BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1
MGF/TF en verzekering
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

MGF/TF en verzekering

door Jupilerman » do jan 19, 2006 7:54 pm

Hoi mannen,
    voor mij is´t weer verzekeringtijd. Ik zit bij Fortis AG en heb all risk (Omnium) voor zo´n 1080 EUR. Ik heb daarnet ff gebeld naar Corona Direct, zij verzekeren per gereden km! Ik kreeg slechts Burgerlijke Aanspr., rechtsbijstand en "kleine" omnium (brand, diefstal en waterschade zeker?) voor 386 EUR. Van Touring kreeg ik dezelfde opmerking, geen Omnium meer voor uw karretje, te oud. Van Fortis Ag heb ik tot op heden nog geen opmerking gehad dat ze niet meer omnium wilden aanbieden/verzekeren. Welk type verzekering hebben jullie en kan je motiveren waarom?
    gegroet en Santé
    jupke
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » do jan 19, 2006 8:06 pm

Een gewone BA, omdat de omnium inderdaad niet meer de moeite loont voor een wagen van 7 jaar. Ik zit bij Fortis omdat mijn (Lees Inge) BM op -2 staat.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    WoonplaatsCOLON Hamme

door Jupilerman » do jan 19, 2006 8:08 pm

Dat gaat toch al lang niet meer tot -2, gewoon 0 en een extra leuke min premie heb ik reeds jaaaren.
    Nu als je ergens tegen een muur kwakt, zit je met omnium wel goed hé. Neen? Als ze hem niet perto verklaren natuurlijk
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » do jan 19, 2006 8:19 pm

bij fortis kreeg je als trouwe "bonus maluser 0" een levenslange bonus malus -2, wat dus serieus scheelt in het totaal bedrag. Als je dat als Fortis klant met met BM 0 niet hebt gekregen, heb je een slechte makelaar IMO.

Wat de omnium betreft, wat krijg je terug als je hem bij elkaar veegt ? de geschatte waarde, en wat moet je ervoor betalen ? Op enkele jaren heb je dit terug verdiend IMO. Wie verzekert er nu een wagen in totaal verlies ouder dan 4 jaar ? Niet echt slim IMO.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    WoonplaatsCOLON Hamme

door Jupilerman » do jan 19, 2006 8:41 pm

Bruno schreefColonbij fortis kreeg je als trouwe "bonus maluser 0" een levenslange bonus malus -2,

Dat bedoelde ik eigenlijk. :? Maar ik dacht dat dat 0 was en niet -2

Wat de omnium betreft, wat krijg je terug als je hem bij elkaar veegt ?

een HGF, kapotte bumpers, gescheurd karter, etc betalen ze toch ook? of niet. ´t moet daarom niet perto zijn.

Op enkele jaren heb je dit terug verdiend IMO.

ja op een 7 tal jaar dan, à 1000 EUR per jaar premie. 7j, 7000 EUR zal wel in de buurt zitten zeker. Dus daar ben ik nog niet. En kan het in principe wel opbrengen.

Wie verzekert er nu een wagen in totaal verlies ouder dan 4 jaar ? Niet echt slim IMO.

Op uw woorden letten hé bruno :wink:
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » vr jan 20, 2006 12:52 am

Onze auto is bij Touring verzekerd voor kleine omnium (=geen schade door eigen fout). Als je het bedrag wil weten, zal ik het wel eens aan m'n boekhouder vragen.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » vr jan 20, 2006 1:10 am

Die verzekering van jou is zeker niet zo duur, maar die boekhouder he, die dat bij moet houden, phoe heee...... :wink:
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
BUTTON_POST_REPLY 7 berichten Pagina 1 van 1