Gereedschap
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    Gereedschap

    door Remieme » za apr 08, 2006 12:10 am

    Kunnen jullie me vertellen, welke gereedschappen een must have zijn.

    Qua ring/steeksleutels ben ik nog slecht voorzien. Heb er wel een paar, maar zijn van bedenkelijke kwaliteit. Lees voordeelbak en vergaard tijdens surprise avondjes op 5 december.
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » za apr 08, 2006 6:58 pm

    De anwb pas :twisted:
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » za apr 08, 2006 8:24 pm

    Johan schreefColonDe anwb pas :twisted:

    :lol: :lol: :lol: :wink:
    MGTF 135 - Pearl black
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » zo apr 09, 2006 12:38 am

    Johan schreefColonDe anwb pas :twisted:


    Heb ik al en helaas al frequent moeten gebruiken :cry:

    Kunnen je dus echt geen steek verder helpen. Slepen je naar huis en zoek het dan maar weer lekker zelf uit :x

    Een voordeel, haal de laatste 3 jaar wel mijn abonnementsgeld eruit :?

    Zelfs voor het wisselen van een lekke band moeten ze langs komen. Niet dat ik het zelf niet kan, maar de velg komt gewoon niet van de naaf af. Zit elke keer muurvast. Moet dan echt met een rubber hamer losgeslagen worden. Bekend euvel bij mede-forummers?
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    Re: Gereedschap

    door Brooklands » zo apr 09, 2006 12:42 am

    Remieme schreefColonKunnen jullie me vertellen, welke gereedschappen een must have zijn.


    Bij de betere ijzerwarenspeciaalzaak koop je voor enkele honderen euro's een prima gereedschapsset in een handige koffer van merkkwaliteit. Daar kom je een heel eind mee. Dat moet ik zelf eigelijk ook eens gaan kopen. Ik heb links en rechts wel gereedschap maar tijdens het klussen ben ik de helft van de tijd kwijt om het juiste gereedschap op te sporen. :?
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    Re: Gereedschap

    door Remieme » zo apr 09, 2006 12:44 am

    Brooklands schreefColon
    Remieme schreefColonKunnen jullie me vertellen, welke gereedschappen een must have zijn.


    Bij de betere ijzerwarenspeciaalzaak koop je voor enkele honderen euro's een prima gereedschapsset in een handige koffer van merkkwaliteit. Daar kom je een heel eind mee. Dat moet ik zelf eigelijk ook eens gaan kopen. Ik heb links en rechts wel gereedschap maar tijdens het klussen ben ik de helft van de tijd kwijt om het juiste gereedschap op te sporen. :?


    Zou ik het gereedschap wat rechts ligt ook met mijn linker handen kunnen gebruiken :wink: :lol:
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    Re: Gereedschap

    door Brooklands » zo apr 09, 2006 12:49 am

    Zou ik het gereedschap wat rechts ligt ook met mijn linker handen kunnen gebruiken :wink: :lol:


    http://www.rustbuster.nl/Toolsite/index.html De K4050 € 445,00 incl BTW (€ 373,95 excl. BTW) 157 delige set gereedschap in aluminium koffer - Kraftwerk.
    Met deze set lukt het zelfs met twee linkerhanden.


    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: Gereedschap

    door ErikB » zo apr 09, 2006 12:53 am

    Remieme schreefColonQua ring/steeksleutels ben ik nog slecht voorzien. Heb er wel een paar, maar zijn van bedenkelijke kwaliteit. Lees voordeelbak en vergaard tijdens surprise avondjes op 5 december.

    Materiaal heb je nooit te veel, soms is het amkkelijk om links een steeksleutel te hebben, en rechts een ratel met dop in dezelfde maat. Wel is het zo dat er met goed gereedschap een stuk makkelijker wordt geklust en dat er minder fout kan lopen.
    Laat ons misschien gewoon een lijstje opstellen wat een DIY garage zou moeten bevatten (in willekeurige volgorde):
    - Assteuntjes (te verkijgen per paar
    - Krik (graag eentje die heel laag begint, zodat niemand anders de auto omhoog moet tillen; en die hoog genoeg gaat dat er assteuntjes geplaatst kunnen worden) - type "krokodil-bek"
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo apr 09, 2006 5:34 pm

    Remieme schreefColonZelfs voor het wisselen van een lekke band moeten ze langs komen. Niet dat ik het zelf niet kan, maar de velg komt gewoon niet van de naaf af. Zit elke keer muurvast. Moet dan echt met een rubber hamer losgeslagen worden. Bekend euvel bij mede-forummers?


    Je dient het contact oppervlak met de naaf in te smeren met ceramisch vet of koper vet.
    Building >200BHP K-series
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » zo apr 09, 2006 6:19 pm

    lap, hij is me weer voor
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » zo apr 09, 2006 6:20 pm

    materiaal: set goede schroevendraaiers, set goede inbussen, setje steeksleutels en vooral een goede internetverbinding in de garage
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma apr 10, 2006 1:18 pm

    Sander schreefColon
    Remieme schreefColonZelfs voor het wisselen van een lekke band moeten ze langs komen. Niet dat ik het zelf niet kan, maar de velg komt gewoon niet van de naaf af. Zit elke keer muurvast. Moet dan echt met een rubber hamer losgeslagen worden. Bekend euvel bij mede-forummers?


    Je dient het contact oppervlak met de naaf in te smeren met ceramisch vet of koper vet.


    Eigenlijk vreemd dat ze dat in de garage niet doen :?
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma apr 10, 2006 4:37 pm

    Slechte garage IMO, want elke zichzelf respecterende garagehouder zou dit moeten doen.
    :?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma apr 10, 2006 5:49 pm

    Bruno schreefColonSlechte garage IMO, want elke zichzelf respecterende garagehouder zou dit moeten doen.
    :?


    vandaar ook dat ik een andere goede garage zoek. Zit nu te denken aan Van Iersel. Flink eindje rijden, maar krijg er goede verhalen over.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma apr 10, 2006 7:44 pm

    Voor onderhoud:
    Zelf doen

    Diagnoses:
    MG-SP

    Banden:
    Klippel in Sprundel (tussen Roosendaal en Etten-Leur)
    Building >200BHP K-series

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten