Uitvallen servostuur
  • John
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 404
    GeregistreerdCOLON vr maart 26, 2004 11:10 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.
    CONTACTCOLON

Uitvallen servostuur

door John » wo apr 21, 2004 4:26 pm

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum, heb al wel een tijdje 'meegelezen'.
    Heb nu voor het eerst een vraag/probleem: ik ben in bezit van TF-135.
    Afgelopen dagen had ik af en toe last van een effect waarbij het er op leek dat de servo-sturing 'uitviel'. De auto ging 'zwaar' sturen (ook op wegen zonder sporen).
    Na enkele honderden meters kwam het normale stuurgevoel weer terug.

Ik heb op dit forum enige tijd geleden een soortgelijk verhaal zien staan dacht ik. Daarbij was de oorzaak echter een gebroken snelheids-kabel en bij mij werken de toerenteller en snelheidsmeter normaal. Dat kan dus de oorzaak niet zijn.

De auto is vandaag naar de dealer voor regulier onderhoud, maar die wist ook niet waar het aan zou kunnen liggen.

Ik ben benieuwd of iemand van jullie dit verschijnsel kent en mij meer info kan geven.

Alvast bedankt !

John
    "Het is daarom ook dat mensen met talent voor duiken geen duiker mogen worden"
    AfbeeldingTF 135 Elegance / Midget
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » wo apr 21, 2004 6:24 pm

Mmhh, inderdaad, op een F heb ik over dit probleem nog nooit gehoord, tenzij, inderdaad, in combinatie met de snelheidsmeter, zoals je aanhaalt.
    Laat de wagen eens uitlezen op de computer, want als er een fout is opgetreden zou die er nog in kunnen staan. Misschien is het een probleem met de servo zelf. Slecht kontakt of zoiets (massa). Is de stuurservo goed ontlucht, geen luchtbellen in circuit ? Genoeg servo olie ? .... ?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

door GhostRider » wo apr 21, 2004 6:56 pm

Toen ik mijn tweede toerenteller parallel op de fabriekstoerenteller plaatste (hij doet het nog steeds niet by the way, maar verhaal krijgt vervolg in andere topic :wink: ) viel mijn stuurbekrachtiging uit, echter ook de fabriekstoerenteller (leuk voor scrabbelen zulke woorden). Dit kwam doordat de 2e toerenteller storing gaf in de computer. Misschien zal een dergelijke storing ook in de TF-135 zitten. Dan vinden ze die bij de garage als het goed is zo, aan de computer...
    Suc6, en houd ons op de hoogte.
    Zo wordt dit forum een aardige vergaarbak aan kennis ofer de F / TF... :!:
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Johan V
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 429
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Den Haag

door Johan V » wo apr 21, 2004 10:06 pm

GhostRider schreefColonfabriekstoerenteller

3XWOORDWAARDE :lol:

Op een MGF heb ik al gemerkt dat het elektrische systeem heel raar kan reageren als er iets niet klopt:
    Bij mij bleef mijn alarm afgaan, zodra ik 'm op slot zette, doordat mijn sigarettenaansteker kortsluiting maakte en de zekering er telkens uit blies..... :?
    1997 MGF 1.8. VVC
    152 gemeten originele Pk's!
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » wo apr 21, 2004 10:08 pm

Johan, hebben ze jouw auto gebouwd van de rest onderdelen van de MIR? :lol:
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Johan V
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 429
    WoonplaatsCOLON Den Haag

door Johan V » wo apr 21, 2004 10:12 pm

Die snelheid heeft ie wel iig..... 8)
    1997 MGF 1.8. VVC
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » wo apr 21, 2004 10:14 pm

Goed geantwoord. I stand corrected.:wink:
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • John
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 404
    CONTACTCOLON

door John » do apr 22, 2004 12:12 am

Bruno schreefColonLaat de wagen eens uitlezen op de computer, want als er een fout is opgetreden zou die er nog in kunnen staan.

GhostRider schreefColonDan vinden ze die bij de garage als het goed is zo, aan de computer...

Vergeten te melden: de garagist zei al dat hij hem op de computer zou uitlezen. Alleen heeft hij niets kunnen vinden...
    Ik zal het de komende dagen in de gaten houden en vooral opletten op eventuele electrische storingen die zich tegelijkertijd voor kunnen doen.

Tot zover bedankt voor de tips, als er nieuws is post ik het hier.

John
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

door Johan » do apr 22, 2004 7:48 am

De storing die pas geleden optrad bij iemand was op een F, maar die heeft een ander systeem van toerentellingdan de TF.

Ik weet het niet exact, maar volgens mij is een deel van het systeem op de F mechanisch, en het systeem op de TF meer electronisch.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » do apr 22, 2004 9:30 am

Klopt volledig, maar volgens John, is het in zijn geval dus niet gelinkt met de snelheidsmeter (Trouwens nooit met toerenteller). Die zou correct blijven functioneren.
    Zijn probleem moet dus elders zitten. T'zal mijns inziens dus eerder een electronisch probleem zijn in de zin van bv. slechte massa op de servo pomp, of slecht kontakt. Misschien zelfs foutje in ecu, maar nogmaals, het zou ook een probleem kunnen zijn met lucht in het cirquit, of te weinig servo-olie of zoiets. Tja, t'is inderdaad een beetje gissen.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Johan V
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 429
    WoonplaatsCOLON Den Haag

door Johan V » do apr 22, 2004 3:55 pm

Johan schreefColonIk weet het niet exact, maar volgens mij is een deel van het systeem op de F mechanisch, en het systeem op de TF meer electronisch.

Dat wist ik ook!!!! Had ik ook wat nuttigs kunnen vertellen, is ie me al voor.... :(
    1997 MGF 1.8. VVC
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

door Johan » do apr 22, 2004 5:17 pm

De stuurbekrachtiging op de F en TF zijn eleftrisch, NIET op oliedruk.
    De oliedruk kan dus niet laag zijn, en er kan ook geen lucht in het circuit zitten.

Een los contact kan wel de oorzaak zijn.

Johan
  • John
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 404
    CONTACTCOLON

door John » do apr 22, 2004 6:56 pm

Ik weet niet veel van servo's, maar volgens de gegevens is de servo op de TF electrisch.

Ik heb hem woensdagavond opgehaald, de dealer kon op de computer niets vinden.
    Van dealer naar huis is ca. 45 min en vandaag (donderdag) ca. 1u45 mee gereden. Probleem is toen (helaas? of gelukkig?) niet opgetreden.

Ik zal de komende dagen nog extra opletten, maar als het een slecht contact of zoiets is kan het ook zomaar weer wegblijven.
    Een slecht contact lijkt mij overigens het meest waarschijnlijk, hoewel de auto amper 6 maanden oud is. Bij zo'n 'leeftijd' denk je daar nog niet aan. Maar ja, 't blijft natuurlijk wél engels hè :wink:
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

door Luc » do apr 22, 2004 7:31 pm

Maar ja, 't blijft natuurlijk wél engels hè

dat zegt alles
  • mrcarribean
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1069
    GeregistreerdCOLON ma maart 29, 2004 9:42 pm
    WoonplaatsCOLON vosselaar

door mrcarribean » do apr 22, 2004 8:03 pm

hey john

As het slecht is , is het altijd engels en als het duits is , het goed alez zeggen ze toch.

Maar ik wijk af , over het probleem ik zou toch de stecker van de snelheidsmeter op de versnellingsbak is nakijken want daar durft wel is een slecht contact optreden zelfs bij zeer jonge wagens zoals de uwe.

groeten
    mgzr 160