The Darkside
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

The Darkside

door MGF » ma apr 24, 2006 3:28 pm

Als je op zo´n dag als gister op het circuit rijdt merk je toch dat het een ontzettend fijne, goede sturende auto is, zo´n MGF. Maar op de rechte stukken en bij het uitkomen van een bocht moet je toch veel andere auto´s laten gaan omdat je gewoon niet snel genoeg bent. Nu komen er binnenkort een ander luchtfilter en een 52mm TB op, maar ik vraag me af of je hier echt onzettend veel meer vermogen door krijgt.
    Dus dan nu de vraag, welke modificaties zijn absoluut aan te bevelen als je toch echt wat meer vermogen wilt creëren (vooral bij lage toeren) behalve de gebruikelijke K&N, TB en een andere uitlaat en wat voor effect hebben deze modificaties op het vermogen?
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » ma apr 24, 2006 4:30 pm

Ik denk dat het meest effectieve het aanleren van een andere rijstijl zal zijn: you need to work that engine !! Hou hem dus relatief hoog in de toeren.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » ma apr 24, 2006 5:43 pm

ErikB schreefColonIk denk dat het meest effectieve het aanleren van een andere rijstijl zal zijn: you need to work that engine !! Hou hem dus relatief hoog in de toeren.

En het verbruik dan? :wink: :wink: :wink:
    Lotus Elise S2 111s
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834

door MGF » ma apr 24, 2006 7:19 pm

ErikB schreefColonIk denk dat het meest effectieve het aanleren van een andere rijstijl zal zijn: you need to work that engine !! Hou hem dus relatief hoog in de toeren.

M´n vader schakelde steeds pas bij ongeveer 6200 toeren, dat vind ik al flink hoog voor een MPi!
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

• Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » ma apr 24, 2006 8:07 pm

Dan al :?: :wink:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834

door MGF » ma apr 24, 2006 8:32 pm

Kasper schreefColonDan al :?: :wink:

De Rode gebied van de VVC begint een behoorlijk stuk later dan die van de MPi, bij 6900 toeren ga je bij een MPi al het rood in. :wink:

Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

Re: The Darkside

door Pete » ma apr 24, 2006 8:36 pm

MGF schreefColon... meer vermogen wilt creëren (vooral bij lage toeren) ...

Ik ben het eens met de vorige schrijvers... dat er bij lagere toeren voldoende vermogen is om lekker te cruisen, maar niet om te racen. Daarnaast heb ik de foto's eens bekeken... hoewel ik geen meetgegevens heb denk ik dat het rijden met open kap je ook de nodige kmu's gekost heeft. De drag achter het raam lijkt me erg hoog vergeleken met de relatief aerodynamische kap... Let wel... ik had ook met open kap gereden ivm de ervaring van snelheid, maar ik denk wel dat je dat snelheid kost.

Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834

door MGF » ma apr 24, 2006 8:43 pm

Als ik jullie antwoorden bekijk snap ik eigenlijk niet zo goed waarom jullie allemaal dingen aan jullie MG veranderen, want als ik het zo begrijp is dat helemaal niet nodig, zolang je maar veel toeren maakt.. :wink:
    Laatst bijgewerkt door 1 op MGF, in totaal 0 keer bewerkt.

• Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226
    GeregistreerdCOLON do aug 18, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen België

door Ivan » ma apr 24, 2006 8:49 pm

Laat mij maar op mijn gemak rondpuffen met mijn fje, af en toe eens lekker door duwen en door een bocht scheuren, maar om de f constant af te jakkeren, ik denk niet echt dat hij lang zal mee gaan dan. Dan koop je volgens mij beter Subaru Impreza of iets dergelijks. :?
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

door Pete » ma apr 24, 2006 8:50 pm

MGF schreefColonAls ik jullie antwoorden bekijk snap ik eigenlijk niet zo goed waarom jullie allemaal dingen aan jullie MG veranderen, want als ik het zo begrijp is dat helemaal niet nodig, zolang je maar veel toeren maakt..

Zo! Iemand nog een bijdehand antwoord? :P
    MGTF 135 - Pearl black
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma apr 24, 2006 9:02 pm

iets aan de MG veranderen ? wie ? :shock: , S C H A N D A L I G gewoon :wink:

Anyway....een K&N en TTB, dat zijn de goedkoopste pk's, en dat moet je zeker doen, echter als je op het circuit betere tijden wil zetten moet je vooral gaan investeren in remmen en ophanging. Dat kan immers 10 tallen seconden schelen op een ronde. Je kan dan veel later in de remmen gaan en veel harder de bocht ingaan, waardoor je beter in toeren kan blijven en je na de bocht niet uit geaccelereed wordt, daar je in de bocht toch al harder gaat.
    Ook een koppel road legal slicks kan wonderen doen !!

Dus wil je snel zijn op circuit kan je best in volgorde plaatsen :

- K&N en TTB
    - Splitter (voor op de rechte stukken (en de looks :wink: ))
    - lowering pins
    - polybushes
    - Bilsteins
    - road legal slicks (Dunlop / Yokohama)
    - witte bollen op de deuren voor de "rugnummers") :lol:
    (toevallig hebben we die nog liggen met magnetische ondergrond)

Oh ja, en vergeet niet dat de chauffeur het belangrijkste onderdeel is van de wagen. een goede piloot rijdt met een 2 pk een slechte piloot met een porsche in de vernieling !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226
    GeregistreerdCOLON do aug 18, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen België

door Ivan » ma apr 24, 2006 9:05 pm

Bruno schreefColoniets aan de MG veranderen ? wie ? :shock: , S C H A N D A L I G gewoon :wink:

En binnen vijf jaar de mg terug origineel proberen te maken zeker. :lol:
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma apr 24, 2006 9:06 pm

buiten de wielen en de originele bekleding, heb ik alles nog, dus gedeeltelijk zou het kunnen. :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » ma apr 24, 2006 9:17 pm

Jarno,

Ik doe de mods niet echt voor het optrekken of de top.. maar meer voor het geluid en de lol.

Ik denk (en dit bedoel ik niet rot) dat de echt Darkside boys goedkoper een dure zeer snelle sportauto (Lotus, Porsche) hadden kunnen kopen dan hun Fje pimpen. het gaat dus ook om de lol..

Als je vader echt sneller wil rijden is een supercharger in combinatie met een turbo en eventueel een compressor de enige oplossing.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834

door MGF » ma apr 24, 2006 9:22 pm

Ik denk (en dit bedoel ik niet rot) dat de echt Darkside boys goedkoper een dure zeer snelle sportauto (Lotus, Porsche) hadden kunnen kopen dan hun Fje pimpen. het gaat dus ook om de lol..

Daar ben ik het helemaal mee eens, dat is hier net zo..

Zo! Iemand nog een bijdehand antwoord?

Zonder smiley ziet het er inderdaad behoorlijk bijdehand uit, mijn excuses. :wink: