aankoop mgf
  • stevoo
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 20
    GeregistreerdCOLON di feb 07, 2006 2:17 am
    WoonplaatsCOLON Winterswijk
    CONTACTCOLON

    aankoop mgf

    door stevoo » di feb 07, 2006 2:56 am

    Hallo mensen,
    Ik zal me eerst eens even voorstellen..
    mijn naam is Steffan ik rij nu zo'n 2 jaar rond in een subaru impreza
    heb daar voor een honda crx gehad. Maar ik ben nu toch wel een beetje uitgekeken op de impreza en heb de MG f al lang een mooi auto gevonden (maar toen voor mij nog niet betaal baar).

    Ik heb nu een mooie mgf zien staan uit 97, heeft 170.000km op de teller :? en de prijs is 7995,- (vind ik zelf aan de hoge kant) maar ziet er eigelijk perfect uit zo ver ik kan zien..bij deze auto zaten ook nog alle rekeningen e.d. van de auto.. maar waar moet ik nu goed op letten bij zo'n auto? ik heb hier al een beetje rond gekeken en heb dingen gelezen zoals een koppakking ed. Maar zijn er nog meer echte mgf kwaaltjes waar ik echt even op moet letten??

    allemaal al vast bedankt voor jullie hulp
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » di feb 07, 2006 9:46 am

    Dag Stev00,

    Welkom op het forum..

    Ik stond een maand 7 geleden op hetzelfde punt als jij, ik had toen mijn zinnen gezet op een mpi, maar als ik naar jouw auto historie kijk ben je misschien meer een VVC-er?
    8000 euro voor een F met 170.000 km lijkt me iets was aan de hoge kant, maar is natuurlijk zeer afhankelijk van type en hoe hij er uit ziet (staat ie op internet?).
    Ter vergelijking, er staan aardig wat F-jes op marktplaats en Speurders. En er staat volgens mij nog een hele mooie hier op de site onder “te koopâ€Â
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » di feb 07, 2006 11:51 am

    Mischien is het mijn persoonlijke probleem en moet ik dat niet tot een andermans probleem maken, maar... als iemand een 4x4 impreza gewend is, moeten we hem dan niet waarschuwen voor het kwispel gedrag van een achterwiel aangedreven F/TF?

    Maar zoals gezegd, het kan ook puur aan mijn gebrek aan "driver performance" liggen.

    Welkom Stevoo. Even voor de goede orde, ik heb mijn TF nu 2 maand en ben nog steeds verliefd op het ding :-)

    Grt,
    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • stevoo
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 20
    GeregistreerdCOLON di feb 07, 2006 2:17 am
    WoonplaatsCOLON Winterswijk
    CONTACTCOLON

    door stevoo » di feb 07, 2006 5:08 pm

    hey hallo,
    bedank voor de reacties..
    De auto waar ik het over heb staat inderdaad op het net.
    hij staat te koop bij www.auto-ekkel.nl en staat ook op marktplaats en speurders.nl. laat maar weten wat je er van vind..

    Ik ga dezeweek een proefritmaken met het ding. En een bekende van mij die bij de rover werkt gaat ook mee dus.. ben benieuwd wat voor verassingen ik allemaal tegen kom. ik ben er al een keer wezenkijken vorigeweek en kon er zo wijnig aan zien..
    En ik denk dat er over de prijs nog wel te onderhandellen is.

    Oh, en meer reacties zijn natuurlijk allemaal welkom!!

    ps. het kwispelle van zo'n auto lijkt me wel kicken eigelijk.. :wink:
    en is een vvc niet veel duurder? het moet wel binnen mij budget passen natuurlijk :D
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » di feb 07, 2006 6:56 pm

    De voorkant is omgevormd naar TF. Dit kan op een ongeval wijzen. Vraag toch maar even de uitlijningsgegevens van de voorwielen, als de camber niet goed is heb je kosten.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di feb 07, 2006 6:56 pm

    Enkele bedenkingen bij deze wagen:

    - Speciale Velgen ??? Het zijn gewone MPi velgen..
    - getint_glas ??? Niet meer getint dan iedere andere F
    - gespoten ??? Is dat nu positief of misschien net niet ?
    - hoogte_stuur ??? Wedden dat niet zo is !
    - hoogte_stoel ???Wedden dat niet zo is !
    - verwarmde_spiegels ??? Hebben ze allemaal
    - boortcomputer ??? Zelfs met een d heeft deze F dat niet.... (denk ik)
    Building >200BHP K-series
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » di feb 07, 2006 7:04 pm

    Sander schreefColon- boortcomputer ??? Zelfs met een d heeft deze F dat niet.... (denk ik)


    :lol: :lol: :lol:
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    GeregistreerdCOLON wo jun 22, 2005 3:27 pm
    WoonplaatsCOLON Graetheide
    CONTACTCOLON

    door Jean » di feb 07, 2006 7:17 pm

    Ik vind hem duur. Als ik vergelijk met wat de vraagprijs was bij de mijne (kleur hetzelfde => Vulcano). Particulier gekocht op 15 oktober 2005. Vraagprijs was € 9.000,-

    Verschillen met de mijne:

    - Bouwjaar 1996 en bij aanschaf maar 50.000 gelopen; 8)
    - voorzien van Airco;
    - nog origineel, degene in de advertentie heeft de voorbumper + koplampen van een TF;
    - een VVC; :twisted:
    - de auto is netjes verzorgd. De boekjes zijn erbij en de auto is alleen gebruikt bij mooi weer. Netjes warm gereden en niet het volle potentieel gebruikt.

    De rest wat in de advertentie genoemd wordt, buiten de TF-bumper en -lampen, is standaard.

    Zeker met de gevoeligheid voor HGF's zou ik bij een F niet zo snel kiezen voor een auto met een hoge kilometerstand. De kans is groter, naar mijn mening, om dit sneller te krijgen bij een hogere kilometerstand.

    Maar aangezien dat je met een Rover specialist gaat, zou ik dit toch afwachten. Misschien is de motor pas vervangen/gereviseerd.

    Maar als je een Sub hebt gereden zal je misschien toch op de verzekering en wegenbelasting kunnen besparen (ik weet de cijfers niet dus een gok) dus misschien zit er toch een VVC in. Dat bevalt mij in ieder geval goed. Er zijn nog genoeg mensen die zich erin vergissen hoe snel dat een F kan zijn. 8) :lol:
    Dan is er ook nog de Trophy :twisted: , maar dan wordt het nog wat duurder.
    MGF 1.8 VVC Volcano voor de deur voorzien van:

    TTB, K&N-filter + hitteschild, Magnecor bougiekabels, assortiment RVS boutjes en schroefjes, platinum bougies, Thropy koplampen, remservo steun, alu pookknop, alu + leer handremhendel. En nog een hoop wat er in of op moet.
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226
    GeregistreerdCOLON do aug 18, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen België

    door Ivan » di feb 07, 2006 7:19 pm

    Als er zoveel onjuiste dingen staan in de advertentie heeft hij misschien ook maar 17000 km op de teller :lol:

    Zeker de zoektocht niet opgeven Stevoo!
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » di feb 07, 2006 7:56 pm

    Sander, goed gespot.. Ik heb persoonlijk mijn twijfels als een garage gewoon maar wat opties verzint, ze mogen er best wat moeite voor doen om de goeie specificaties uit te zoeken, het is niet een brood dat je koopt.

    Een VVC valt meestal iets duurder uit, alternatief is natuurlijk het pimpen. Voor niet al te veel geld kun je het vermogen en geluid een beetje verbeteren.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » di feb 07, 2006 9:09 pm

    Persoonlijk zou ik het absoluut niet doen! Die auto staat al een tijdje te koop op Marktplaats. 170.000 km vind ik te veel. Helemaal als je eens kijkt op Autoscout24.de en daar zoekt op auto's met een kilometerstand van boven de 150.000 km. 2 stuks krijg ik uit de zoekopdracht. Een heeft 150.000 gelopen en de ander 166.000 km. Dit terwijl er 364 F'jes in Europa te koop staan, waarvan er 308 met een kilometerstand beneden de 100.000 km.

    Deze is best goedkoop die op marktplaats staat, mocht je een kilometerstand van boven de ton willen hebben:

    Bouwjaar 1997
    KM stand 115.400 (aantoonbaar)

    Bijzonderheden:
    - 2x airbag
    - VDO radio/CD speler
    - Centrale deurvergrendeling met afstandbediening
    - Alarm klasse II
    - Bumpers en spiegels in kleur
    - ABS / SRS
    - 15'' Lichtmetalen velgen
    - Elektrische ramen
    - Alle onderhoudsboekjes aanwezig
    - Aantoonbaar op de Duitse papieren van 2de eigenaar
    - Licht verlaagd

    LET OP: Auto staat nog op Duits kenteken
    Zelf invoeren en BPM betalen ( BPM circa 950 euro )
    Dak is niet geweldig meer, krasje op de voorklep

    Deze is te koop bij http://www.bscars.nl/ Het op kenteken zetten van de auto is niet zo heel veel werk. Deze auto staat echter ook al een tijdje op Marktplaats, maar het is denk ik het kijken waard. Het is in Zelhem, dat is maar 40 van je vandaan.

    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Lotus Elise S2 111s
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di feb 07, 2006 9:31 pm

    Afbeelding

    Als ik me niet vergis, was dit een projectje van Marten... Niet ?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • stevoo
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 20
    GeregistreerdCOLON di feb 07, 2006 2:17 am
    WoonplaatsCOLON Winterswijk
    CONTACTCOLON

    door stevoo » di feb 07, 2006 9:35 pm

    dat is de auto die ik bedoel..

    maar wie is marten?
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » di feb 07, 2006 9:36 pm

    stevoo schreefColondat is de auto die ik bedoel..

    maar wie is marten?


    Dat was de eigenaar van www.mgfnl.nl ofwel UKParts

    Welke eisen stel je eigenlijk aan de auto? Moet die een bepaalde kleur hebben, moet er een lederen interieur inzitten?

    Welke uitvoering de de Impreza heb je gehad?
    Lotus Elise S2 111s
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » di feb 07, 2006 9:57 pm

    Stevoo,
    Geef alle wensen door aan Coen (de MGF makelaar) en hij gaat voor je op zoek... Grapje natuurlijk.
    Ik ben het met Coen eens het kan goedkoper..
    Maar belangrijker natuurlijk, wat vind je belangrijk..

    Ik ben zeer benieuwd hoe je hem vind rijden..

    Bruno, was het projectje van Marten niet rood?
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten