BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1
Passagiers airbag deactiveren?
  • Jos
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 1
    GeregistreerdCOLON zo jan 15, 2006 12:26 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    Passagiers airbag deactiveren?

    door Jos » zo jan 15, 2006 12:32 am

    Hoi,

    ik heb pas een MG-F, bj 1996, gekocht als 2e auto voor mijn vrouw. Om een autostoeltje te mogen plaatsen ben ik langs de Rover garage gegaan om de passagiers airbag te laten deactiveren. Men vertelde me echter dat dat niet zomaar mogelijk is, omdat het een gekoppeld systeem betreft, en men wilde er dus niet aan beginnen. heeft iemand hier ervaring met het deactiveren van de pass. airbag, of nog beter weet iemand een adres waar ik dit kan laten doen?

    Groet,
    Jos
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » zo jan 15, 2006 2:04 pm

    Hoi Jos,

    Welkom met je nieuwe aanwinst, een regelmatige blik op dit forum en het zo nu en dan meedoen aan een van de evenementen zal je zeker ook zo enthausiast maken als al die anderen op dit forum.

    Voor wat betreft je vraag: het moet mogelijk zijn om de 2e airbag uit te schakelen, zeker omdat destijds de 2e airbag een optie was.
    Neem in ieder geval wel voldoende veiligheidsmaatregelen zoals het wegnemen van de accuklemmen en vervolgens een kwartiertje wachten voordat je aan het sleutelen gaat.

    Niet echt aan te raden eenvoudige oplossing is de zekering weg te nemen. (dan doen beide airbags het niet meer; F25 links in het passagierscompartiment)
    De passagiersairbag is volgens het elektrisch schakelschema parallel aan de bestuurdersairbag geplaatst, dus zou relatief eenvoudig los te schakelen moeten zijn.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo jan 15, 2006 2:45 pm

    Ik ben niet 100% zeker dat dit werkt, maar als je de steker onder de passagiersstoel losstrekt, is de airbag dan ook niet gedeactiveerd ?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » zo jan 15, 2006 3:34 pm

    Ik ben bang dat die schakelaar alleen de gordelspanner activeert.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » zo jan 15, 2006 8:51 pm

    Volgens Sander krijg je dan een alarm in het systeem. Beter zou zijn er een bepaalde weerstand voor in de plaats te zetten. Hij ging de exacte weerstandwaarde voor me opzoeken maar ik heb nog geen antwoord gekregen.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo jan 15, 2006 9:48 pm

    MGF_TV schreefColonHij ging de exacte weerstandwaarde voor me opzoeken maar ik heb nog geen antwoord gekregen.


    Wie ik ? Ik heb er destijds eens over gelezen dat dat zo gedaan werd maar de exacte weerstand waarde zou ik zo niet weten hoe ik daar achter moet komen. (zonder test-airbag om aan te meten)

    Ik zou een weerstand van 3 Ohm proberen als het om mijn F ging.

    Anderzijds kun je natuurlijk ook een mailtje sturen naar een leverancier van sportstuurtjes. Zeg gewoon dat je 2ehands een sportstuur hebt gekocht van dat merk en dat nu je lampje van de airbag brand.....
    Building >200BHP K-series
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » zo jan 15, 2006 10:08 pm

    Wil het geval dat ik enkele jaren geleden stesserende momenten heb beleefd bij demontage, maar vooral montage van mijn dashboard. :wink:

    Haal het handschoenkastje er eens uit. Duik in het voetcompartiment, twee schroeven er uit draaien acheraan links en rechts. Dan binnenin thv het lampje een schroef. Ten lange komt het ding een beetje naar beneden en dan zie je dat het scharnierend gedeelte (waar de cd´s zouden moeten inpassen) a/d rechterzijde met een plastieken lusje vasthangt, maak dit los. Eenmaal het handschoenkastje er uit, neem je een pillicht en duikel je weer op je rug onder de dash. je zal zien dat er een simpel geel stekkertje achter in de module zit. Dit moet je er gewoon uit trekken.
    nadien terug de montage (demontage in omgekeerde richting).
    Ik hoop dat het steeds brandende airbag lampje niet op je zenuwen zal werken :lol:
    succes
    jupke
  • Rene Ramone
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 22
    GeregistreerdCOLON zo jan 02, 2005 5:34 pm
    WoonplaatsCOLON Kampen, Holland

    door Rene Ramone » za jan 21, 2006 7:38 pm

    Ik heb het zelfde "probleem". De garage weet het idd niet. Is het niet mogelijk om met de voorgaand beschreven manier een schakelaartje in de zijkant van het dashbord te monteren waarmee je desgewenst de airbag in-en uit kan schakelen?
    MGF VVC 1997 amaranth. airco, 52mmtb, K&N, Rollbar,rood leer
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » za jan 21, 2006 8:10 pm

    Moet te doen zijn. Alleen ik weet niet of de airbagbekabeling een gewone "kabel" is waar je een schakelaar tss zet?
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo jan 22, 2006 7:47 pm

    Desnoods met een relais !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo jan 22, 2006 7:50 pm

    Je moet het natuurlijk zelf weten maar ik zou oppassen met rotzooien aan het SRS systeem. Een stekkertje en afdoppen met een weerstandje is tot daar aan toe (hooguit een storingsmelding) maar er zelf schakelaars en relais tussen beunen betekend dat als je niet 100% weet waar je mee bezig bent de airbag onverwacht er uit kan komen. :roll:
    Building >200BHP K-series
  • Rene Ramone
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 22
    GeregistreerdCOLON zo jan 02, 2005 5:34 pm
    WoonplaatsCOLON Kampen, Holland

    door Rene Ramone » vr feb 17, 2006 11:03 am

    Ik ben benieuwd of het al gelukt is?
    Ik moet de stap nog steeds nemen of anders de auto verkopen. Ik wil het risico niet lopen dat onze nieuwgeborene gecrushed wordt....
    MGF VVC 1997 amaranth. airco, 52mmtb, K&N, Rollbar,rood leer
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » vr feb 17, 2006 11:37 am

    Ja, het is misschien het aller handigste om gewoon de hele airbag eruit te halen,

    kijk, is eerder gedaan:
    Afbeelding

    Zie:
    http://www.swmgf.org.uk/45.html?frm_data1=1&frm_data1_type=large
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
BUTTON_POST_REPLY 13 berichten Pagina 1 van 1

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten