door ErikB » di maart 21, 2006 10:38 am
Om het maar deftig te houden (shame on you, guys)
- de middenconsole: maak ik het liefste los startende bovenaan. Door de centrale ventilatierooster los te maken (een door een doek beschermde schroevendraaier onderaan het rooster plaatsen, moet ervoor zorgen dat het het hele deel vlotjes loskomt) kan je makkelijk aan de achterkant van de console. De console zit op verschillende plaatsen vast met klipjes/klemmetjes. Durf gerust door te trekken (in zekere zin), het is allemaal wel vrij stevig.
Ook kan je door de pookzak naar beneden te duwen, je hand zo plaatsen dat je het onderste deel van de consle makkelijk kan vastgrijpen om het los te maken.
Als je de verwijderde console omdraait, zal je merken dat de pookzak bevestigd is door een plastiek ding dat de basis van de pookzak op z'n plaats houdt tussen console en plastiek ding. Het plastiek ding zit vast onder 2 klips (niet los te rukken) en langs de andere kant met 2 schroeven. Het wijst zichzelf uit.
Wat de handrem betreft: het handvat moet losgerukt worden. Het zakje kan onderaan losgemaakt worden door de voorkant of achterkant iets in te drukken (de langgerekte 'ovaal' iets minder groot maken), waardoor het vlot los 'geklikt' wordt.
damn, die dingen zijn moeilijk te beschrijven
MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)