BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1
www.mgf.be The story continues.....
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

    www.mgf.be The story continues.....

    door Luc » do feb 16, 2006 10:40 pm

    In een ander topic hadden we het al eventjes aangehaald.

    OK Here we go.

    In de zomer van 2000 beslis ik een MGF te kopen. Bezeten van auto's en het web beslis ik een half jaar later beide te combineren door een nederlandstalige website op te zetten rond de F. Groot is mijn verbazing als ik zie dat de domain name www.mgf.be geen eigendom is van Rover.

    Op 13 januari 2001 krijg ik bericht dat deze vanaf nu mijn eigendom is. Ik voel me groots. 3 dagen later staat de site online en op het einde van die eerste maand hebben 22 mensen de digitale weg reeds gevonden. Al moet ik hier eerlijk toegeven dat ik tel voor de helft van de bezoekers .

    Eén van de hoogtepunten van de site de afgelopen 5 jaar was ongetwijfeld de wereldpremière van de TF op het autosalon in Brussel, nl 16 januari 2002. De site is dan exact 1 jaar oud en 330 verschillende bezoekers vinden de weg naar de site. Reden van dit hoogtepunt was het feit dat wij als allereersten foto's online hadden van de TF. De "Brits" konden hier niet tegenop.

    Nog een jaar later (maart 03) doen we een poging om een Forum op te zetten, doch laat de techniek en mijn kennis ervan niet toe om zeer flashy te zijn.

    Als blijkt dat behoorlijk wat mensen interesse hebben in een forum en deze manier van communiceren krijg ik spontane hulp van Bruno (jaja den Bruno) in de vorm van een gratis suppersnel en sexy forum.

    Maart 2004 wordt het huidig forum opgestart. Ik bombardeer Bruno meteen tot admin/moderator omdat ik weet dat a) mijn technische kennis te beperkt is en b) een forum moderaten enorm time consuming is.

    1 jaar later, de MG beurs in Houten, vraagt Bruno om er nog 2 moderators bij te nemen, wegens een te groot succes. ErikB (van de concurrentie) en Sander worden gevraagd dit Forum mee levendig te houden. Dit doen ze trouwens utstekend, maar daar twijfelde ik niet aan.

    De afgelopen 2 jaar is gebleken dat dit forum voor velen een eerste kennismaking met de F is en dat vele kwaaltjes met onze F hier een oplossing vinden. Vele gelijkgestemden hebben elkaar hier gevonden. Bewijs hiervan zijn de vele gezamenlijke ritjes en events.

    Februari 2006.
    Ik merk dat ik het afgelopen jaar, na de nieuwe versie van de site, niet echt meer tijd heb kunnen vrijmaken om nog een site-update te doen en dat ik hoe langer hoe minder tijd heb om op het Forum te antwoorden op topics of om ze ook maar te lezen. Veerle beweert weliswaar het tegenovergestelde.

    Na 5 jaar deze site te runnen had ik dus besloten deze (uit de hand gelopen) hobby te stoppen en de site stop te zetten, tot...... na overleg met Bruno (jaja weeral die) we besloten hebben deze ontmoetingsplaats van F-addicten te laten verderbestaan, maar met Bruno aan het roer.

    Kort samengevat: na 5 jaar geef ik het beheer van de site binnenkort definitief over aan Bruno.

    Thx,

    Luc
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » do feb 16, 2006 10:55 pm

    Ik had ff het vermoeden dat je je oog had laten vallen op een andere auto dan een (T)F.

    Maar je blijft een (T)F-er, en een bezoeker van de site, maar je geeft het stokje door..
    Bedankt voor je inzet.. Ik (en vele met mij) voel me hier zeer thuis dankzij je inzet.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do feb 16, 2006 11:14 pm

    ...een pakkend verhaal, ik was al vergeten hoe het allemaal gelopen was, laat staan wanneer. Ik krijg er begot de tranen van onder mijn oksels :wink:
    Anyway, we kunnen het verhaal ook een beetje omdraaien : Bedankt Luc, om m'n forum (dan dan wel ontstaan is op Luc's vraag) op te nemen in uw website. Er was duidelijk een evolutie te zien in het aantal forum members, toen dit forum op een gegeven moment op de index van mgf.be terecht kwam..... Thanks voor het vertrouwen.

    Aan de andere kant ben ik ook blij dat we Luc nog evenveel gaan treffen als vroeger op dit forum. T'is gewoon een beetje last dat we wegnemen van zijn schouders, immers, Luc is nog altijd even gepassioneerd door auto's, computers en MG's, want z'n F staat immers voorlopig nog niet te koop IMO. Het enige dat anders wordt, is dat ik nu de rekeningen betaal :wink: en dat de site binnenkort misschien bij een andere provider zal gehost worden, maar daar zullen jullie dus weinig van merken.

    Nogmaals, bedankt Luc , voor het vertrouwen, en een "dank U" aan alle bezoekers en moderators (tegenwoordig administrators) van dit forum, we gaan met evenveel motivatie verder met dit forum....
    MGF.BE ,olé, olé !!!
    Laatst bijgewerkt door 1 op Bruno, in totaal 0 keer bewerkt.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    Re: www.mgf.be The story continues.....

    door Brooklands » do feb 16, 2006 11:47 pm

    Luc schreefColonKort samengevat: na 5 jaar geef ik het beheer van de site binnenkort definitief over aan Bruno.


    De beslissing nemen om ergens een punt achter te zetten is best lastig. Je neemt deze ook niet in een paar dagen. Gisteren had ik mij verdiept in de statistieken. De conclusie is wel dat je het stokje overgeeft op een moment dat de opvolger niets heeft te klagen. Een hoogtepunt dus. Gelukkig zijn er opvolgers want deze leerzame ontmoetingsplaats moeten missen zou na april 2005 een tweede drama zijn.

    Succes verder, en wij houden het levendig.
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » vr feb 17, 2006 11:54 am

    Bedankt voor de inzet Luc, dankzij dit forum heb ik indertijd de beslissing durven nemen zelf aan de wagen te sleutelen en ik ben van plan dat te blijven doen.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » vr feb 17, 2006 1:35 pm

    Luc

    Heel erg bedankt voor de vele werkzaamheden die je gedaan hebt om MGF.be tot zo een grote verzamelplaats te maken die het nu is. Een eenvoudige blijk van waardering vanuit Nederland is heel kort samen te vatten in: Wij hebben dit niet; MGF.be is niet alleen voor Vlaanderen maar ook de Nederlandse MG(T)F wereld heeft zich bij jullie aangesloten voor advies, informatie en vermaak. Een zeer geslaagd initiatief!
    Daarnaast is er de wetenschap dat de verdere MG(T)F wereld beseft dat MGF.be bestaat en een grote invloed heeft. (zij posten echter niet vanwege de taalbariere) MGF.be is in staat om een grote groep MG(T)F rijders te activeren als dat nodig is. (Kempenrit, 10Yrs MGF, Houten etc.)

    Goed te horen dat je ons niet gaat verlaten maar dat je je prioriteiten anders gaat leggen en je jezelf realiseert dat hetgeen je opgebouwd hebt door moet gaan. Ik denk dat ik namens velen spreek dat in de persoon van Bruno hier een groot vertrouwen in bestaat.

    SUCCES!

    Kasper
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » vr feb 17, 2006 3:05 pm

    Luc, bedankt voor je inzet de afgelopen tijd! Net als vele anderen heb ik ook hier erg veel geleerd en hoop dit ook nog een lange tijd te doen.

    En voor Bruno, alvast bedankt voor de komende jaren ;)
    Lotus Elise S2 111s
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » za feb 18, 2006 2:46 pm

    Bedankt voor het maken van de site zoals hij nu is, en hopelijk kan Bruno deze trend voortzetten en blijft MGF.be nog heel wat jaren bestaan!
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

    Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » za feb 18, 2006 4:11 pm

    Inderdaad, bedankt voor de goede zorgen, hopen dat Bruno het niet verknoeid :wink:
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » za feb 18, 2006 8:19 pm

    Demor schreefColonInderdaad, bedankt voor de goede zorgen, hopen dat Bruno het niet verknoeid :wink:


    :lol:
    Lotus Elise S2 111s
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » zo feb 19, 2006 2:29 pm

    een grote MERCI Luc !!
    Je hebt met je site ongetwijfeld meegewerkt aan de geschiedenis van de MGF en dit op de meest gekende manier: het sociale sfeertje er rond.

    Ik hopop dat we ergens in de zomer nog eens een ritje mogen rijden (cfr. de vorige jaren).

    Thanks,
    (en dat is geen reden om de F weg te doen hé.... 't wordt tijd voor de darkside, neem alvast een kijkje op mgtf.be) :wink:
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » ma feb 20, 2006 12:36 am

    't wordt tijd voor de darkside


    Bestaat er één topic waar er niet wordt gesproken over de ´darkside´? :wink:
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

    Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
BUTTON_POST_REPLY 12 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten