In een ander topic hadden we het al eventjes aangehaald.
OK Here we go.
In de zomer van 2000 beslis ik een MGF te kopen. Bezeten van auto's en het web beslis ik een half jaar later beide te combineren door een nederlandstalige website op te zetten rond de F. Groot is mijn verbazing als ik zie dat de domain name
www.mgf.be geen eigendom is van Rover.
Op 13 januari 2001 krijg ik bericht dat deze vanaf nu mijn eigendom is. Ik voel me groots. 3 dagen later staat de site online en op het einde van die eerste maand hebben 22 mensen de digitale weg reeds gevonden. Al moet ik hier eerlijk toegeven dat ik tel voor de helft van de bezoekers .
Eén van de hoogtepunten van de site de afgelopen 5 jaar was ongetwijfeld de wereldpremière van de TF op het autosalon in Brussel, nl 16 januari 2002. De site is dan exact 1 jaar oud en 330 verschillende bezoekers vinden de weg naar de site. Reden van dit hoogtepunt was het feit dat wij als allereersten foto's online hadden van de TF. De "Brits" konden hier niet tegenop.
Nog een jaar later (maart 03) doen we een poging om een Forum op te zetten, doch laat de techniek en mijn kennis ervan niet toe om zeer flashy te zijn.
Als blijkt dat behoorlijk wat mensen interesse hebben in een forum en deze manier van communiceren krijg ik spontane hulp van Bruno (jaja den Bruno) in de vorm van een gratis suppersnel en sexy forum.
Maart 2004 wordt het huidig forum opgestart. Ik bombardeer Bruno meteen tot admin/moderator omdat ik weet dat a) mijn technische kennis te beperkt is en b) een forum moderaten enorm time consuming is.
1 jaar later, de MG beurs in Houten, vraagt Bruno om er nog 2 moderators bij te nemen, wegens een te groot succes. ErikB (van de concurrentie) en Sander worden gevraagd dit Forum mee levendig te houden. Dit doen ze trouwens utstekend, maar daar twijfelde ik niet aan.
De afgelopen 2 jaar is gebleken dat dit forum voor velen een eerste kennismaking met de F is en dat vele kwaaltjes met onze F hier een oplossing vinden. Vele gelijkgestemden hebben elkaar hier gevonden. Bewijs hiervan zijn de vele gezamenlijke ritjes en events.
Februari 2006.
Ik merk dat ik het afgelopen jaar, na de nieuwe versie van de site, niet echt meer tijd heb kunnen vrijmaken om nog een site-update te doen en dat ik hoe langer hoe minder tijd heb om op het Forum te antwoorden op topics of om ze ook maar te lezen. Veerle beweert weliswaar het tegenovergestelde.
Na 5 jaar deze site te runnen
had ik dus besloten deze (uit de hand gelopen) hobby te stoppen en de site stop te zetten, tot...... na overleg met Bruno (jaja weeral die) we besloten hebben deze ontmoetingsplaats van F-addicten te laten verderbestaan, maar met Bruno aan het roer.
Kort samengevat: na 5 jaar geef ik het beheer van de site binnenkort definitief over aan Bruno.
Thx,
Luc