BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1
SRS Airbag
  • rogerr
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 76
    GeregistreerdCOLON di maart 30, 2004 7:17 pm
    WoonplaatsCOLON Heerlen

SRS Airbag

door rogerr » za mei 01, 2004 2:16 pm

Enige tijd geleden ging het lampje van de SRS branden (tijdens het rijden)

Na enig zoek werk op de diverse sites, vond ik een "oplossing" om de storing te voorkomen d.m.v. loskoppelen accu, stekkers onder stoelen los en vast maken etc. etc.

Het probleem leek verholpen, maar....... :evil:

Nu als ik +/- 150 Km gereden heb is het euvel terug, het kreng gaat weer branden. Zet je de motor af en start je weer is het lampje weer uit. Ga je weer een flink stuk rijden is het probleem er weer :cry:

Heeft er iemand nog een andere oplossing?
    1997 BRG 1.8i

Windstop,3e remlicht,houtinleg,Union Jack L+R,F-Register badge,MGCCNL badge, Cold air pipe
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » za mei 01, 2004 2:24 pm

Je trok de stekkers onder de stoelen al eens los en terug vast, waardoor het probleem opgelost bleek, tot na 150km, ben je echter zeker dat de stekkers onder de stoelen nog goed kontakt maken (geen oxidatie) of zitten de stekkers wel vast genoeg op elkaar ; Ik dacht dat het glij-stekkers waren. Knijp ze eens aan met een tang, waardoor ze vaster zitten. Als dat niet helpt, zou ik de bedrading eens kontroleren die onder de stoel loopt, geen beschadiging ? Als dit allemaal nog niet helpt, zou ik voorstellen de wagen eens te laten uitlezen op de computer bij uw garagehouder.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • rogerr
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 76
    WoonplaatsCOLON Heerlen

door rogerr » za mei 01, 2004 3:00 pm

Denk inderdaad dat ik hem maar eens moet laten uitlezen :?

Thaxs
    1997 BRG 1.8i

Windstop,3e remlicht,houtinleg,Union Jack L+R,F-Register badge,MGCCNL badge, Cold air pipe
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » za mei 01, 2004 11:27 pm

Verplaats je je stoel bij het in- en uitstappen ?
    Dat zou immers een reden kunnen zijn waarom de connectors een slechter contact gaan geven.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • rogerr
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 76
    WoonplaatsCOLON Heerlen

door rogerr » ma mei 03, 2004 10:11 am

ErikB schreefColonVerplaats je je stoel bij het in- en uitstappen ?
    Dat zou immers een reden kunnen zijn waarom de connectors een slechter contact gaan geven.

Nee, dat kan het helaas niet zijn...... De stoel staat altijd in de achterste stand.

Het vreemde is dat het eigenlijk altijd pas is als je een flink stuk (boven 150 Km) gereden hebt :roll:
    1997 BRG 1.8i

Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

door Johan » ma mei 03, 2004 11:24 pm

Te weinig verstand van dit soort zaken, maar ik weet wel dat het srs systeem een eigen accu (condensator) heeft, Zou die kunnen worden overladen :?:
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » ma mei 03, 2004 11:30 pm

De waardes van een condensator kunnen zowiezo op leeftijd gaan afwijken. Maar het lijkt me in dit geval sterk, zoiets krijg je normaal gezien pas na 15 jaar, en dan zijn de afwijkingen nog redelijk minimaal. Ik neem aan dat het systeem een redelijke marge heeft (meer dan 5%).
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1