BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1
aankopen via internet in buitenland (NFC)
  • Geert&Katy
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 26
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 5:01 pm
    WoonplaatsCOLON Gullegem

    aankopen via internet in buitenland (NFC)

    door Geert&Katy » ma apr 26, 2004 11:43 am

    Heb effe jullie raad nodig ( No F-content !)

    Sommige van jullie zullen wel nu en dan eens iets kopen, al dan niet voor de (T)F, via het internet in het buitenland.

    Wij zijn nl. van plan om een digitale camera te kopen. Heb ondertussen al enkele (online) winkels bezocht en gezien dat er nogal wat prijsverschil is tussen het ten eerste gewone handelszaak en on-line handelszaak, ten tweede het vasteland, de U.K. en de U.S.A.
    Bvb voor een KODAK DX6490 :
    gewone winkel : meer dan 500€
    www.digicamshop.be : 405€
    www.dixons.co.uk : 240GBP => 358€
    www.dell.com : 399$ => 336€

    Voor zover ik kon achterhalen zijn alle prijzen incl. BTW, al hoewel de BTW niet overal hetzelfde is.
    Verzendingskosten zijn niet inbegrepen.

    Hoe zit het eigenlijk met de invoerkosten of -taksen van zo'n zaken ?
    Dell uit de USA lijkt met iets te ver; transport kosten zullen waarschijnlijk te groot zijn, maar digicam.be (eigenlijk een shop ergens in Nederland) en Dixons in de UK zijn ongeveer voor mij even ver...dus gelijke transportkosten.
    Ik heb ooit eens een pakje besteld bij Mike Satur en dit ontvangen via normale post en heb daar niks moeten voor extra betalen.
    Is dit in dit geval ook geldig ?

    Zijn er nog andere zaken waar ik moet op letten ?

    Mvg
    Geert en Katy
    MG ZS black pearl with Body kitt + alcantara seats

    verkocht : 1999 BRG VVC
    K&N enclosed cold airbox, wood/alloy dash trim, home made lowered wood/alloy gearknob, wooden handbrake and ...

    6 shiny RVS screws in softtop latches !!
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » ma apr 26, 2004 12:31 pm

    BTW zit vaak al in de prijs voor goederen uit GB of Duitsland, en invoerrechten hoef je niet te betalen voor goederenvan binnen de EU. Voor pakketjes uit de VS of elders uit de wereld betaal je de VAT (of BTW) in principe niet in het land van herkomst maar in Nederland, en ook invoerrechten.

    Soms "vergeten" bedrijven buiten de EU echter om de VAT NIET te laten betalen, zodat je deze dubbel betaald.

    De verzendkosten vooe een camera zijn vrij laag (ongeveer 15 euri) wegens het lage gewicht en kleine omvang. Er komt echter wel een verzekering bij, prijs niet bekend. De verzekering is optioneel, maar weg is weg en kapot is zonde.

    Hopelijk maakte dit wat meer duidelijk,

    Johan
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma apr 26, 2004 7:01 pm

    Ik koop bijvoorbeeld al mijn DVD's in Australie (supergoedkoop en reeds op DVD als het hier nog in de bioscoop draait). Ik betaal NOOIT vat of taxen, enkel een verzekering indien het pakket boven een bepaalde prijs komt. In dat geval bestel ik in enkele keren, waardoor je meerdere pakketten hebt, die weinig kosten en dus geen verzekering dient te betalen.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » ma apr 26, 2004 7:26 pm

    Louter ter info :

    Ik koop electronische toestellen NOOIT via internet. Indien er iets mis is kan je heel de boel terug sturen met alle gevolgen vandien. Garantie en vooral service is heel belangrijk, je geeft per slot van rekening ook veel geld uit voor iets dat vrij fragille is. Trouwens de post durft al eens te gooien met pakjes. Dus ik koop zoiets liever in een winkel.
    Tussen haakjes, bij ons ( http://mobitronics.click2shop.be , dit hoeft dus niet online te gebeuren natuurlijk ) kost dit toestel een 342 euro +BTW (413.82 euro incl.) inclusief service en garantie. Ga desnoods eens in meerdere winkels informeren, maar via postorder zou ik dit niet willen kopen.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Johan V
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 429
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Den Haag

    door Johan V » ma apr 26, 2004 8:16 pm

    idd....postorder is butt.... :evil:
    Gewoon in een winkel kopen, dan kan je er altijd mee terug....
    Leveren is 1 ding, maar garantie en service een 2e (en een 3e).....
    1997 MGF 1.8. VVC
    152 gemeten originele Pk's!
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma apr 26, 2004 9:36 pm

    Ga naar een kleinere elektro dealer en wordt daar "vaste klant"; op een gegeven moment betaal je Micro elektro prijzen voor alle producten die je wilt. Veelal met een topservice...

    En zeg bij deze winkels wat je op internet betaald en laat hen een tegenbod doen. Het zijn je vrienden niet en hoeven het niet te worden. Nee heb je en ja kun je krijgen.... Maar houd het wel beschaafd want ze moeten je wel min of meer laten waarderen.

    Voor mij werkt dit iig goed. Zelfs UKC (UKC rulez !!! Voor mij geen contact meer met B&G of MS) geeft me veelal prijzen onder de MS prijzen voor MS producten 8)[/b]
    Building >200BHP K-series
BUTTON_POST_REPLY 6 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten