zou ik gewoon heel het systeem hier laten verversen.

    Maar ho, je mag het zelf weten natuurlijk.

    Dus ik vertel hem dat het wel mee zal vallen en dat ik het wel zelf denk te kunnen.

    Dus ik vraag hem voor de zekerheid nog even of dit hetzelfde koelvloeistof is die ze bijvullen bij bv. een beurt.

    "Ja dat is deze vloeistof, maar als het water laag staat in de tank wil het niet zeggend at hij bijgevuld moet worden. want tijdens het rijden stijgt het water in de tank ietsjes"

    Hier heb ik niet op gereageert, maar het lijkt mij juist andersom? of heeft hij hier wel gelijk?

    Anyway.. is dat lucht in de leiding verhaal waar? of valt dit indd wel mee? hoorde remieme eens zeggen dat er bij hem lucht in de leidingen zat na het plaatsen van zijn kitje bij de dealer. en daardoor de sensor aansloeg. maar voor de rest geen nare gevolgen had? ook heb ik er nog nooit iemand over horen waarschuwen. Dus een beetje overdreven verhaal? en zijn ze gewoon zo wanhopig dat ze op deze manier proberen klusjes aan te nemen?


    Ik hoor het wel van de echte specialisten hiero :wink:


    Groeten,
    Patrick.
    Platinum F, 75th Anniversary Limited Edition
    K&N 57i, Cat-Bypass, 52mm TTB, Water lever sensor kit, Witte knipperlichten, Lowering pins
  • bakel
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 502
    GeregistreerdCOLON za feb 11, 2006 2:34 pm
    WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

    door bakel » wo mei 17, 2006 5:16 pm

    Volgens mij kan je voor te laten ontluchten gewoon paar minuten de dop van de watertank af laten en de motor laten lopen, aangezien lucht altijd naar het hoogste punt toe wil.
    MGF VVC Nightfire

    Mods: Witte knipperlichten, Black TF160 wheels with Toyo Tires, Lowering pins, Trophy spoiler, Black Inserts, AP's!
  • Fredje
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 178
    GeregistreerdCOLON za maart 18, 2006 8:15 pm
    WoonplaatsCOLON Heinkenszand

    door Fredje » wo mei 17, 2006 5:48 pm

    Ik heb vorige week level kit in laten bouwen bij voormalige MG-Rover dealer, hebben alleen het tankje eraf gehaald en de leidingen vol laten zitten. ik heb ook gevraagd of ze de koelleidingen zouden ontluchten, maar dat was niet nodig.Dus het is mogelijk om het tankje te vervangen zonder lucht in het koelsysteem te krijgen.
    Platinum F, 75th Anniversary Limited Edition

    mods:B&G water level kit, 52 mm TTB,witte knipperlichten,glazen windscherm,lowering pins, seat lowering springs
    To Do: pu bushes
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    Re: Water level sensor kit.

    door Coen » wo mei 17, 2006 5:56 pm

    PatrickT schreefColon"Ja dat is deze vloeistof, maar als het water laag staat in de tank wil het niet zeggend at hij bijgevuld moet worden. want tijdens het rijden stijgt het water in de tank ietsjes"

    Hier heb ik niet op gereageert, maar het lijkt mij juist andersom? of heeft hij hier wel gelijk?


    Volgens mij is het zo dat de vloeistof uitzet naarmate deze warmer wordt. Op de koelvloeistoftank komt dan heel wat meer druk te staan. Het is dan ook daarom dat je die niet mag openen wanneer de koelvloeistof nog warm is.

    Maar laat iemand mijn verhaal maar even kracht bij zetten aangezien ik niet meer ben dan een leek ;)
    Lotus Elise S2 111s
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » wo mei 17, 2006 9:01 pm

    Ik kan me toch niet voorstellen dat er een risico is op HGF. anders zou dat wel in de handleiding staan, en zouden de heren ons daar al lang en breed van op de hoogte hebben gesteld...

    Maar we wachten hun reactie af..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » wo mei 17, 2006 9:56 pm

    Bij Dieter's MGFCar staat ook een handleiding om de level kit te plaatsen, met miniem verlies aan koelvloeistof.
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » wo mei 17, 2006 9:58 pm

    Deze dus. :wink:
  • PatrickT
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 667
    GeregistreerdCOLON wo okt 20, 2004 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

    door PatrickT » wo mei 17, 2006 10:08 pm

    op dieters site:

    "lead one wire of the sensor to the brown-pink (+) cable of the ECU and use a Y-bypass wire joint to connect it to this wire."

    hij haalt zijn plus vanaf de ecu? en niet van de aansteker? zie hem er ook nergens over de lighter praten. kan dit ook?

    en remieme, jij had toch wel lucht in je systeem waardoor je sensor bleef piepen?
    Platinum F, 75th Anniversary Limited Edition
    K&N 57i, Cat-Bypass, 52mm TTB, Water lever sensor kit, Witte knipperlichten, Lowering pins
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » wo mei 17, 2006 10:26 pm

    Er zat bij mij inderdaad wat lucht in de leiding. Peil was 0.5 cm onder de middenrand gezakt. Weet nu gelijk op welk niveau de kit gaat piepen. Verder geen negatieve gevolgen ondervonden.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do mei 18, 2006 12:05 am

    Je kan de kit inderdsaad vervangen zonder (veel) water te verliezen, en zonder lucht in het systeem te laten komen. Ben je niet zeker, ontlucht je gewoon even op de ontluchtingsnippels. Simpel.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » do mei 18, 2006 12:05 am

    Remieme schreefColonEr zat bij mij inderdaad wat lucht in de leiding. Peil was 0.5 cm onder de middenrand gezakt.


    Bij de dealer in Zwolle laten inbouwen. Het koelwater stond mooi op peil en staat ook na de inbouw mooi op peil. Heb de inbouwhandleiding van B&G erbij gegeven. Je hoeft het systeem ook niet af te tappen. Als het tankje leeg is (meer niet) kun je het aangepaste tankje weer monteren. Van lucht in het systeem kan dan ook geen sprake zijn.
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » do mei 18, 2006 12:43 am

    Bij mij is de kit geplaatst gelijktijdig met het plaatsen van een nieuwe motor en aluminium koelleidingen. Het hele systeem was dus leeg.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do mei 18, 2006 1:07 am

    Het leuke/handige aan het expansievatje is dat je het kan losschroeven, kan omdraaien en de darmpjes kan loskoppelen zonder maar één druppel te morsen, zolang het vatje met de dop is afgesloten. Nadat het nieuwe (lege) tankje is geplaatst en is aangesloten, verwijder je de dop en giet je de inhoud van het oude tankje in het nieuwe en klaar is Kees.
    De lucht die bovenaan in de leiding zit (onderaan het tankje) gaat er uiteraard uit van zodra er vloeistof bovenop wordt gegoten. D'er is geen mogelijkheid om een zgn. airlock in die leiding te krijgen.
    Het leidingkje bovenaan het vatje spuwt vloeistof in het tankje: bij de eerst volgende keer spuwt het net iets minder vloeistof en een beetje lucht, maar er is helemaal geen reden waarom de lucht daarin door de leiding naar beneden zou gaan.

    - Bij verhitting zet een vloeistof uit: het tankje gevuld met hete koelvloeistof zal een hoger peil aanwijzen dan wanneer de vloeistof koud is. De uitzetting is eerder minimaal.
    - Wanneer er lucht (vast) in het systeem zit, dan zet deze uit en wel veel meer dan dat vloeistof zou uitzetten: het vloeistofniveau in het vatje zal veel hoger stijgen.
    - Wanneer de koelvloeistof kookt (druk in het systeem zorgt voor een verhoging van het kookpunt, als er een fit is, is de druk lager en het kookpunt eveneens lager waardoor de koelvloeistof sneller kookt), worden er 'gas'bellen gevormd. De hoeveelheid vloeistof die in gasvorm nu aanwezig is, neemt meer plaats in (uitzetting van gassen, zie voorheen) en het peil in het expansievatje zal veel hoger zijn (eventueel met de verschijnselen van een kokende vloeistof).

    hth,
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » za mei 20, 2006 10:06 am

    Gisterenavond even de test met de schroevendraaier gedaan en na exact 15s begint het ding te piepen.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » zo mei 21, 2006 6:44 pm

    goeie commercant die garagist, ik zou hetzelfde doen, brengt wat geld in het laatje, die onzekere mg rijders :wink:
BUTTON_POST_REPLY 15 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten