BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1
TF headlights uit engeland
  • wlevels
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 161
    GeregistreerdCOLON do nov 03, 2005 1:20 pm
    WoonplaatsCOLON Heerlen (NL)
    CONTACTCOLON

TF headlights uit engeland

door wlevels » vr apr 21, 2006 7:29 am

Nou zoals het Onderwerp al zegt ben ik aan het kijken voor TF headlights in Engeland, nou weet ik ook dat deze anders afgesteld staan in engeland, daar moet de rechterkant omlaag mikken ivm verblinding van tegenliggers:

[url]http://mgf.ultimatemg.com/group2/lighting/converters/TF_converter.htm
    [/url]

Hierboven staat dus een link hoe je engelse koplampen om kunt zetten zodat die rechter "dimmed-beam" niet meer dimmed is.
    Alleen is er nog een onduidelijkheid, wat ook bij die link staat.
    De vraag is:

Moet voor Nederland de dimmed beam op de linker-koplamp zitten, of hoef je in nederland helemaal geen dimmed beam en kun je gewoon beide koplampen normaal afstellen??

En hoe zit dat in belgie???

(Ik denk dat dit zo'n vraag is die moet OF toevallig iemand al eens naar gezocht hebben, of ik zal een Nederlandse en/of Belgische TF moeten nakijken 8) )
    Alvast bedankt voor enige reacties
  • Striker
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 824
    GeregistreerdCOLON do nov 18, 2004 12:45 am
    WoonplaatsCOLON Dordrecht, Nederland
    CONTACTCOLON

door Striker » vr apr 21, 2006 8:38 am

Aangezien MG-Rover de moeite heeft genomen om deze optie op de koplampen te monteren, kan ik me eigenlijk niet voorstellen dat er verschillen zijn tussen Engelse en Europese koplampen. Dat zou het hele voordeel van aanpasbare koplampen teniet doen.
    Maar dat moet in EPC op te zoeken zijn: bestaan er verschillende lampen voor LHD en RHD modellen?

De rechter lamp moet meer richting berm schijnen (in Engeland dus juist de linker lamp), dus je kan de lampen niet gewoon normaal afstellen.
    Afbeelding
  • wlevels
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 161
    GeregistreerdCOLON do nov 03, 2005 1:20 pm
    WoonplaatsCOLON Heerlen (NL)
    CONTACTCOLON

door wlevels » vr apr 21, 2006 9:04 am

Striker schreefColonDe rechter lamp moet meer richting berm schijnen (in Engeland dus juist de linker lamp), dus je kan de lampen niet gewoon normaal afstellen.

Oke, dat was dus mijn vraag, het is inderdaad zo dat MG gewoon de standaard TF lampen op RHD en LHD autos kan plaatsen, en dat ze dit met dat mechanisme kunnen veranderen voor de gewenste RHD of LHD, alleen bedoelde ik dus, of het voor nederland en belgie ook geld dat de buitenste lamp (rechts voor ons dus) ook dimmed is, zoals voor engeland de linkse dimmed is.

Maar dit is dus het geval.

Bedankt
BUTTON_POST_REPLY 3 berichten Pagina 1 van 1