AUTO IMPORTEREN
  • Omer
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 3
    GeregistreerdCOLON wo apr 05, 2006 2:33 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    AUTO IMPORTEREN

    door Omer » wo apr 05, 2006 2:52 am

    Beste Mgf.be leden,

    Ik zit te denken om een MGF 1.8 sport te importeren uit Duitsland.
    De auto heeft 92.000 km gelopen en is van 97.

    Er wordt 5000 euro gevraagd en er komt nog BPM en RDW kosten (kenteken, keuring ,papierenwerk etc).

    Ik ben een beetje bezig geweest met een BPM calculator op internet en uitgaand van de nieuwprijs van (28.000 euro) kwam ik op een bedrag van 700 euro aan BPM. Alles bij elkaar schat ik dat het mij tussen de 6000-6500 gaat kosten.

    Wat mijn vraag is? is dit wel een redelijk bedrag om deze grote stap te ondernemen.

    Ps.(woon zelf in Nederland)

    Zouden jullie mij advies kunnen geven hierover.

    Alvast Bedankt

    Gr

    Omer.
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » wo apr 05, 2006 2:57 am

    Hoi Omer, welkom op het Forum.

    Kan je helaas geen advies geven omtrent importeren, maar ben wel benieuwd waarom je voor een MGF kiest. :)

    Kan je wel adviseren wat door het forum te bladeren. Staan meerdere topics mbt aanschaffen MGF. Waar je op moet letten e.d.

    Succes.
  • Omer
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 3
    GeregistreerdCOLON wo apr 05, 2006 2:33 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door Omer » wo apr 05, 2006 3:13 am

    Beste Remieme,

    Bedankt voor je reactie.

    Ik was al aan het door bladeren door forums en aan het lezen waar ik op moet letten bij aanschaf van een MGF.
    Waarom ik voor een MGF kies is eigenlijk omdat ik het een hele mooie en sportieve auto vindt, voor een nette prijs. De prijs sprak mij best aan (5000E) voor zo'n mooie auto.

    Alleen wat ik nog niet weet is hoe hoog de kosten zullen zijn van(wegenbelasting, verzekering, onderhoud etc). Maar dat moet ik nog opzoeken.

    Alleen ik twijfel dus nog erg om deze grote stap te zetten en hem te gaan invoeren vanuit Duitsland(Berlijn) naar Nederland. Want ik heb zoiets nooit gedaan, maar ben wel een beetje informatie over aan het verzamelen op internet. Ik hoop dat er mischien dit al een keer heeft gedaan en mij daarbij kan adviseren. :D

    Gr

    Omer
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226
    GeregistreerdCOLON do aug 18, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen België

    door Ivan » wo apr 05, 2006 7:36 am

    Hoi Omer,

    Eveneens welkom. Ik heb er ook aan gedacht om een tf te importeren vanuit Duitsland. Ik ben er echter niet mee doorgegaan omdat het nogal veel papierwerk met zich meebracht enz... Maar andere die het al gedaan hadden zeiden dat het niets voorstelde ( wel naar België dan ) , dus is het misschien toch wel de moeite om uit te zoeken hoe en wat. Hier op het forum moet je zelfs al meer info vinden.
    Succes!
    Ivan
  • Geertjen
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 10
    GeregistreerdCOLON di maart 07, 2006 1:36 pm
    WoonplaatsCOLON Aalter O-Vl

    door Geertjen » wo apr 05, 2006 8:23 am

    Een auto invoeren kan zeer simpel zijn, maar ook zeer moeilijk, althans in Belgie.
    Hou rekening met volgende dingen
    1. heeft de auto een europees gelijkvormigheidsattest ?
    2. was de auto partikulier ingeschreven ?
    3. hoe ga je de auto halen?

    Groeten, Geertjen
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » wo apr 05, 2006 8:55 am

    Ik schat dat het gelijkvormigheidsattest het grootste probleem is, omdat de importeur in NL niet meer bestaat. Misschien kan er in D iets worden geregeld.

    Zonder gelijkvormigheidsattest moet er volgens mij namelijk een grote (dure) RDW keuring gedaan worden.

    De BPM hangt hangt ook af van de exacte eerste toelating, als je in de calculator invoert 01-01-1997 komt er een lager bedrag uit dan wanneer je 31-12-1997 invoert.

    Denk ook aan het vervoer naar NL (verzekering of auto-ambulance)

    De wachtlijst bij de RDW kan trouwens knap lang zijn.

    Johan
  • Elan
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 86
    GeregistreerdCOLON di maart 30, 2004 12:43 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde
    CONTACTCOLON

    door Elan » wo apr 05, 2006 9:49 am

    Johan schreefColonIk schat dat het gelijkvormigheidsattest het grootste probleem is, omdat de importeur in NL niet meer bestaat. Misschien kan er in D iets worden geregeld.
    Johan


    De Duitse importeur is vorige maand gestopt.

    Ik ben zelf met een procedure bezig om een geimporteerde MGF in te schrijven en het zal wel twee maanden duren vooralleer dat rond is.

    Dirk
    MGF 75th anniversary LE.
  • Rene
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 160
    GeregistreerdCOLON ma okt 25, 2004 11:05 pm
    WoonplaatsCOLON Koningsbosch, Nederlands Limburg
    CONTACTCOLON

    Re: AUTO IMPORTEREN

    door Rene » wo apr 05, 2006 8:17 pm

    Omer schreefColonBeste Mgf.be leden,

    Omer.


    Beste Omer

    ik heb mijn TF ook uit Duitsland geimporteerd. Het kan een paar euro schelen. Er is maar 1 ding waar je aan moet denken, het europees gelijkvormigheidsattest. Ik heb veel gedoe gehad omdat te krijgen omdat ik de auto al gekocht heb voor dat ik het briefje had. Als je zorgt dat je het attest erbij krijgt als je hem koopt stelt het niks voor verder. In het duits heet het attest Übereinstimmungsgenemigung" Zonder dat briefje kun je het vergeten

    Rene
    MG TF 135, Anthracite (zwart metalic), carbon-insite

    enne,.... standaard, ...... origineel.........oem !!!
  • bakel
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 502
    GeregistreerdCOLON za feb 11, 2006 2:34 pm
    WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

    door bakel » wo apr 05, 2006 11:33 pm

    En hoe komt die duitser aan zo papiertje dan?Als het een particulier is?
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » do apr 06, 2006 10:14 am

    Ik ben zelf in duitsland woonachtig en heb daar dus ook mijn F gekocht.
    Je zegt dat je een mooie F hebt gevonden uit "97 met 92000 op de teller voor €5000.

    Dit lijkt mij voor duitse begrippen nogal duur. Ik heb zelf mijn auto een half jaar geleden gekocht en heb veel F-jes bekeken. Ik denk dat je goedkoper een mooie f uit 97 kunt krijgen. Ter vergelijking: ik heb voor mijn F 1.8i uit september '99 met toen 42000km op de teller... €7800 betaald.
    De auto verkeerd in perfecte toestand, is inclusief hardtop en 15 maanden volledige garantie.

    Dus mijn tip aan jou: koop niet de eerste de beste mooie F maar kijk goed om je heen.

    Tip 2: Ga voor open sportwagens eens kijken in de grote duitse steden, daar liggen de prijzen al gauw een stuk lager dan in kleinere steden.
    En het is toch niet erg om voor een paar honderd tot zelfs duizend euro een klein stukje verder te rijden.

    Succes met de aankoop en import van je auto

    Groetjes Nem
  • Rene
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 160
    GeregistreerdCOLON ma okt 25, 2004 11:05 pm
    WoonplaatsCOLON Koningsbosch, Nederlands Limburg
    CONTACTCOLON

    door Rene » do apr 06, 2006 5:58 pm

    bakel schreefColonEn hoe komt die duitser aan zo papiertje dan?Als het een particulier is?



    Als het goed is heeft hij het bij aankoop erbij gekregen. Hij moet het anders aanvragen bij MG Duitsland of MG Engeland maar die zijn failliet.
    Ik zou overigens bij voorkeur bij een dealer kopen die zorgt niet alleen voor het attest maar ook voor garantie.

    Koop in elk geval nooit van een particulier als je het attest er niet bij krijgt. Inhet ongunstigste geval moet je auto een heel aparte (en dure)keuring laten ondergaan.

    Rene
    MG TF 135, Anthracite (zwart metalic), carbon-insite

    enne,.... standaard, ...... origineel.........oem !!!
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » do apr 06, 2006 6:22 pm

    Je moet het volgende doen:

    Aangifte doen voor invoerrechten en/of BTW (in een aantal gevallen)

    - Het voertuig laten onderzoeken door de RDW
    - Aangifte doen voor de BPM bij een BPM-aangiftepunt van de Douane
    - Je voertuig een verplichte APK-keuring laten ondergaan, dit geldt alleen voor auto's van 3 jaar of ouder
    - De BPM betalen
    - De verwijderingsbijdrage betalen.
    - Na afronding van bovenstaande punten ontvang je het kentekenbewijs. -- Vervolgens moet je kentekenplaten laten maken, motorrijtuigenbelasting betalen en een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering (WA-verzekering) voor je voertuig hebben afgesloten.

    Auto importeren - CVO verklaring.
    In sommige gevallen biedt het CVO (Certificaat van Overeenkomst) of de conformiteitsverklaring uitkomst. Ontbreekt de CVO verklaring of de z.g. Certificate of tittle (U.S.A.) en is de datum eerste toelating van het voertuig van na 1972, dan is het een vrij kostbare aangelegenheid om het voertuig goedgekeurd te krijgen. Nog een belangrijk aspect bij het auto importeren van buiten de EU of EVA is dat de eventuele garantie niet van toepassing is in ons land.
    Lotus Elise S2 111s
  • bakel
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 502
    GeregistreerdCOLON za feb 11, 2006 2:34 pm
    WoonplaatsCOLON Noord-Brabant

    door bakel » do apr 06, 2006 11:28 pm

    Rene schreefColon
    bakel schreefColonEn hoe komt die duitser aan zo papiertje dan?Als het een particulier is?



    Als het goed is heeft hij het bij aankoop erbij gekregen. Hij moet het anders aanvragen bij MG Duitsland of MG Engeland maar die zijn failliet.
    Ik zou overigens bij voorkeur bij een dealer kopen die zorgt niet alleen voor het attest maar ook voor garantie.

    Koop in elk geval nooit van een particulier als je het attest er niet bij krijgt. Inhet ongunstigste geval moet je auto een heel aparte (en dure)keuring laten ondergaan.

    Rene


    Dus gewoon een "bon" van de dealer toen hij/zij in die tijd de auto gekocht heeft?
  • Omer
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 3
    GeregistreerdCOLON wo apr 05, 2006 2:33 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door Omer » vr apr 07, 2006 6:07 pm

    Beste mgf leden,

    Bedankt voor jullie reacties.

    Ik ben zelf al wat verder gekomen, de mgf van 97 had geen papieren dus dat vertrouwde ik niet maar heb nu een mgf gevonden uit 1996 heeft 96.000km gelopen. Ik heb met de garage eigenaar gesproken en hij had nog wat van de prijs eraf gehaald. Maar nu is het zo dat deze auto plus Bpm en andere kosten mij 5500 euro gaat kosten. Is dit reeel of is het vanwege de prijs niet de moeite waard? :?

    Ik heb eigenlijk nog een paar vragen over de auto zelf (garagehandelaren die zeggen denk niet alles denk ik)

    Verbruikt de mgf 1.8i 7.8l per 100km ? :shock:
    En ik ben zelf 1.88m zou ik problemen kunnen hebben vanwege mijn lengte in deze auto? :lol:

    Alvast Bedankt

    Gr

    Omer
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » vr apr 07, 2006 11:48 pm

    Omer schreefColonBeste mgf leden,

    Bedankt voor jullie reacties.

    Ik ben zelf al wat verder gekomen, de mgf van 97 had geen papieren dus dat vertrouwde ik niet maar heb nu een mgf gevonden uit 1996 heeft 96.000km gelopen. Ik heb met de garage eigenaar gesproken en hij had nog wat van de prijs eraf gehaald. Maar nu is het zo dat deze auto plus Bpm en andere kosten mij 5500 euro gaat kosten. Is dit reeel of is het vanwege de prijs niet de moeite waard? :?

    Ik heb eigenlijk nog een paar vragen over de auto zelf (garagehandelaren die zeggen denk niet alles denk ik)

    Verbruikt de mgf 1.8i 7.8l per 100km ? :shock:
    En ik ben zelf 1.88m zou ik problemen kunnen hebben vanwege mijn lengte in deze auto? :lol:

    Alvast Bedankt

    Gr

    Omer


    Prijstechnisch is hij voor Nederland nog steeds goedkoop denk ik?

    Mijn MGF rijdt 8,33l/100km (1:12), maar ik rijd veel stadsritjes van 8 km (2x) per dag als woonwerk verkeer. Op langere ritten loopt hij iets zuiniger. ongeveer 7.7l/100km (1:13) Dus jouw opgave gaat in mijn geval aardig op.

    Misschien mijn er andere Forummers met een licht voetje, die zuiniger rijden. Elders op het forum gelezen, dat een K&N filter 10% voordeel in verbruik kan opleveren. Buiten het mooie geluid :wink:

    Zelf ben ik 1.80 en kan nog iets met mijn stoel naar achteren schuiven. Maar voor lange mensen is het inderdaad niet ruim bemeten. Probeer voor aanschaf dan ook een goede zitpositie te vinden.

    Vanaf de MKII (>1999) is de stuurkolom in hoogte verstelbaar. Misschien iets om te onthouden?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 13 en 0 gasten