Kasper schreefColonIk had overigens meer verwacht van het glad maken van het in en uitlaatspruitstuk.
Ik heb het hier enkel over het weg veilen van bobbels op de lasnaden. Als je het spruitstuk van buiten laat lassen en de lasnaden binnenin volledig zou verwijderen zal het vast nog een stuk meer zijn. Bovendien is het gegokt. Ik had 4 pk winst door de inlaat en uitlaat te verbeteren en de kop een heééél klein beetje te vlakken, net genoeg om het oppervlak mooi schoon te maken. Hoeveel de bijdrage van ieder los component is geen idee.
Kasper schreefColonHelaas word nergens gesproken over het koppel en is alle aandacht op het vermogen gericht.
Mijn koppel is van 151,6@4250rpm naar 166,9@3000rpm gegaan. Het koppel blijft nu boven de 150Nm (alles aan de wielen) van 2500rpm tot 5500rpm en is daarmee erg bruikbaar.
ErikB schreefColonEn een sprong van ca. 120pk naar ca. 167pk (of een winst van 47pk)
Geeft een resultaat van 94 EUR/pk
* Lasnaden glad veilen uitlaatspruitstuk (nieuw pakking) 1,5pk €10

€6/pk
* bramen uit inlaatspruitstuk halen (nieuw pakking) 1,5pk €10,-

€6/pk
* Gesloten luchtfilter 6pk €300,-

€50/pk
* Kat bypass 2pk €100,-

€50/pk
* 52mm TB 2pk €200,-

€100/pk
* Sportdemper 5pk €600,-

€120/pk
Hiermee zit ik nu op €81/pk
Maar Na mijn "Striker conversie" zou ik uit moeten kunnen komen op 170pk:
* spaghetti spruitstuk €600,-
* VVC160 kop €400,-
* VVC ECU €75,-
* VVC inlaat €155,-
* VVC kabelboom €50,-
* VVC Coilpack €30,-
* Bougiekabels €100,-
* klein materiaal (?) €100,-
totaal €1410,- voor 35pk is €40,- per pk !
Met de oude modificaties erbij kom ik op €2610,- voor 55pk. Nog geen €50,- per pk

Dat is ook de reden dat ik deze kan op ben geslagen.