BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1
Kleurverschil bij spuitwerk
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

Kleurverschil bij spuitwerk

door Pete » zo feb 19, 2006 11:55 am

Ik heb ondertussen een nieuwe voorbumper en die is natuurlijk in kleur gespoten. Nu vind ik dat er een kleurverschil te zien is (meer een toontje lichter) Sommige mensen vinden dat ik zeur, anderen zien het ook.... Is er iets van een standaard die je mag verwachten bij spuitwerk? De orginele achterbumper is in ieder geval dichter bij de lak op het staal... mag ik dat als standaard stellen, of is dat te veel gevraagd bij spuitwerk achteraf?

Grts
    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » zo feb 19, 2006 1:51 pm

Pete,

Hebben ze de originele kleur gebruikt? die kan volgens mij over de jaren een beetje verkleuren.

Ik heb hier d8 ik wel eens gelezen dat ze eigenlijk de keur horen op te meten op verschillende plekken op de auto en dan die kleur gebruiken.

Bij mij hebben ze een deukje en wat roest weggewerkt, en daar is zelfs als je het weet niets meer van te zien..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » zo feb 19, 2006 2:02 pm

'k Zal direct worden, bijgestaan door de meer professionals, maar als m'n een kleur wil spuiten gaat men
    1) Het merk van de auto vragen en de kleurcode
    2) Men gaat het bouwjaar van de auto vragen, aangezien de kleur door de productiejaren heen wel durft te variëeren
    3) Dikwijls heeft men dan de kleur op staal en gaat men die vergelijken met de auto zelf (de lak kan immers verkleurd zijn, of de auto kan herspoten zijn in een "andere" kleur).

Opmeten van de kleur kan ook, als de stappen 1 tot 3 in één gereduceerd worden.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » zo feb 19, 2006 3:41 pm

Bij mij was het ook fout ik zag het eigenlijk al een beetje aan de staaltjes de een was te geel de ander te blauw, dus......, daarna hebben ze voor de tweede spuitbeurt gemeten, toen was het goed.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » zo feb 19, 2006 10:24 pm

Soms wil dit vanaf het begin moeilijk zijn. voorheen heb ik een R45 gereden in Grampinan Gray. Oftewel XPower grey (het is dezelfde kleur) Hier waren, vanaf fabriek de kunststof panelen afwijkend van kleur tov de metalen delen. later heb ik begrepen dat sommige kleuren gevoelig zijn voor de ondergrond. en dat bij een andere ondergrond een andere tint kan ontstaan.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » zo feb 19, 2006 10:35 pm

Is het wel een originele MGRover bumper of een imitatie? Misschien zit daar het verschil in. Bij imitatiebumpers hecht de verf vaak minder goed weet ik en misschien kan er dan ook kleurverschil zijn?
    Lotus Elise S2 111s
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

door Pete » zo feb 19, 2006 10:39 pm

Das een interessante opmerking Coen.... ik heb het werk laten doen bij Roto in Eindhoven, een officiele MGR dealer (bestaan die nog? Dit ter zijde :-) Dus ik ga er van uit dat het orgineel is... maar ik heb de vraag niet gesteld.

Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

door Brooklands » zo feb 19, 2006 10:39 pm

Coen schreefColonBij imitatiebumpers hecht de verf vaak minder goed weet ik en misschien kan er dan ook kleurverschil zijn?

Volgens mij spuiten ze er altijd nog een grondlaag onder. Een goede spuiter zal geen kleurverschil afleveren. Dat was 20 jaar geleden meestal wel het geval.
BUTTON_POST_REPLY 8 berichten Pagina 1 van 1