Ben aan het uitkijken...
  • Sir Charles
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 84
    GeregistreerdCOLON ma apr 03, 2006 10:04 pm
    WoonplaatsCOLON Lille, B

    Ben aan het uitkijken...

    door Sir Charles » ma apr 03, 2006 10:25 pm

    ...naar een MGF/TF (maar wat had je gedacht als nieuweling op dit forum 8) ) Ik ben al sinds mijn jonge jaren (ben nu eig ook nog ni oud :? ) een oldtimerliefhebber vooral van engelse wagens, en heb nu de mogelijkheid om me als dagelijks voertuig ook een roadster aan te schaffen (moet max. 20000km/jaar doen).

    Aangezien hij als dagelijks voertuig zal moeten dienen, heb ik eigenlijk een voorkeur voor een jonger exemplaar.
    Nu heb ik er al een aantal bekeken en eigenlijk staat den deze mij wel aan (TF van 2002 met 42500km) http://www.autozone.be/col/auto/gg/pag/ ... Actief=occ

    Mag ik jullie naar jullie gedacht vragen? Iemand deze TF al gezien? Toevallig iemand ervaring met deze handelaar?
    Alle commentaar is welkom. Alvast bedankt om mee te denken :!:
    Carl
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    Re: Ben aan het uitkijken...

    door Brooklands » ma apr 03, 2006 11:23 pm

    Sir Charles schreefColonNu heb ik er al een aantal bekeken en eigenlijk staat den deze mij wel aan (TF van 2002 met 42500km) http://www.autozone.be/col/auto/gg/pag/ ... Actief=occ


    Welkom op het forum. De wagen ziet er netje uit, en er lijkt niets mis mee. Voor Nederlandse begrippen zijn de prijzen in België heel wat gunstiger dan in Nederland. Maar even wachten op reacties van de Belgische forumleden.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » ma apr 03, 2006 11:32 pm

    Eesrt en vooral welkom. Je beweegredenen om een TF/F aan te kopen zijn naar mijn mening al dik in orde. Je kent de Engelse sportieve auto's en hun karakter ongetwijfeld en verwacht waarschijnlijk geen Duitse topkwaliteit.

    De TF kan je aardig wat rijplezier verschaffen en velen onder ons gebruiken hem dagdagelijks en kunnen het niet laten om er mee in het weekend toertjes te gaan maken. Van die momenten moet en zal je genieten, want het blijft een Engels product en het zou best kunnen dat je minder aangename kantjes van de F/TF leert kennen. Eveneens moet ik melden dat er onder ons evengoed mensen zijn die dagelijks hun F/TF gebruiken en nog nooit een probleem hebben gekend... zij genieten en zie je niet veel op fora.

    Wat de advertentie betreft die je opgaf: lijkt me in orde, alhoewel de verkoper duidelijk een copietje heeft gemaakt van een vorige advertentie die voor een F was. De witte knipperlichten horen eerder thuis bij een MGF MkII/MY2000 en een aantal zaken die hij opnoemt zijn vanzelfsprekend op een TF. De verkoper ken ik niet persoonlijk, maar hij biedt regelmatig een F (ook TF ?) aan, en die staan meestal niet al te lang te koop. Wat de prijs betreft zal ie dus waarschijnlijk goed zijn, of er is nog een aardige marge om te onderhandelen.

    Veel succes, en laat ons weten wat de aankoop is geworden.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Sir Charles
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 84
    GeregistreerdCOLON ma apr 03, 2006 10:04 pm
    WoonplaatsCOLON Lille, B

    door Sir Charles » di apr 04, 2006 8:32 pm

    Bedankt voor jullie goede raad!

    Ondertussen heb ik hem (vanmiddag) gekocht.
    Ben dus nog effe aan het zweven... 8)

    Jullie zullen me hier dus nog meer zien :P

    Carl
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » di apr 04, 2006 8:38 pm

    OK, proficiat !!

    En euh... 20 aug. in je agenda aanduiden hé (MGF Kempenrit)
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » di apr 04, 2006 9:26 pm

    heb je al een coolant low level sensor? (of zat dat standaard in de TF)

    alleszins veel plezier gewenst
  • PatrickT
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 667
    GeregistreerdCOLON wo okt 20, 2004 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

    door PatrickT » di apr 04, 2006 9:40 pm

    netjes, en veel plezier met je TF
    Platinum F, 75th Anniversary Limited Edition
    K&N 57i, Cat-Bypass, 52mm TTB, Water lever sensor kit, Witte knipperlichten, Lowering pins
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » di apr 04, 2006 9:45 pm

    Proficiat, mooie TF! Jammer alleen dat hij geen mislampen heeft, dit ziet er nogal raar uit met die kapjes.!
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

    Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » di apr 04, 2006 9:57 pm

    MGF schreefColonJammer alleen dat hij geen mislampen heeft, dit ziet er nogal raar uit met die kapjes.!


    Jij je zin. :lol:

    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » di apr 04, 2006 10:32 pm

    Gefeliciteerd met je aankoop Carl. Mooie wagen!

    Een low level kit t.a.v. je koelvloeistof is niet standaard aanwezig, maar zeer zeker een aanrader. Misschien zelfs wel een must have!
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » di apr 04, 2006 10:37 pm

    Remieme schreefColonEen low level kit t.a.v. je koelvloeistof is niet standaard aanwezig


    Volgens mij is de vraag van MGF_TV of de low level kit er misschien door de vorige eigenaar is ingebouwd. Het had er standaard vanaf de fabriek zeker bij de TF wel op mogen zitten is mijn mening.
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » di apr 04, 2006 10:42 pm

    Zou inderdaad kunnen. Carl als je wagen bij het aanzetten van je contact 2 x piept zit ie er al in :wink:

    Zou ook ergens een rood/oranje lampje 2x moeten gaan branden. Als ie er al inzit, zit het lampje hoogst waarschijnlijk op een van de knoppen voor bediening van ramen, mistlamp e.d.

    Maar volgens mij was de bestelling voor de kits al weg? nabestelling doen?
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » di apr 04, 2006 10:51 pm

    Remieme schreefColonAls ie er al inzit, zit het lampje hoogst waarschijnlijk op een van de knoppen voor bediening van ramen, mistlamp e.d.


    op een van die knoppen mag hij toch niet hopen. :?
  • Sir Charles
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 84
    GeregistreerdCOLON ma apr 03, 2006 10:04 pm
    WoonplaatsCOLON Lille, B

    door Sir Charles » di apr 04, 2006 10:51 pm

    Bedankt voor jullie felicitaties.
    Ik voel mij hier al helemaal thuis!

    Wat betreft die mistlampen: ik vind idd ook dat dit maar rare lege plekjes zijn in de voorbumper, maar daarmee is er alvast nog ruimte voor verbetering (en wat knutseluurtjes) :wink:

    Had trouwens uit andere posts ook al afgeleid dat de coolant low level sensor een 'nuttige' toevoeging zou zijn.
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » di apr 04, 2006 10:54 pm

    Sir Charles schreefColonWat betreft die mistlampen: ik vind idd ook dat dit maar rare lege plekjes zijn in de voorbumper, maar daarmee is er alvast nog ruimte voor verbetering (en wat knutseluurtjes) :wink:


    Ik ben zo vrij geweest om ze er alvast in te monteren. :)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten