Stotteren, stoten, problemen met starten
  • Mellanie
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 6
    GeregistreerdCOLON wo feb 01, 2006 8:09 pm
    WoonplaatsCOLON Deventer

    Stotteren, stoten, problemen met starten

    door Mellanie » do feb 09, 2006 8:26 pm

    HELP!

    Ik heb sinds een half jaar een MG-F uit 1996. Als een klein kind zo blij. Nu heeft hij sinds 2 maanden last van moeilijk starten en bij het wegrijden begint hij te stotteren en te stoten. Eerst in de 2e of 3e versnelling maar nu ook bij het optrekken. Als hij net is gestart geen probleem, netjes 900 toeren, maar na 2 km rijden en dan stilstaan dan kan ik hem net aan de praat houden door het gas ingedrukt te houden. Al meerdere malen bij de garage geweest en die kan geen fout ontdekken. Nw bougies, koelvloeistof. Tank 95. De garage weet het echt niet meer.. en ik al helemaal niet. Wie heeft een idee???
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » do feb 09, 2006 9:25 pm

    en zijn de bougiekabels ook vervangen, en de rotorarm.
    Zo ja, is een sessie aan de T4 een goed idee, om te weten te komen welke sensor de oorzaak is. Eerst echter zou ik kabels en rotorarm (of zelfs rotorkap) checken, en alle stekkers even inspuiten met contactreiniger.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » do feb 09, 2006 11:11 pm

    Een vraag die daaraan gekoppeld is: slaapt de auto buiten ?
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Mellanie
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 6
    GeregistreerdCOLON wo feb 01, 2006 8:09 pm
    WoonplaatsCOLON Deventer

    door Mellanie » vr feb 10, 2006 12:09 am

    ErikB schreefColonEen vraag die daaraan gekoppeld is: slaapt de auto buiten ?


    De auto slaapt van 17.30 uur tot ongeveer 08.30 uur binnen in een garage waar het meestal 18 gr is.
  • Mellanie
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 6
    GeregistreerdCOLON wo feb 01, 2006 8:09 pm
    WoonplaatsCOLON Deventer

    door Mellanie » vr feb 10, 2006 12:15 am

    Bruno schreefColonen zijn de bougiekabels ook vervangen, en de rotorarm.
    Zo ja, is een sessie aan de T4 een goed idee, om te weten te komen welke sensor de oorzaak is. Eerst echter zou ik kabels en rotorarm (of zelfs rotorkap) checken, en alle stekkers even inspuiten met contactreiniger.


    Volgende week breng ik m maar weer eens langs de garage en zal bovenstaande meenemen. Ik heb al begrepen dat ik voor de bougiekabels magnecors moet nemen. Volgens mij heeft ie al wel de T4 gestaan, maar geen fouten. Voor de zekerheid zal ik ze daar nogmaals op wijzen. Alvast bedankt, misschien dat ik dankzij jullie hulp vanaf volgende week weer kan genieten van mijn MGF...want dit is nou niet echt mmmm MGF...
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » vr feb 10, 2006 1:36 am

    Mellanie schreefColon
    ErikB schreefColonEen vraag die daaraan gekoppeld is: slaapt de auto buiten ?


    De auto slaapt van 17.30 uur tot ongeveer 08.30 uur binnen in een garage waar het meestal 18 gr is.

    Ik stelde de vraag aangezien vochtigheid een probleem met bougiekabels en/of slechte contacten bij de ECU/MEMS sneller aan het licht brengen.
    Via de T4/Testbook kan je immers ook de waarden van het scherm aflezen welke aan de MEMS/ECU worden gegeven.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » za feb 11, 2006 1:42 am

    Hoi Melannie, heb op dit moment exact dezelfde problemen. vandaag de auto door een bergingsbedrijf naar de garage laten brengen. Nog niets vernomen, maar vond onder de topic MGF start niet meer gelogd door Chevyholland een identiek verhaal. op pagina 2 verteld hij dat na het vervangen van verdeelkap, fan, bougies en kabels weer goed loopt. Ga het morgen doorgeven aan de garage en hopen dat het euvel ook bij mij daarmee verholpen is. zou zeggen, doe er je voordeel mee :idea:
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » za feb 11, 2006 1:44 am

    Fan ????????? :shock:
    ik veronderstel dat je de rotor bedoelde. Nu goed, dit alles kan inderdaad voor deze problemen zorgen, maar om nu direkt alles te vervangen...misschien beter eerst een diagnose laten stellen, alvorens alles blindelings te vervangen. Trouwens elke garagehouder, zou probleemloos, met de vinger in de neus, deze diagnose moeten kunnen stellen.
    @ Mellanie : Heeft jouw garagehouder indien dit het probleem was, het niet eigenhandig gevonden, zou ik maar snel op zoek gaan naar een andere garage, want dat is toch vrij elementaire kennis, en niet direkt specifiek MGF-related.
    Wordt het euvel door iets anders veroorzaakt, zou een T4 inderdaad wel gemakkelijk zijn...

    Anyway, welkom op het forum Remieme, Mellanie, weer nieuwe gezichten erbij !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » za feb 11, 2006 9:32 pm

    Vandaag contact gehad met garage. Mijn MGF loopt intussen weer :)
    Bobine vervangen, echter vonk nog wat zwakjes. Vervolgens Rotor vervangen, wat al een goede vonk opleverde. Ook de accu is vervangen, omdat deze te zwak werd. Leverde 11.7 volt en na 3x starten leeg. Ga de MG maandag ophalen en hopelijk is alles inderdaad weer in orde.
  • Mellanie
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 6
    GeregistreerdCOLON wo feb 01, 2006 8:09 pm
    WoonplaatsCOLON Deventer

    door Mellanie » ma feb 13, 2006 11:34 am

    Remieme schreefColonVandaag contact gehad met garage. Mijn MGF loopt intussen weer :)
    Bobine vervangen, echter vonk nog wat zwakjes. Vervolgens Rotor vervangen, wat al een goede vonk opleverde. Ook de accu is vervangen, omdat deze te zwak werd. Leverde 11.7 volt en na 3x starten leeg. Ga de MG maandag ophalen en hopelijk is alles inderdaad weer in orde.


    Ben erg blij met alle informatie. Vanmorgen startte hij helemaal niet meer.... :cry: Meneer van de wegenwacht erbij gehaald en deze vertelde direct dat het om de accu en de contactpunten ging. Woensdag gaat ie naar de garage en zal bovenstaande punten zeer zeker doorgeven. Denk dat ze de rotor, verdeelkap en de bougiekabels maar moeten checken op vervanging en dan moet alles hopelijk weer goed zijn.... Ik wacht het af.! Ik hou jullie op de hoogte.
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » za feb 18, 2006 4:55 pm

    Mijn F'je rijdt weer als een tierelier. Maar kost een flinke duit. €618,- voor 4 uur werk, accu, bobine en rotor + transport naar garage (€110,-).
    Heb de indruk dat m'n garage flink van prijzen weet. :(
    Vind het ook erg slordig dat ze dit niet 2 weken eerder gezien hebben. Complete motor vervangen na lekke koelleiding onder auto.
    Iemand nog een adres van een goede garage in de buur van Bergen op Zoom?
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » za feb 18, 2006 7:16 pm

    4 uur voor dit ? :shock: Ik ging alvast niet akkoord !


    Waar ga je nu ? Van der Linden in Roosendaal is volgens mij zo goed als verdwenen (En daar weten/wisten ze ook goed van prijzen :lol: )
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » za feb 18, 2006 8:01 pm

    Momenteel heb ik mijn auto bij Akkermans in Goes in onderhoud. Maar heb zo de indruk dat hun prijzen wel erg hoog zijn, en langzaam ook!

    V.d. Linden is naar ik vernomen heb gestopt. Die wilde me bij mijn eerste HGF gewoon door laten rijden, tot ie er volledig uitlag!

    Misschien wel een goede topic; goede en betrouwbare MG garages in Nederland en België
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » za feb 18, 2006 8:21 pm

    Remieme schreefColonMisschien wel een goede topic; goede en betrouwbare MG garages in Nederland en België


    Die is er al:

    http://www.mobitronics.net/mgf/viewtopic.php?t=1268
    Lotus Elise S2 111s
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » za feb 18, 2006 9:28 pm

    Remieme schreefColonMisschien wel een goede topic; goede en betrouwbare MG garages in Nederland en België


    Dan blijft enkel nog de Nederlandse dependance van MG-SP.com nog over. Gelukkig voor jou zit die in Roosendaal 8)
    Building >200BHP K-series

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 7 en 0 gasten